Garantie -> terugvragen importheffing/BTW

Pagina: 1
Acties:
  • 997 views

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 22:50
Ik heb een product besteld in de UK en alle douanekosten betaald. Het product werd defect geleverd. Webwinkel gaat dit netjes voor me regelen. Ze halen het defecte product op en sturen een nieuwe op.

Nu moet ik voor het nieuwe product ook de douanekosten betalen, maar ik exporteer het defecte product. Dus die douankosten kan ik dan weer terugvragen. Wel heb ik dan een bewijs nodig dat ik het product weer geëxporteerd heb. Dit zou ik op moeten vragen bij, in dit geval waarschijnlijk, DHL.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe gaat dat? Ik bel morgen ook even met DHL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:05
Succes met het bellen :)

Maar als jij retourneert dan moet je waarde 0,00 invullen en de leverancier zal in de nieuwe levering op de factuur ook 0,00 moeten aangeven met daarop de tekst New delivery under warranty. Of een tekst van die aard.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• walkthisworld
Waarom moet ik de waarde 0 invullen?
Waarom moet de winkel waarde 0 invullen?
Ik heb het idee dat je de vraag niet goed gelezen hebt.
Het is namelijk niet mijn bedoeling om geen heffingen te betalen wanneer ik een vervangend product ontvang.

Waarom heb ik succes nodig met bellen?

Heb je hier ervaring mee? Als ik je bericht lees, dan denk ik dat dat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11:06
En al gebeld met DHL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
Ja, gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:01
Waarde is €0 omdat het product defect is

Bij het opnieuw versturen waarde €0 omdat er eerder een product is verzonden met een hoge waarde (waarover jij betaald hebt) terwijl dit product defect was en eigenlijk waarde €0 had.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:42
walkthisworld schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:29:
Waarom moet ik de waarde 0 invullen?
Waarom moet de winkel waarde 0 invullen?
Ik heb het idee dat je de vraag niet goed gelezen hebt.
Het is namelijk niet mijn bedoeling om geen heffingen te betalen wanneer ik een vervangend product ontvang.

Waarom heb ik succes nodig met bellen?

Heb je hier ervaring mee? Als ik je bericht lees, dan denk ik dat dat niet het geval is.
Met waarde 0 is de heffing ook 0, beide kanten op.
Dus dan betaal je geen heffing voor het vervangend product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
MrNOnamE schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:59:
Waarde is €0 omdat het product defect is

Bij het opnieuw versturen waarde €0 omdat er eerder een product is verzonden met een hoge waarde (waarover jij betaald hebt) terwijl dit product defect was en eigenlijk waarde €0 had.
Ja? Heb je dat eerder op deze manier gedaan? Of verzin je dit ter plekke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
Pat911 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:59:
[...]

Met waarde 0 is de heffing ook 0, beide kanten op.
Dus dan betaal je geen heffing voor het vervangend product.
Alleen is de waarde niet 0 :). Dus dat kun je niet zomaar invullen.

Het terugsturen van het defecte product staat los van het opnieuw opsturen van een vervangend product.

Over het vervangend product zullen alle douane-kosten betaald moeten worden.
Na het terugsturen van het defecte product is de import geannuleerd en worden de douane-kosten terugbetaald.

Dit na een gesprek met de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
Het valt me op dat iedereen maar wat roept :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
walkthisworld schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:29:
Het valt me op dat men al 4 keer gevraagd heeft wat DHL je verteld had, maar dat je dit blijkbaar niet wil prijsgeven? Het is nochtans zowat het meest cruciale puzzelstukje in je vraag...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38
Het valt me ook op dat er mensen komen met vragen die helemaal geen antwoord zoeken en het zelf beter weten.
Wat retouren betreft heb ik beide opties wel eens gebruikt en er nog nooit problemen mee gehad. De optie die de douane nu aan je geeft werkt prima, maar is voor iedereen meer werk. De optie met waarde 0 is minder werk en wordt meestal ook geaccepteerd.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Maar wat heeft DHL nou gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
Over het vervangend product zullen alle douane-kosten betaald moeten worden.
Na het terugsturen van het defecte product is de import geannuleerd en worden de douane-kosten terugbetaald.

Dit na een gesprek met de douane (en ook DHL).

[ Voor 11% gewijzigd door walkthisworld op 01-09-2024 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
redwing schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:33:
[...]

Het valt me ook op dat er mensen komen met vragen die helemaal geen antwoord zoeken en het zelf beter weten.
Wat retouren betreft heb ik beide opties wel eens gebruikt en er nog nooit problemen mee gehad. De optie die de douane nu aan je geeft werkt prima, maar is voor iedereen meer werk. De optie met waarde 0 is minder werk en wordt meestal ook geaccepteerd.
Als anderen onzin roepen, dan is het vrij eenvoudig om het zelf beter te weten.
Kijk naar de eerste reactie van wodkabuikje. Poster begint met een beetje lullige opmerking (succes met bellen). Vervolgens begint hij wat te roepen. Als ik daar dan op doorvraag, dan komt er geen reactie.

Vervolgens hebben we MrNOnamE. Roept ook maar wat. Ik reageer daarop; geen reactie.

In mijn post van vrijdag geef ik aan wat ik uitgevonden heb. Ik zeg geef aan dat dit op basis is van een gesprek met de douane. DIt was op basis van een gesprek met de douane en DHL. Onduidelijk, excuss.

Waarde 0 opgeven is feitelijk onjuist. Lijkt me niet de bedoeling.Je gebruikt ook het woord meestal. Dat betekent dus dat het vaak goed ging, maar een enkele keer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
walkthisworld schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:23:
[...]

Ja? Heb je dat eerder op deze manier gedaan? Of verzin je dit ter plekke?
Ja, dit heb ik meermaals gedaan met producten uit de USA en dat is altijd probleemloos gegaan. Dus alleen invoerkosten en BTW betaald over de oorspronkelijke zending, niet over de retourzending of het vervangende product.

Lijkt me minder gedoe dan de route die jij van plan bent.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
Mooi, maar feitelijk klopt het niet. Waardes zijn (bijna) nooit 0. Daarnaast moet ook de webwinkel meewerken. Daarnaast zou dit op een later moment een probleem op kunnen leveren. Bijvoorbeeld wanneer het product weer defect raakt in de garantieperiode, en er weer een vervangend product opgestuurd moet worden. Dan zou je over (het tweede) vervangende product heffingen moeten betalen, maar kun je de heffingen van het eerste vervangende product niet terugvragen omdat deze 0 waren. Dan zou je weer dezelfde methode moeten gebruiken, maar misschien lukt dat niet meer. Of je zou de heffingen op het allereerste product terug moeten vragen, maar grote kan dat de periode waarin dat kan al voorbij is.

Dus misschien is dit op de korte termijn een makkelijke periode (als iedereen meewerkt), maar op de lange termijn zie ik wel wat risico's.

[ Voor 3% gewijzigd door walkthisworld op 01-09-2024 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

walkthisworld schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:06:
Mooi, maar feitelijk klopt het niet. Waardes zijn (bijna) nooit 0. Daarnaast moet ook de webwinkel meewerken. Daarnaast zou dit op een later moment een probleem op kunnen leveren. Bijvoorbeeld wanneer het product weer defect raakt in de garantieperiode, en er weer een vervangend product opgestuurd moet worden. Dan zou je over (het tweede) vervangende product heffingen moeten betalen, maar kun je de heffingen van het eerste vervangende product niet terugvragen omdat deze 0 waren. Dan zou je weer dezelfde methode moeten gebruiken, maar misschien lukt dat niet meer. Of je zou de heffingen op het allereerste product terug moeten vragen, maar grote kan dat de periode waarin dat kan al voorbij is.

Dus misschien is dit op de korte termijn een makkelijke periode (als iedereen meewerkt), maar op de lange termijn zie ik wel wat risico's.
Heffingen over een waarde van 0 (want defect product) heb je dan toch ook niet betaald? 21% van 0, blijft 0 hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38
walkthisworld schreef op zondag 1 september 2024 @ 07:55:
[...]
Als anderen onzin roepen, dan is het vrij eenvoudig om het zelf beter te weten.
Kijk naar de eerste reactie van wodkabuikje. Poster begint met een beetje lullige opmerking (succes met bellen). Vervolgens begint hij wat te roepen. Als ik daar dan op doorvraag, dan komt er geen reactie.
Jij komt hier met vragen, als je dan een antwoord dat gewoon klopt afdoet als onzin vraag ik me af waarom je hier dan met je vraag komt?
Vervolgens hebben we MrNOnamE. Roept ook maar wat. Ik reageer daarop; geen reactie.
Terwijl ook dat antwoord gewoon klopt en werkt. Dus nogmaals, waarom kom je hier met een vraag als je zelf denkt het beste antwoord te weten :?
Jij komt hier met een vraag en dan is het gewoon raar om zo'n opmerking te maken. Je kraakt er de mensen mee af die je juist proberen te helpen. En het is niet je enige antwoord waarmee je goede antwoorden afkraakt (met b.v. 'of verzin je dit ter plekke' ).
In mijn post van vrijdag geef ik aan wat ik uitgevonden heb. Ik zeg geef aan dat dit op basis is van een gesprek met de douane. DIt was op basis van een gesprek met de douane en DHL. Onduidelijk, excuss.

Waarde 0 opgeven is feitelijk onjuist. Lijkt me niet de bedoeling.Je gebruikt ook het woord meestal. Dat betekent dus dat het vaak goed ging, maar een enkele keer niet?
Ik heb 1 keer gehad dat ze er wat vragen over stelden, waarna het antwoord geaccepteerd werd en alsnog gewoon doorgezet werd. En dat terwijl ik bij retour met waarde erbij verschillende keren achter het retour-geld aan heb moeten gaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Met deze betweterige instelling gaat niemand je helpen. Ik voorzie geen gezonde discussie, het topic gaat daarom op slot.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.