Prijsontwikkeling grafiek uitbreiden met aantal shops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:38
Als je een product bekijkt in de Pricewatch dan zie je onderaan netjes een grafiek (Prijsontwikkeling). Met daarin "Minimum" en "Gemiddelde", maar wat ik mis hoeveel shops het product aanbieden.

Soms komt een product bijvoorbeeld op 1 maart uit, maar dan is er 1 winkel die het al al op 1 februari in hun assortiment opneemt (met een lange levertijd) met een hogere prijs.

Vervolgens op 1 maart bieden andere winkels het product aan, maar voor een lagere prijs.

Als je dan 6 maanden later naar dat grafiek kijkt lijkt het alsof het product in prijs is gedaald, wat eigenlijk niet klopt.

Dus concreet; grafiek Prijsontwikkeling uitbreiden met "Aantal shops".

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Bedankt voor je suggestie! Als er maar één shop is die het product aanbiedt, dan zou je dat ook kunnen afleiden uit het feit dat de minimumprijs hetzelfde is als de gemiddelde prijs. Opzich begrijp ik je wens, maar ik betwijfel of we hiermee echt een gebruikersprobleem oplossen. Het is niet iets wat we eerder hebben gehoord, maar ik ben benieuwd of wellicht meer gebruikers hier use cases voor hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 19:22

ViezeVis

Sample Text

jelle. schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:07:
Bedankt voor je suggestie! Als er maar één shop is die het product aanbiedt, dan zou je dat ook kunnen afleiden uit het feit dat de minimumprijs hetzelfde is als de gemiddelde prijs. Opzich begrijp ik je wens, maar ik betwijfel of we hiermee echt een gebruikersprobleem oplossen. Het is niet iets wat we eerder hebben gehoord, maar ik ben benieuwd of wellicht meer gebruikers hier use cases voor hebben :)
Ik zocht dit laatst eigenlijk ook. Ik was op zoek naar een specifieke monitor als vergelijk (uitvoering: MSI Optix MAG342CQR Zwart). Prijs leek vanaf juli vorig jaar vaker te dalen maar inmiddels stijgt de prijs weer een beetje. Een staafdiagram eronder met het aantal winkels per maand vond ik ook wel interessant.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic