Beste mede-Tweakers,
Ik ga voor het eerst in mijn leven een PC in elkaar zetten en ik ben geïnspireerd om te gaan voor een mini-ITX build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1800 euro een mooi streven, maar minder is altijd mooi. Zolang 1400p (shared gaming) en 4K (solo gaming) met de huidige games maar haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee: ik sta open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ga voor het eerst in mijn leven een PC in elkaar zetten en ik ben geïnspireerd om te gaan voor een mini-ITX build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Ik ben op zoek naar een mini-ITX game PC waarmee ik moeiteloos tot 4K60Hz kan gamen op de TV in de woonkamer of op een PC monitor bij de game PC.
- Ik wil de game PC in mijn kantoor plaatsen met een Keyboard, Scherm (iGPU passthrough) en Muis.
- D.m.v. Moonlight Sunshine wil ik ook kunnen gamen op andere plekken in het huis zoals bij de TV (ik heb hier een mini PC op aangesloten) en eventueel buitenshuis bij mijn vrienden.
- Naast buitenshuis gamen zag ik een leuke YouTube video waarbij ik mijn desktop wil kunnen delen met maximaal een ander vriend d.m.v. twee VMs. Ik denk hiervoor virtualisatie nodig te hebben van mijn dGPU.
- Momenteel speel ik geen high-end games op mijn GTX1050 laptopje, maar ik ben dat wel van plan te doen .
- Ik zal de PS5 uiteindelijk willen verkopen, omdat ik van plan ben voornamelijk op de game PC te spelen
- Video bewerken of Twitch streamen van games doe ik niet.
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1800 euro een mooi streven, maar minder is altijd mooi. Zolang 1400p (shared gaming) en 4K (solo gaming) met de huidige games maar haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Wat ik niet meeneem in de prijsopbouw: monitor, toetsenbord, muis, windows OS
- Wat ik al heb gekocht met korting: CPU met iGPU: AMD 7600X voor 160 euro’s en Geheugen: Corsair (CMH32GX5M2D6000Z36K) 32GB (2x16) voor 71 euro’s
- Wat ik nog moet kopen: zie onderdelenlijst hieronder voor alleen de desktop zelf. De verkoop van mijn PS5 laat ik nu buiten beschouwing met mijn berekeningen.
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee: ik sta open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Desktop hoeft niet heel stil te zijn als ik aan het gamen ben.
- Als het lukt: Proxmox met 1 iGPU passthrough voor KVM en twee VMs (dGPU virtualization)
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Ik ben niet bekend met de ins and outs van computeronderdelen. Mijn laatste aankoop was een Dell XPS9560 zo’n 7 jaar geleden en het enige wat toen voor mij belangrijk was, was een 1050 videokaart en 500GB opslag. Daarvoor had ik nooit een game PC gehad. Mijn computeronderdelen speurtocht kost mij enorm veel tijd, omdat ik nu stap-voor-stap veel ervan wil leren.
- Ik houd van een scherp geprijsde setup voor de performance. Ik heb al wat onderdelen gekocht, omdat ik denk dat ze op dit moment scherp geprijsd zijn. Ik hoor graag van jullie een bevestiging of deze onderdelen OK zijn of een totale miskoop (ik hoor dan graag het alternatief en dan zal ik de onderdelen retourneren). Ik heb de BBG mini-ITX topic en veel online posts gevolgd, maar ik hoop dus van jullie een persoonlijke advies en bevestiging te ontvangen.
- Een vriend heeft mij geïnspireerd om een proxmox opstelling te beginnen. Ik heb hier nog weinig ervaring mee, maar ik hoop er veel van te leren! Als jullie nog tips hebben over mijn visueel getekende Proxmox opstelling, dan hoor ik het graag!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Tray | € 203,20 | € 203,20 |
1 | Moederborden | ASRock A620I Lightning WiFi | € 147,- | € 147,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB GDDR6X | € 802,99 | € 802,99 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Terra Zilver | € 179,48 | € 179,48 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9a-AM5 | € 46,05 | € 46,05 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2D6000Z36K | € 75,99 | € 75,99 |
1 | Voedingen | Cooler Master V750 SFX Gold (EU-stekker) | € 102,85 | € 102,85 |
1 | SSD's | Crucial P5 Plus (zonder heatsink) 2TB | € 111,- | € 111,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.668,56 |
[ Voor 0% gewijzigd door Variate op 23-08-2024 00:15 . Reden: Verduidelijken 1440p vs 4K gamen en meer vriendelijke aanhef ]