Gateway

Pagina: 1
Acties:

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Allereerst, ik weet dat linux een fantastisch systeem is om te routen en te NATen, dus het antwoord op mijn vraag moet niet gebruik linux zijn, ik gebruik dit nl nu al.

Nadeel van linux vind ik nl dat ik geen HTTP downloads kan starten en programma's als Kazaa t niet doen.

Nu dat duidelijk is mijn vraag:

Ik heb een pc waar een internet verbinding op is aangesloten (ADSL en Getweaked :))

Achter deze pc zit één pc, deze pc moet ook internet hebben.

Nu wil ik op de server een windows versie draaien, waarmee ik dit kan realiseren, ook moet er een webserver en ftp server op komen. (en als t kan DHCP).

Nu heb ik de beschikking over een aantal versies van windows die me wel geschikt leken: 98/ME en NT 4.0 Server.
De hardware moet dit wel aan kunnen.

Nu heb ik echter begrepen dat windows NT dit NIET standaard kan, klopt dit? en welk voordeel heeft Windows NT dan boven windows 98, ik moet immers sowieso extra software gaan draaien.

Welke software is dan het meest geschikt om te draaien, ik wil zo weinig mogelijk programma's draaien.

Greetz,

Bas

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Eeh, kennie niet aan small bussiness server op nt 4 komen, dan ist al gauw opgelost, en als het een beetje kan, win2k server :X

• itsme
  • Niet online
Small business server zeg je, moet kunnen, wat kan dit proggie dan allemaal?

Windows 2000 server heb ik ook, maar de pc is maar een pentium 166MMX met 96 MBram, dus of dat goed loopt, echt goed lopen hoeft t trouwens niet, ik werk er maar zelden op, alleen grote downloads starten.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op dinsdag 11 september 2001 22:48 schreef bas_konings het volgende:
Small business server zeg je, moet kunnen, wat kan dit proggie dan allemaal?
Het is een soort verzammeling van alles en nog wat
Een soort grote wizard zodat een Non systeembeheerder het ook aan kan leggen wat jij wilt.
Dus "Koop" "d :) wn" het programma maar en je zult verstelt staan.

De naam zegt het al Klein bedrijf netwerk dus bijvoorbeeld 10 Pctjes en een Server.

• itsme
  • Niet online
Te makkelijk hoeft t niet zijn hoor, maar ik ben ook nog een functie vergeten, het volgende moet dus allemaal kunnen:

NAT & DHCP
Firewall
Webserver
FTP Server
Mail server

p.s. Wat is de laatste versie van dat proggie?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Windows NT in combinatie met IIS en proxy/NAT32/oid. Doet het allemaal. Het voordeel van NT boven 98/me is dat het veel stabieler is en er ook meer voorgebouwd is. Tevens is het een stuk veiliger, omdat je met rechten kan werken.

• itsme
  • Niet online
Op woensdag 12 september 2001 09:23 schreef teigetjuh het volgende:
Windows NT in combinatie met IIS en proxy/NAT32/oid. Doet het allemaal. Het voordeel van NT boven 98/me is dat het veel stabieler is en er ook meer voorgebouwd is. Tevens is het een stuk veiliger, omdat je met rechten kan werken.
Ok dan wordt t dus Windows NT Server 4,

Maar welke programma's zijn t nou;

Small business server
of IIS (Waar staat dat voor??)
En is proxy/nat32 weer een ander proggie of zit dt er al in.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

IIS = Internet Information Server (Web server)

Small Buisisness Server = &%#%#( :X klote programma
Is GEEN NT, maar een uitgeklede versie er van, met een aantal andere programma's als: MTS, Exchange, IIS, Proxy etc.

Ik zou gewoon een NT servertje neer zetten met alle mogelijke patches die je maar kan downloaden, en dan met NAT32. (www.nat32.com)
werkt perfect als gateway, met NAT.

gr
CJ

• itsme
  • Niet online
Ok dat gebruik ik dus voor de gateway, maar wat voor webserver, is NT Option Pack wat, of zit dat al in NT Server

<blockquote>
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font>
<hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Voor je extreem ongeduldig en onnodig omhoogschoppen een waarschuwing. </font>
<hr color="FF0000" size="1">
</blockquote>

<font size="1">
Op woensdag 12 september 2001 11:38 schreef bas_konings het volgende:
Up
Op woensdag 12 september 2001 12:34 schreef bas_konings het volgende:
UpperdeUp
Op woensdag 12 september 2001 13:19 schreef bas_konings het volgende:
Jezus mensen reageer eens, wat duurt dat toch maar lang.
</font>

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Volgens mij kom je al een heel eind met W2K Pro > internet delen.

Verwijderd

Stel je voor:

Je regelt geen M$ product, maar je borduurt voort op je linux verhaal...
webserver? lachertje, -apache.
NAT/DNS? -bind
firewall/routing? -ipchains
FTP? -proftpd
mail? -postfix (pop&smtp)
dhcp? -is volgens mij een beetje distributie afhankelijk...
En je systeempje draait als een tiet :)
zie maar...but don't 4get: have fun!

• itsme
  • Niet online
Op woensdag 12 september 2001 16:11 schreef e-forze het volgende:
Stel je voor:

Je regelt geen M$ product, maar je borduurt voort op je linux verhaal...
webserver? lachertje, -apache.
NAT/DNS? -bind
firewall/routing? -ipchains
FTP? -proftpd
mail? -postfix (pop&smtp)
dhcp? -is volgens mij een beetje distributie afhankelijk...
En je systeempje draait als een tiet :)
zie maar...but don't 4get: have fun!
Dat weet ik, ik had er linux e-smith op en dat werkte perfect geen probleem, maar ik wil kunnen downen op de server, en dan heb ik toch liever windows.

Windows NT staat er nu op, en ik moet zeggen dat t me zeer goed bevalt,ik gebruik NAT32 voor NAT en t werkt perfect, ook IIS is makkelijk in gebruik.

Alleen wil ik nog een mailserver, heeft iemand iedeen?

• itsme
  • Niet online
Voor je extreem ongeduldig en onnodig omhoogschoppen een waarschuwing.
Ok het was wat overdreven, maar 1 of 2 reacties vind ik toch erg weinig, moet ik dan de volgende keer gewoon nieuwe topics blijven openen, dat zal toch ook niet de bedoeling zijn, toch?

Ik wilde de server verandering graag vandaag uitvoeren, en een beetje snelle reactie had ik er toch echt voor donig.

Pagina: 1