Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn Intel 13900K het beste kan configureren in de Asus BIOS wanneer deze terugkomt van RMA? Ik heb de microcode-patch geïnstalleerd, en ik begrijp dat deze de spanningslimiet beperkt tot 1.55V. Sommigen adviseren echter om de spanning te beperken tot maximaal 1.3V.
Is 1.3V inderdaad een betere keuze? Zo te zien gaat de CPU dan ook langer mee. En zo ja, hoe stel ik dit correct in? Kloppen onderstaande stappen?
Verder heb ik gehoord dat de microcode-patch alleen werkt als de standaard Intel-instellingen in de BIOS zijn ingeschakeld. Als ik de BIOS terugzet naar de fabrieksinstellingen, zijn de Intel Default Settings dan automatisch actief (en ik neem aan dat de BIOS software zelf niet revert naar fabrieks)?
Is 1.3V inderdaad een betere keuze? Zo te zien gaat de CPU dan ook langer mee. En zo ja, hoe stel ik dit correct in? Kloppen onderstaande stappen?
- Ga naar het tabblad AI Tweaker (of een soortgelijk tabblad, afhankelijk van BIOS-versie).
- Zoek de optie CPU Core Voltage.
- Verander de instelling van Auto naar Manual of Offset Mode.
- Stel de spanning in op 1.3V.
Verder heb ik gehoord dat de microcode-patch alleen werkt als de standaard Intel-instellingen in de BIOS zijn ingeschakeld. Als ik de BIOS terugzet naar de fabrieksinstellingen, zijn de Intel Default Settings dan automatisch actief (en ik neem aan dat de BIOS software zelf niet revert naar fabrieks)?