Allereerst, ik weet dat linux een fantastisch systeem is om te routen en te NATen, dus het antwoord op mijn vraag moet niet gebruik linux zijn, ik gebruik dit nl nu al.
Nadeel van linux vind ik nl dat ik geen HTTP downloads kan starten en programma's als Kazaa t niet doen.
Nu dat duidelijk is mijn vraag:
Ik heb een pc waar een internet verbinding op is aangesloten (ADSL en Getweaked
)
Achter deze pc zit één pc, deze pc moet ook internet hebben.
Nu wil ik op de server een windows versie draaien, waarmee ik dit kan realiseren, ook moet er een webserver en ftp server op komen. (en als t kan DHCP).
Nu heb ik de beschikking over een aantal versies van windows die me wel geschikt leken: 98/ME en NT 4.0 Server.
De hardware moet dit wel aan kunnen.
Nu heb ik echter begrepen dat windows NT dit NIET standaard kan, klopt dit? en welk voordeel heeft Windows NT dan boven windows 98, ik moet immers sowieso extra software gaan draaien.
Welke software is dan het meest geschikt om te draaien, ik wil zo weinig mogelijk programma's draaien.
Greetz,
Bas
Nadeel van linux vind ik nl dat ik geen HTTP downloads kan starten en programma's als Kazaa t niet doen.
Nu dat duidelijk is mijn vraag:
Ik heb een pc waar een internet verbinding op is aangesloten (ADSL en Getweaked
Achter deze pc zit één pc, deze pc moet ook internet hebben.
Nu wil ik op de server een windows versie draaien, waarmee ik dit kan realiseren, ook moet er een webserver en ftp server op komen. (en als t kan DHCP).
Nu heb ik de beschikking over een aantal versies van windows die me wel geschikt leken: 98/ME en NT 4.0 Server.
De hardware moet dit wel aan kunnen.
Nu heb ik echter begrepen dat windows NT dit NIET standaard kan, klopt dit? en welk voordeel heeft Windows NT dan boven windows 98, ik moet immers sowieso extra software gaan draaien.
Welke software is dan het meest geschikt om te draaien, ik wil zo weinig mogelijk programma's draaien.
Greetz,
Bas
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"