Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Belangrijkste toepassingen waar ik het systeem voor wil gebruiken zijn:
5000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung EVO voor OS
Kingston voor applicaties
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind het mooi als alles enigzins op elkaar aan sluit. Daarom heb ik nu voor de ASUS ROG serie gekozen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee niet specifiek, het belangrijkste voor mij is dat het een high-end, maar gebalanceerd systeem wordt.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het waarderen als jullie willen meedenken of het hier en daar slimmer, gebalanceerder, en dus mogelijk goedkoper kan? Misschien toch een 4080 omdat dat goed genoeg is? Of misschien 2x 24GB RAM maar met hogere memory speed? Of misschien toch wel een nieuwe SSD erin omdat die nu sneller zijn? En zo verder.
Omdat mijn eerste topic werd gesloten i.v.m. niet voldoen aan DKA-beleid (excuus) maar wel twee waardevolle reacties had deel ik die hieronder.
Van DVDL:
Om te bepalen of de SSD een upgrade waar is, is het belangrijk om te weten welke er nu in zit.
Daarbij, de 9950X3D komt ergens loop dit jaar. Als je er niet om verlegen zit zou ik lekker wachten. Die X3D CPU's van de huidige gen zijn koning voor games.
Van Dennism:
Wat wil je doen met het systeem, een gaming systeem zou ik bijv. niet snel een 9950X in steken, wil je nu kopen, ga voor de 7800X3D of wacht op de 9800X3D
Ga je echter niet games (maar daar lijkt het niet op gezien je OP
) maar ga je alleen zware multicore workloads draaien (bijvoorbeeld renderen) en je wil echt het beste van het beste, steek dan wel een 9950X, al zou het prijs / performance dan verstandiger zijn om een 7950X te steken.
Wil je een mix van beide, kan een 7950X3D of straks de 9950X3D een goede keuze zijn.
Daarnaast komen er bijvoorbeeld volgende maand X870(E) moederborden, die al dan niet interessant kunnen zijn vanwege bijvoorbeeld USB4 certificering (als je daar in geïnteresseerd bent).
Ik zou trouwens denk ik zelf niet mogelijk 'penny wise, found foolish' willen zijn met sata SSD's voor het OS e.d., ik zou daar ook lekker een moderne NVME drive voor gebruiken. En die kingston is ook niet echt een hoogvlieger volgens mij. Juist in een super highend zou ik ook voor high end storage gaan van de nieuwste specificaties, omdat juist dat, hoe klein ook, vaak I/O op moderne systemen de bottleneck kan zijn.
Belangrijkste toepassingen waar ik het systeem voor wil gebruiken zijn:
- Kantoorwerk, waaronder Office 365 en Adobe Creative Suite applicaties.
- De laatste (en toekomstige tot op zekere hoogte) games volledig soepel kunnen draaien op 240hz op mijn Odyssey G9. Ik noem een GTA6 bijvoorbeeld.
5000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Monitors | Samsung Odyssey G9 G95C 49" (CG950EUXEN) Zwart | € 910,63 | € 910,63 |
1 | SSD's | Kingston NV1 2TB | € 169,90 | € 169,90 |
1 | SSD's | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 1.080,53 |
Samsung EVO voor OS
Kingston voor applicaties
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 9950X Boxed | € 696,46 | € 696,46 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | € 599,- | € 599,- |
1 | Videokaarten | ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X OC Edition | € 1.999,- | € 1.999,- |
1 | Behuizingen | ASUS ROG Strix Helios Zwart | € 252,44 | € 252,44 |
1 | Waterkoeling | ASUS ROG RYUJIN III 360 ARGB Zwart | € 333,- | € 333,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Dominator Titanium RGB CMP96GX5M2B6600C32 | € 449,10 | € 449,10 |
1 | Voedingen | ASUS ROG LOKI SFX-L 1200W Titanium | € 298,70 | € 298,70 |
Totaal | € 4.627,70 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind het mooi als alles enigzins op elkaar aan sluit. Daarom heb ik nu voor de ASUS ROG serie gekozen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee niet specifiek, het belangrijkste voor mij is dat het een high-end, maar gebalanceerd systeem wordt.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het waarderen als jullie willen meedenken of het hier en daar slimmer, gebalanceerder, en dus mogelijk goedkoper kan? Misschien toch een 4080 omdat dat goed genoeg is? Of misschien 2x 24GB RAM maar met hogere memory speed? Of misschien toch wel een nieuwe SSD erin omdat die nu sneller zijn? En zo verder.
Omdat mijn eerste topic werd gesloten i.v.m. niet voldoen aan DKA-beleid (excuus) maar wel twee waardevolle reacties had deel ik die hieronder.
Van DVDL:
Om te bepalen of de SSD een upgrade waar is, is het belangrijk om te weten welke er nu in zit.
Daarbij, de 9950X3D komt ergens loop dit jaar. Als je er niet om verlegen zit zou ik lekker wachten. Die X3D CPU's van de huidige gen zijn koning voor games.
Van Dennism:
Wat wil je doen met het systeem, een gaming systeem zou ik bijv. niet snel een 9950X in steken, wil je nu kopen, ga voor de 7800X3D of wacht op de 9800X3D
Ga je echter niet games (maar daar lijkt het niet op gezien je OP
Wil je een mix van beide, kan een 7950X3D of straks de 9950X3D een goede keuze zijn.
Daarnaast komen er bijvoorbeeld volgende maand X870(E) moederborden, die al dan niet interessant kunnen zijn vanwege bijvoorbeeld USB4 certificering (als je daar in geïnteresseerd bent).
Ik zou trouwens denk ik zelf niet mogelijk 'penny wise, found foolish' willen zijn met sata SSD's voor het OS e.d., ik zou daar ook lekker een moderne NVME drive voor gebruiken. En die kingston is ook niet echt een hoogvlieger volgens mij. Juist in een super highend zou ik ook voor high end storage gaan van de nieuwste specificaties, omdat juist dat, hoe klein ook, vaak I/O op moderne systemen de bottleneck kan zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door MKrose op 22-08-2024 15:14 ]