Kom outlook niet meer in

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-04 09:52
Wanneer ik wil inloggen op mijn mail (outlook) krijg ik het verzoek me te identificeren.
Nou prima, sturen ze me een sms code welke ik ook gewoon ontvang. Ik vul die in en dan staat er:

''There's a temporary problem with the service. Please try again. If you continue to get this message, try again later.''

Dit is nu al twee dagen zo, dus het is geen tijdelijke storing.
Hoe kan ik nu weer toegang krijgen tot mijn account? Al mijn mail komt daar op binnen...
Heb dus ook geen idee hoe ik dit aan kan pakken of wat ik kan proberen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Microsoft support al gebeld?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Drag0nizer schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:48:
Wanneer ik wil inloggen op mijn mail (outlook) krijg ik het verzoek me te identificeren.
Nou prima, sturen ze me een sms code welke ik ook gewoon ontvang. Ik vul die in en dan staat er:

''There's a temporary problem with the service. Please try again. If you continue to get this message, try again later.''

Dit is nu al twee dagen zo, dus het is geen tijdelijke storing.
Hoe kan ik nu weer toegang krijgen tot mijn account? Al mijn mail komt daar op binnen...
Heb dus ook geen idee hoe ik dit aan kan pakken of wat ik kan proberen.
Webmail of je mail client?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:00

Reptile209

- gers -

Heb je het al eens op een andere computer/tablet geprobeerd? Zou ook een overactieve virusscan/firewall/proxy kunnen zijn die de verbinding verstoort. Als het op een ander systeem wel werkt, weet je waar je moet gaan zoeken.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad ajb meer concrete info geven, zegmaar de gegevens die werden gevraagd toen je het topic opende (de '...'). Webmail, bepaalde Outlook-versie op de PC (welke?), op smartphone, anders?
Heb je de gratis Outlook, met bijv. Hotmail-adres? Een outage is niet onmogelijk, gratis dienst etc. zoeken bij google naar 'is outlook down' => https://portal.office.com/servicestatus geeft geen problemen, dat scheelt.

En dan inderdaad basale troubleshooting proberen: probeer andere locatie en bijv. webmail als je normaliter een app gebruikt, of andersom. Check of er foutmeldingen staan in het Windows (?) logboek.
offtopic:
Zonder inhoudelijke reactie weinig zinvol en zo wel ongewenst.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
Ja, dan krijg ik zon robot die me naar de website verwijst en daarna de verbinding verbreekt, maar daar krijg ik dus die melding
RCBL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:08:
[...]

Webmail of je mail client?
In de webmail, de Windows 10 mail client (standaard ms app) en ook bij het inloggen van het account in Windows gebruikersbeheer.
Reptile209 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:24:
Heb je het al eens op een andere computer/tablet geprobeerd? Zou ook een overactieve virusscan/firewall/proxy kunnen zijn die de verbinding verstoort. Als het op een ander systeem wel werkt, weet je waar je moet gaan zoeken.
Andere pc, mobiele telefoon, wifi en mobiel netwerk geven allemaal dezelfde foutmelding
F_J_K schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:46:
Inderdaad ajb meer concrete info geven, zegmaar de gegevens die werden gevraagd toen je het topic opende (de '...'). Webmail, bepaalde Outlook-versie op de PC (welke?), op smartphone, anders?
Heb je de gratis Outlook, met bijv. Hotmail-adres? Een outage is niet onmogelijk, gratis dienst etc. zoeken bij google naar 'is outlook down' => https://portal.office.com/servicestatus geeft geen problemen, dat scheelt.

En dan inderdaad basale troubleshooting proberen: probeer andere locatie en bijv. webmail als je normaliter een app gebruikt, of andersom. Check of er foutmeldingen staan in het Windows (?) logboek.

[...]

offtopic:
Zonder inhoudelijke reactie weinig zinvol en zo wel ongewenst.
Buiten het bovenstaande heb ik ook het herstelformulier ingevuld.
Met vragen zoals ''waar heb je als laatst een mail naar verzonden, wat was het exacte onderwerp in de titel, welke wachtwoorden heb je gehad'' Al deze vragen heb ik volledig ingevuld. En binnen een minuut kwam de reactie (automatisch dus) ''we hebben niet voldoende vast kunnen stellen dat u het zelf bent, geef meer info''. Maar meer oude wachtwoorden heb ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dat duidt niet op een incorrect password of zo, maar een 'technische fout', of bij hen of op je eigen apparaat. Aangezien er geen klachten lijken te zijn bij andere gebruikers, zou ik focussen op wat erop je eigen apparaten verkeerd kan staan.

Krijg je diezelfde foutmelding als je probeert in te loggen in de webmail vanaf andermans PC op andermans netwerk? Dus jouw account, maar niet je eigen apparatuur of netwerk waar het fout gaat. Dan zal het mis zijn aan de kant van MS, maar je wilt eerst dat heel duidelijk krijgen.

Zou niet: welke melding dan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
F_J_K schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:25:
[...]

Dat duidt niet op een incorrect password of zo, maar een 'technische fout', of bij hen of op je eigen apparaat. Aangezien er geen klachten lijken te zijn bij andere gebruikers, zou ik focussen op wat erop je eigen apparaten verkeerd kan staan.

Krijg je diezelfde foutmelding als je probeert in te loggen in de webmail vanaf andermans PC op andermans netwerk? Dus jouw account, maar niet je eigen apparatuur of netwerk waar het fout gaat. Dan zal het mis zijn aan de kant van MS, maar je wilt eerst dat heel duidelijk krijgen.

Zou niet: welke melding dan?
Ik krijg de melding ook op een ander apparaat en een ander netwerk.
Ik moet mezelf verifieren nu voordat ik de sms code in kan vullen, maar daarmee geeft hij dus die service error

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjWg2JC1scfSlbJqeuYzK0kyGdQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QkqhaVBwl5itMjSUmjlY7tAE.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Drag0nizer op 24-08-2024 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Huh. Dan zou ik toch denken dat het bij MS ligt. Veel meer doen dan melden en wachten is er helaas niet bij, bij een gratis dienst zonder SLA.

Zoeken op de melding en ook https://answers.microsoft...temporary%20problem#////1 geven allerhande lotgenoten, maar weinig concrete tips anders dan 'wachten'. :X

Eventueel https://www.microsoft.com/en-us/concern/AccountReinstatement en dan zo veel mogelijk zo concreet mogelijke info geven (in het Engels). Geen idee of het kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
F_J_K schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:52:

Eventueel https://www.microsoft.com/en-us/concern/AccountReinstatement en dan zo veel mogelijk zo concreet mogelijke info geven (in het Engels). Geen idee of het kan helpen.
Ja dit heb ik dus ook gedaan. Alle velden volledig ingevuld. Maar binnen een minuut automatisch afgewezen wegens ''te weinig info'' maar meer is er gewoon niet! Zo vervelend dat je niet gewoon een mens aan de lijn kan krijgen. Het is gratis, maar mn berichten van de belastingdienst, wachtwoordherstel etc zitten er allemaal mee gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleasureOp
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik had hetzelfde probleem sinds ik donderdagnacht 0:24 een sms kreeg dat mogelijk iemand mijn account heeft gebruikt. Ik heb ook zonder succes alle formulieren etcetera ingevuld zonder succes.
Heb uiteindelijk via de onderstaande link de stappen gevolgd en de Authenticator ingesteld en kom nu weer in mijn account op mijn telefoon. Hier werkte het smsen van de code om een of andere reden wel. Wie weet dat dit ook voor jou werkt.

Microsoft account security info & verification codes - Microsoft Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
PleasureOp schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:58:
Ik had hetzelfde probleem sinds ik donderdagnacht 0:24 een sms kreeg dat mogelijk iemand mijn account heeft gebruikt. Ik heb ook zonder succes alle formulieren etcetera ingevuld zonder succes.
Heb uiteindelijk via de onderstaande link de stappen gevolgd en de Authenticator ingesteld en kom nu weer in mijn account op mijn telefoon. Hier werkte het smsen van de code om een of andere reden wel. Wie weet dat dit ook voor jou werkt.

Microsoft account security info & verification codes - Microsoft Support
Wat fijn dat het voor jou is opgelost! Hoe ben jij voorbij stap 1 gekome?
Add a way to verify sign-in to your Microsoft account
Sign in to the Advanced security options page of your Microsoft Account.

Want daar moet je inloggen en dat lukt dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleasureOp
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 28-08-2024
Drag0nizer schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:13:
[...]

Wat fijn dat het voor jou is opgelost! Hoe ben jij voorbij stap 1 gekome?
Add a way to verify sign-in to your Microsoft account
Sign in to the Advanced security options page of your Microsoft Account.

Want daar moet je inloggen en dat lukt dus niet
Hmm... Dat ging bij gewoon in 1 keer goed bij mij ook al moest ik om een sms vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-05 22:04
Soms kan je ook nog wel eens in de Developer console van je browser de return waarde zien. Misschien dat je daar meer informatie uit haalt.

Dan heb ik het dus over de F12 tools, tabblad Netwerk en dan daarna je nummer invoeren.
Pagina: 1