Vraag

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Voor de hobby ben ik opzoek naar accu systeem wat zich gemakkelijk laat schalen.
Dus niet een vast iets aan de muur maar echt stabelbaar. De kwh wil ik graag in stapjes hebben.
Als het even kan ook nog dat over meerdere systemen.

Ik ben een leek hierin maar ben al wezen kijken hier in NL en, Duitsland , USA , China en natuurlijk ook op aliexpress en alibaba.

Bij ons vrij weinig gevonden maar ik o.a. Delong , Pylontech, BYD, fm-solar , fox en op Alibaba en Express nog een heel leger van aanbieders.

Vraag 1:

Weet iemand van jullie wat een goede zou zijn ?
En waar ik nog meer op moet letten.

Vraag 2:

Ik zie dat behoorlijk wat systemen zijn te krijgen met diverse voltages: zie hieronder.
Wat houd dat in ? Deze vraag krijg ik als ik een accu wil uitzoeken.

Systeemspanning(8): 153.6 V
153.6 V
51.2 V
25,6 V
204.8 V
256 V
12,8 V
102.4 V

Vraag 3:

Is er een stukje hardware/software wat zonder problemen met verschillende accus's kan werken ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Alle reacties

• ArdNieuwenhuiz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 12:22
Heb je het topic zelf een powerwall bouwen wel eens doorgelezen? Scroll eens door wat topic heen....

PVOutput - 14xDMEGC-SE4000 4200Wp PVOutputTotal - 6840Wp total

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09:01
Victron, thuis accu én echte UPS, zeer breed inzetbaar.
Het grote Victron ontwerp topic
Victron MESS - Mijn ESS
Losse accu's van uitstekend merk: https://etronixcenter.com...35iS2uEAAYASAAEgLbivD_BwE

Sessy is alles in één kast, 1 of meerdere fasen, 1 of 2 accu's per fase.
Het Sessy thuisaccu verzameltopic

Beide merken zijn Nederlands, Victron is al bijna 50 jaar werkzaam op het gebied van inverter/ omvormer en accu's , Sessy net een paar jaar.

[ Voor 26% gewijzigd door natural colour op 23-08-2024 12:31 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/