Klopt dit wel? Microsoft gaat Configuratiescherm in Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:36
nieuws: Microsoft gaat Configuratiescherm in Windows 11 verwijderen

@LFranxWind je nieuwsartikel baseert zich op The Register, dat zich weer baseert op een support artikel van Microsoft. Maar zoals @Loller1 terecht opmerkt, staat in dat support artikel helemaal niet zo stellig dat het configuratiescherm wordt weggehaald, het stelt alleen ‘ The Control Panel is in the process of being deprecated in favor of the Settings app’. En dat kan oneindig lang zo blijven.

Volgens mij heeft dit artikel (en ook The Register) een van twee dingen nodig:
Een extra bron of bevestiging van MS, of
Een nuancering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ZwolschBalletje schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:46:
nieuws: Microsoft gaat Configuratiescherm in Windows 11 verwijderen

@LFranxWind je nieuwsartikel baseert zich op The Register, dat zich weer baseert op een support artikel van Microsoft. Maar zoals @Loller1 terecht opmerkt, staat in dat support artikel helemaal niet zo stellig dat het configuratiescherm wordt weggehaald, het stelt alleen ‘ The Control Panel is in the process of being deprecated in favor of the Settings app’. En dat kan oneindig lang zo blijven.

Volgens mij heeft dit artikel (en ook The Register) een van twee dingen nodig:
Een extra bron of bevestiging van MS, of
Een nuancering.
Of het volledige artikel wordt gewoon verwijderd van de frontpage.. Gevalletje "oeps, sorry, foutje bedankt" :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LFranxWind
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

LFranxWind

Redacteur
Hey bedankt voor je opmerking! Ik en anderen van de redactie hebben er nog uitvoerig naar gekeken. Het artikel is inmiddels omgeschreven en voorzien van wat nuances. Excuses voor ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 12:18
Voor de duidelijkheid, The Register heeft dit artikel zonder citatie van Neowin over genomen, dat originele artikel is geschreven door Sayan Sen, iemand die met de regelmaat van de klok dit soort onzin de wereld in stuurt op Neowin. Dat "process of being deprecated" waar het ondersteuningsartikel van Microsoft het over heeft is al zo sinds Microsoft met Windows 10 is begonnen met het migreren van instellingen van Control Panel naar Settings (daarvoor, met Windows 8, was het doel van PC Settings niet om het Control Panel te vervangen).

Dat gezegd hebbende, in "process of being deprecated" is iets anders dan depricated zijn, wat op zijn beurt nog eens iets totaal anders is dan verwijderd worden. Microsoft houd een lijst bij van functies die deprecated zijn. Aanschouw het gebrek vaan Control Panel op die lijst. Maar zie ook dat hier functies op staan die al jaren deprecated zijn en nog steeds in Windows zitten (aka alles met een datum, waar dus nog geen Windows versie aanhangt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:36
Nog even een compliment van mijn kant dan, over hoe jullie dit als auteurs en redactie oppakken. Zo transparant een “:update” toevoegen aan de titel en een naschrift onderaan vermelden, daar kunnen veel nieuwsmedia nog wat van leren.

Het artikel gewoon verwijderen (zoals ook werd gesuggereerd) of stilzwijgend aanpassen was the easy way geweest. Zoals jullie het doen is de integere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:27

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
ZwolschBalletje schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:42:
Nog even een compliment van mijn kant dan, over hoe jullie dit als auteurs en redactie oppakken. Zo transparant een “:update” toevoegen aan de titel en een naschrift onderaan vermelden, daar kunnen veel nieuwsmedia nog wat van leren.

Het artikel gewoon verwijderen (zoals ook werd gesuggereerd) of stilzwijgend aanpassen was the easy way geweest. Zoals jullie het doen is de integere manier.
Ik waardeer dat je dat zegt :) We proberen altijd zo transparant mogelijk te werk te gaan en de comments en GR houden ons daar ook scherp op, dus ik vind het fijn te zien dat dat gewaardeerd wordt!

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Pagina: 1