Dag medetweakers,
Ik heb van een familielid de vraag gekregen of ik kan helpen met het samenstellen van een "saai", office systeem. De vorige PC is ondertussen ongeveer 14 jaar oud, en heeft enkele jaren geleden een upgrade gehad (i7 960, 8gb ram , 500gb ssd). Ik zal mede door de leeftijd geen onderdelen van dit systeem hergebruiken.
Een belangrijke eis is dat de PC weer zo "future proof" mogelijk is en weer heel wat jaren mee kan gaan.
Een budget is niet echt gegeven, een goede balans tussen prestaties, toekomstbestendigheid en kosten zal mooi zijn. Ik zat zelf te denken aan +-500,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is aanwezig, het betreft alleen de PC zelf.
Ik heb zelf even op de pricewatch gekeken en ben op de volgende configuratie uitgekomen:
Wat verwacht je van ons?
Is de bovengenoemde configuratie goed? Zo niet, wat zouden jullie anders doen.
Alvast bedankt voor de hulp
!
Ik heb van een familielid de vraag gekregen of ik kan helpen met het samenstellen van een "saai", office systeem. De vorige PC is ondertussen ongeveer 14 jaar oud, en heeft enkele jaren geleden een upgrade gehad (i7 960, 8gb ram , 500gb ssd). Ik zal mede door de leeftijd geen onderdelen van dit systeem hergebruiken.
Een belangrijke eis is dat de PC weer zo "future proof" mogelijk is en weer heel wat jaren mee kan gaan.
Een budget is niet echt gegeven, een goede balans tussen prestaties, toekomstbestendigheid en kosten zal mooi zijn. Ik zat zelf te denken aan +-500,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is aanwezig, het betreft alleen de PC zelf.
Ik heb zelf even op de pricewatch gekeken en ben op de volgende configuratie uitgekomen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 8500G Boxed | € 147,- | € 147,- |
1 | Moederborden | MSI PRO A620M-E | € 80,31 | € 80,31 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Core 1100 | € 47,90 | € 47,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF552C40BBK2-16 | € 55,35 | € 55,35 |
1 | Voedingen | Seasonic G12 GM 550 watt | € 59,90 | € 59,90 |
1 | SSD's | Kingston NV2, retail, 1TB | € 51,71 | € 51,71 |
Totaal | € 442,17 |
Wat verwacht je van ons?
Is de bovengenoemde configuratie goed? Zo niet, wat zouden jullie anders doen.
Alvast bedankt voor de hulp