Hi Tweakers,
Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Sinds kort ben ik verhuisd naar een appartement op de eerste verdieping. Het internet loopt via een kabel van de onderburen. Naar mij in de meterkast, daar heb ik een router staan: Een ASUS RT-AX86U. Het internet is glasvezel van Odido met een snelheid van 100 MBPS. Mijn PC heeft geen onboard wifi ontvanger dus heb ik een externe gekocht, een Netgear Nighthawk AC1900 USB 3.0 WiFi-adapter (A7000). Ik haal op mijn PC bij lange na niet de snelheid van 100 MBPS terwijl ik dat op mijn telefoon wel haal (op exact dezelfde plek gemeten). Dit geeft mij de indruk dat er in ieder geval met de router niks geks aan de hand is. Wat verder opvalt is dat mijn uploadsnelheid hoger is als mijn downloadsnelheid op PC, dat is ook vreemd.
Weten jullie waar mogelijk het probleem kan zitten?
Ik heb als afbeeldingen de speedtest van de PC en van mijn mobiel toegevoegd.
(Bekabeld is voor nu geen optie)
:strip_exif()/f/image/6XTrPpqXSxlNW8HOqMJg4RXx.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/jkW0pC2qjuqgs5tdHoxjENB6.png?f=user_large)
Heel veel dank!
Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Sinds kort ben ik verhuisd naar een appartement op de eerste verdieping. Het internet loopt via een kabel van de onderburen. Naar mij in de meterkast, daar heb ik een router staan: Een ASUS RT-AX86U. Het internet is glasvezel van Odido met een snelheid van 100 MBPS. Mijn PC heeft geen onboard wifi ontvanger dus heb ik een externe gekocht, een Netgear Nighthawk AC1900 USB 3.0 WiFi-adapter (A7000). Ik haal op mijn PC bij lange na niet de snelheid van 100 MBPS terwijl ik dat op mijn telefoon wel haal (op exact dezelfde plek gemeten). Dit geeft mij de indruk dat er in ieder geval met de router niks geks aan de hand is. Wat verder opvalt is dat mijn uploadsnelheid hoger is als mijn downloadsnelheid op PC, dat is ook vreemd.
Weten jullie waar mogelijk het probleem kan zitten?
Ik heb als afbeeldingen de speedtest van de PC en van mijn mobiel toegevoegd.
(Bekabeld is voor nu geen optie)
:strip_exif()/f/image/6XTrPpqXSxlNW8HOqMJg4RXx.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/jkW0pC2qjuqgs5tdHoxjENB6.png?f=user_large)
Heel veel dank!