Advies gevraag omtrent (her)gebruik PSU.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 21:11
Hey hallo,

ik heb even een (algemeen) vraagje.

Ik ga na lange tijd niets met hardware gedaan te hebben weer eens een PC in elkaar schroeven.
Nu heb ik een aantal componenten op het oog (zie m'n wensenlijstje)

Ik heb nog een 'oude' weinig gebruikte 1000w voeding liggen van Cooler Master, een RS-A00-ESBA om precies te zijn.

Nu komt de uitdaging; het moederboard dat ik op het oog heb heeft 2 EPS8 CPU aansluitingen, de voeding heeft er maar 1.
Omdat ik het zonde vind om goede hardware niet te gebruiken (en toch nog een klein beetje geld te besparen) vroeg ik mij af of er iemand ervaring heeft met een 8pin PCI-E naar EPS8-CPU adapter, zodat ik 1 van de 2 extra PCI-E power-slots van de voeding kan benutten.

Ik heb [deze] adapter daar voor op het oog.

Al vast bedankt voor het advies en als je nog andere tips/op -of aanmerkingen hebt op m'n wensenlijstje; i'm all ears :)

Groet, Tmaniac

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:10
Weinig gebruikt zegt niets. Voeding is 17 jaar oud. Die moet je niet willen gebruiken want is niet betrouwbaar meer, voldoet niet aan de eisen dat recente hardware aan een voeding stelt en is het ding relatief erg inefficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Leuk voor een oude PC met 4 GPU's in crossfire of SLI maar voor een moderne videokaart en moederbord niet meer geschikt. Sowieso, als je al een verloopkabel nodig hebt betekent het dat je niet de juiste voeding hebt gekozen.

Dan krijg ik al weer flashbacks naar de molex > PCIe verloopjes van oudsher. Leuk als je brand wil :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 21:11
bedankt voor de adviezen.

Ik ga dan maar eens op zoek naar een goede (stille) voeding voor mn nieuwe build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Even los van die adviezen, maar je hoeft maar één EPS8 aansluiting te gebruiken op je mobo. Die tweede zit er voor Intel i9s en idioot ver overklokken, maar een 7800X3D heeft die echt niet nodig. (Disclaimer, iig bij mijne is hij optioneel)