Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels op de hoogte, tnx

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2024 12:16 ]

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 17:18
Heb je het over zetelverplaatsing omdat de plaats waar feitelijk leiding wordt gegeven wijzigt?

En wat was dan het antwoord van je adviseur 1 vs adviseur 2 (en verder)?

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:20
Je mag je bv vanwege Europese regelgeving ook verplaatsen naar een ander Europees land.

Ik kwam ooit op LinkedIn een persoon tegen die hier met dit antwoord kwam mbt zijn spaar bv
EU richtlijn 2019/2121 is inmiddels ook omgezet in Nederlandse wetgeving. Werkt prima, ik heb mijn BV enkele jaren geleden al verhuisd naar Luxemburg en omgezet naar een Luxemburgse rechtspersoon
Mijn vermogen zit in mijn Luxemburgse BV en wat velen niet weten is dat de totale belasting voor een vennootschap hier iets hoger is dan in NL, namelijk vennootschapsbelasting, gemeentebelasting en vermogensbelasting. Volgend jaar net niet meer want dan gaat de vennootschapsbelasting met 1% omlaag.

IB belasting is maximaal 42%, maar dan moet je wel meer dan €200.000 verdienen per jaar. Er is privé geen erfbelasting (directe lijn) en geen vermogensbelasting (afgeschaft in 2006), want dat levert niets op en vinden we niet eerlijk. Dividend valt onder IB, maar elke 10 jaar is er een vrijstelling van €50.000 per persoon. BTW is 17% (laagste van de EU). Luxemburg is het rijkste land ter wereld (gemeten naar GDP per capita)

uitgekeerd dus geen Box2. De vennootschap blijft gewoon bestaan, er is geen onderbreking, staking of liquidatie. Het laatste jaar wordt er gewoon VPB betaald (over de winst) en als er verder geen latente meerwaarden zijn dan gaat de vennootschap over in een nieuwe rechtspersoon zonder onderbreking van haar activiteiten.

De laatste balans (staat van activa en passiva) is van toepassing en er wijzigt verder niets (behalve schrappen KvK en BTW nummer in land van vertrek en nieuwe inschrijving KvK en BTW nummer in nieuwe land). Het is een gewone verhuizing (zetelverplaatsing), waarbij er geen verschil (belemmering) mag zijn tussen een wel of geen grensoverschrijdende zetelverplaatsing en indien van toepassing omzetting in een andere volgens dat EU of EER land geldende rechtspersoon en vennootschapsrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 12:07

Lordy79

Vastberaden

Als je gaat emigreren naar een ander land, ook binnen de EU, krijg je te maken met een conserverende aanslag.

https://www.belastingdien...nde-aanslag-bij-emigratie

Dat gezegd hebbende een antwoord op de vraag:

Je kunt zelf gewoon bestuurder blijven maar ik raad aan het vestigingsadres wel in Nederland te houden. Dat kan via een familielid die in NL woont of door een club als Regus te benaderen.

Als je vragen hebt hoor ik het wel. Ik ben ervaringsdeskundige.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof