Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Afgelopen dagen een nieuwe pc samengesteld. Mijn oude kan ik niet meer upgraden naar W11 en ik wil graag weer eens iets nieuws. Ik gebruik de pc in hoofdzaak ten behoeve van Adobe Lightroom en Photoshop. Af en toe probeer ik nog wel eens een stukje film te bewerken met Première. Daarnaast wat Internetten en standaard dingetjes.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gelukkig hoef ik niet te kijken op een paar tientjes, maar ik wil proberen onder de €2000,- euro te blijven.
Assemblage laat ik uitvoeren door Megekko en kost me €149,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn muis, toetsenbord en beeldscherm gaan mee van mijn oude pc. Evenals mijn wacom tablet en mijn Logitecht Z906 surroundset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil kijken of ik mijn foto's van afgelopen maanden kan opslaan op mijn SSD, daarna jaarlijks archiveren op HDD en mijn NAS. Zo hoop ik meer snelheid te halen uit mijn systeem met fotobewerking. Mijn huidige SSD is daar te klein voor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een van de belangrijkste eisen is dat het systeem stil is. Daarnaast heb ik geen behoefte aan discobal verlichting. Maar 1 toffe kleur instellen op cooler en wat zaken, lijkt me wel leuk om te hebben. Vandaar mijn keuze voor de Corsair kast en de a-RGB cooler.
Dat het systeem enigszins zuinig omgaat met energie is wel fijn.
Ga je overklokken?
Nee, dat gaat me te ver ;-)
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik twijfel nog over harde schijf. Volgens mij voldoet een CRM HDD terwijl ik nu met een SRM werk. De WD red plus is volgens mij een NAS disk? En ik vraag me af of alles bij elkaar zo wel klopt. Kan het moederbord overweg met bijvoorbeeld de snelheid WD black SSD en is de configuratie toch een lawaaibak of lekker stil.
Afgelopen dagen een nieuwe pc samengesteld. Mijn oude kan ik niet meer upgraden naar W11 en ik wil graag weer eens iets nieuws. Ik gebruik de pc in hoofdzaak ten behoeve van Adobe Lightroom en Photoshop. Af en toe probeer ik nog wel eens een stukje film te bewerken met Première. Daarnaast wat Internetten en standaard dingetjes.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gelukkig hoef ik niet te kijken op een paar tientjes, maar ik wil proberen onder de €2000,- euro te blijven.
Assemblage laat ik uitvoeren door Megekko en kost me €149,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn muis, toetsenbord en beeldscherm gaan mee van mijn oude pc. Evenals mijn wacom tablet en mijn Logitecht Z906 surroundset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil kijken of ik mijn foto's van afgelopen maanden kan opslaan op mijn SSD, daarna jaarlijks archiveren op HDD en mijn NAS. Zo hoop ik meer snelheid te halen uit mijn systeem met fotobewerking. Mijn huidige SSD is daar te klein voor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een van de belangrijkste eisen is dat het systeem stil is. Daarnaast heb ik geen behoefte aan discobal verlichting. Maar 1 toffe kleur instellen op cooler en wat zaken, lijkt me wel leuk om te hebben. Vandaar mijn keuze voor de Corsair kast en de a-RGB cooler.
Dat het systeem enigszins zuinig omgaat met energie is wel fijn.
Ga je overklokken?
Nee, dat gaat me te ver ;-)
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik twijfel nog over harde schijf. Volgens mij voldoet een CRM HDD terwijl ik nu met een SRM werk. De WD red plus is volgens mij een NAS disk? En ik vraag me af of alles bij elkaar zo wel klopt. Kan het moederbord overweg met bijvoorbeeld de snelheid WD black SSD en is de configuratie toch een lawaaibak of lekker stil.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-14700K Boxed | € 409,99 | € 409,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z790 AORUS ELITE AX | € 209,- | € 209,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4060 Ventus 2X Black 8G OC | € 298,83 | € 298,83 |
1 | Interne harde schijven | WD Red Plus, 6TB (256MB cache) | € 154,71 | € 154,71 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 92,48 | € 92,48 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (NL, OEM) | € 126,90 | € 126,90 |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III 240 A-RGB Zwart | € 75,- | € 75,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 ATX 3.0 Zwart | € 113,34 | € 113,34 |
1 | SSD's | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 149,89 | € 149,89 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.750,04 |