Aanbod vorige energieleverancier ondanks overstap, mag dit?

Pagina: 1
Acties:

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-05 20:42
Goedemiddag allemaal,

Ik ben eind Juli gewisseld van energieleverancier. Via een inschrijving op een collectief een mooi aanbod gekregen voor een 3-jarig contract bij een andere leverancier.

Dit contract is op 29 juli ingegaan, maar nu het volgende. Vanmorgen gebeld door mijn oude leverancier dat ze mij toch nog een aanbod willen doen. Mijn eerste reactie was "allemaal leuk en aardig, maar ik heb al een nieuw contract bij een andere aanbieder".
De vriendelijke mevrouw aan de andere kant legde mij uit dat ze ondanks dat nog een aanbod kunnen doen als oude leverancier, maar dit moet dan wel binnen 30 dagen na ingaan van het nieuwe contract allemaal geregeld zijn. Hier zit wel een aparte procedure aan vast, ze kon me niet zo even het aanbod op de mail zetten vreemd genoeg. Eerst moet ik samen met haar alle gegevens doorlopen om te kijken of deze nog juist zijn. Dan zou ik een aanbod in de mail krijgen en als ik dan akkoord gaf, gingen hun alles voor mij regelen.

Aangezien ik onderweg was en niet veel tijd had gevraagd of ze morgen terugbellen, wil wel eens horen wat ze te bieden hebben. Maar nog los van of ik op dit aanbod in wil gaan of niet ben ik wel benieuwd of dit überhaupt mogelijk is. Heeft iemand dit wel eens eerder meegemaakt of hierover gehoord? Het lijkt me sterk dat dit zomaar kan, ik heb immers al een ander contract.

Ze noemde overigens een aparte term voor het soort contract, maar die is me even ontschoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobvdW
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17:45
Als ze het niet op de mail kunnen zetten zou ik meteen heel wantrouwend worden.

• Gammo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Klinkt niet pluis.

Je hebt wel 14 dagen bedenktijd wanneer je een nieuw contract afsluit (moment van afsluiten is iets anders dan startdatum levering).

• Rohem
BobvdW schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:19:
Als ze het niet op de mail kunnen zetten zou ik meteen heel wantrouwend worden.
Precies dat heb ik dus ook. Ergens wel nieuwsgierig, maar vertrouwen doe ik het ook niet helemaal..
Gammo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:48:
Klinkt niet pluis.

Je hebt wel 14 dagen bedenktijd wanneer je een nieuw contract afsluit (moment van afsluiten is iets anders dan startdatum levering).
Klopt, die 14 dagen ben ik me van bewust en die zijn ook al ruim verstreken. Zelfs de levering vindt al 3 weken plaats volgens het nieuwe contract.

Maar als het goed is bellen ze terug morgen. Dan ga ik eens flink doorvragen..

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:41
wettelijk is de bedenktijd 14 dagen.
Maar laat je niet voor de gek houden. Meestal meten ze met verkeerde data waardoor het lijkt dat je goedkoper uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:22

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Pas op, als je toehap is de kans groot dat het mooie verhaal achteraf niet klopt en krijg je de sappige opzegboete als bonus.

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
thebeast12 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 23:19:
wettelijk is de bedenktijd 14 dagen.
Maar laat je niet voor de gek houden. Meestal meten ze met verkeerde data waardoor het lijkt dat je goedkoper uit
PeepPeepPeep schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:24:
Pas op, als je toehap is de kans groot dat het mooie verhaal achteraf niet klopt en krijg je de sappige opzegboete als bonus.
Absoluut waar, dat is ook de reden dat ik (ondanks mijn nieuwsgierigheid) zo wantrouwend ben.

Ik heb ze overigens net gesproken, gewoon om eens aan te horen wat ze te zeggen hebben.

Nadat ik duidelijk gemaakt had dat het huidige contract al loopt, legde ze mij uit dat er sinds Juni vorig jaar een nieuwe / aangepaste wet is, die zegt dat er geen overstapboete betaald hoeft te worden als de tarieven bij de huidige aanbieder hoger zijn dan in het nieuwe aanbod staan. Het gaat dan om de tarieven op dit moment.

Zodoende vroegen ze mij naar de tarieven bij de huidige aanbieder (Coolblue) zoals ze in het contract staan. Deze heb ik opgegeven en volgens haar waren de huidige tarieven (uiteraard ;) ) hoger bij Coolblue waardoor ik volgens haar geen overstapboete hoef te betalen.

Met ons huidige voorschot op 220 euro per maand kwam zij op 184 per maand. Dus heb haar gezegd dat ze het aanbod op de mail mag zetten en dat ik er naar ga kijken. Want ik wil de exacte tarieven kunnen zien.

Intussen even opgezocht waar het precies om gaat en ik kwam op de website van de ANWB het volgende stukje tegen;
Overstapboete energiecontracten ná 1 juni 2023
Bij de nieuwe regels schat de energieleverancier hoeveel stroom (en mogelijk gas) verbruikt zou worden tijdens de contractperiode. Daarna berekent de leverancier het verschil tussen de prijs die bij afsluiten van het energiecontract gold en de prijs die op het moment van opzeggen bij diezelfde leverancier geldt voor nieuwe energiecontracten. Als de huidige prijs lager is, leidt de energieleverancier dus verlies. Dat wordt gecompenseerd door de vergoeding.

Zijn bij het opzeggen de tarieven juist hoger, dan maakt de leverancier geen verlies. Dan hoef je dus ook geen boete te betalen. Dat geldt ook bij opzeggen binnen 7 dagen voor het einde van de contractperiode.

Ook vanaf juni 2023 mag de energieleverancier ook de welkomstpremie terugeisen. Dit kan als je binnen 6 maanden na de start alweer opzegt. Deze hoef je niet te betalen als je de premie later ontvangt dan de betaling van het tweede termijnbedrag. Is de welkomstbonus geen geld of korting maar een cadeau. Dan mag je die gewoon houden, zonder dat je die hoeft te betalen.
Lijkt dus toch nog wel ergens een optie te zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
Rohem schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:49:
Nadat ik duidelijk gemaakt had dat het huidige contract al loopt, legde ze mij uit dat er sinds Juni vorig jaar een nieuwe / aangepaste wet is, die zegt dat er geen overstapboete betaald hoeft te worden als de tarieven bij de huidige aanbieder hoger zijn dan in het nieuwe aanbod staan. Het gaat dan om de tarieven op dit moment.
Denk eraan dat het om het tarief op de overstap datum gaat (dus niet dit moment) . Dus als dat over bijv een maand is en de tarieven zijn dan lager dan heb je dus wel een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:35
jobr schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:32:
[...]

Denk eraan dat het om het tarief op de overstap datum gaat (dus niet dit moment) . Dus als dat over bijv een maand is en de tarieven zijn dan lager dan heb je dus wel een boete.
Daar zeg je iets. Want in dat stukje van ANWB staat 'op het moment van opzeggen'. En je zegt nu op, niet over bijv. die maand...
Dus volgens mij klopt dat wel wat ze telefonisch beweren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Die qoute van ANWB heeft m.i. niets te maken met het voortijdig overstappen naar een andere leverancier.
Dat beschrijft alleen hoe de overstapboete wordt bepaald. Tarieven bij de toekomstige leverancier hebben daar geen invloed op.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Truus01 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:38:
[...]

Daar zeg je iets. Want in dat stukje van ANWB staat 'op het moment van opzeggen'. En je zegt nu op, niet over bijv. die maand...
Dus volgens mij klopt dat wel wat ze telefonisch beweren.
Als er door de nieuwe leverancier wordt opgezegd is dat meestal de (werk)dag van de overstap of 1 dag ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
M.i. moet je ver wegblijven van dit soort praktijken. Als men al zo handelt naar de concurrent toe dan weet je dat dat mes net zo goed in de klant gaat als het uitkomt. (+telefonische verkoop)
jobr schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:32:
[...]

Nee.

Je vraagt bij de leverancier de boete op. Daar ga je op in (met opzegging) of niet. Dat levering nog een maand doorloopt heeft verder geen invloed.

Beide partijen weten waar ze aan toe zijn. De leverancier kan ook direct acteren op de opzegging (minder inkopen, termijncontracten, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
jobr schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:45:
[...]

Als er door de nieuwe leverancier wordt opgezegd is dat meestal de (werk)dag van de overstap of 1 dag ervoor.
Dat is niet handig als je wilt weten waar je aan toebent. Ergo, onder de nieuwe methodiek altijd zelf opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Rukapul schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:48:
[...]

Dat is niet handig als je wilt weten waar je aan toebent. Ergo, onder de nieuwe methodiek altijd zelf opzeggen.
Inderdaad je hebt gelijk, alleen als je zelf opzegt staat de boete op dat moment vast.
Ik beschreef hoe het normaal bij een switch gaat en dan is het dus onzeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een verschil van €40 bij hetzelfde verbruik? Dat is best knap. Ik zou die berekening eerst eens gaan maken, waarschijnlijk loop je daar op stuk en ben je niet goedkoper uit.

Leg de kWH en m3 prijs maar eens met elkaar en maak dan je excel eens voor elkaar om de berekening inzichtelijk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:58
Volgens mij wordt de overstap boete bepaald door het verschil in prijjzen tussen contractprijs en huidige prijs bij de oude leverancier. Coolblue dus. De tarieven bij de nieuwe leverancier hebben daar niets mee te maken.

Ik denk dat, om het voorzichtig te zeggen, dat de dame zich vergist.

Overigens is het vergelijken van twee leveranciers door te kijken naar het voorschot bedrag de verkeerde methode.
Dat kan je laag zetten (maar dan moet je later bijbetalen), maar ook hoog, Dan lijk je duurder, maar je hoeft niet bij te betalen.
Excel is de methode om te vergelijken.

Wil je delen wie de oude leverancier is?

[ Voor 10% gewijzigd door wjvh op 24-08-2024 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
sypie schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:04:
Een verschil van €40 bij hetzelfde verbruik? Dat is best knap. Ik zou die berekening eerst eens gaan maken, waarschijnlijk loop je daar op stuk en ben je niet goedkoper uit.

Leg de kWH en m3 prijs maar eens met elkaar en maak dan je excel eens voor elkaar om de berekening inzichtelijk te maken.
Ik moet het aanbod nog altijd in de mail gaan krijgen. 8)7 Spam folder zit ook niets en de mevrouw aan de telefoon noemde het goede mailadres, dus daar gaat bij hun iets mis denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
wjvh schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 05:56:
Volgens mij wordt de overstap boete bepaald door het verschil in prijjzen tussen contractprijs en huidige prijs bij de oude leverancier. Coolblue dus. De tarieven bij de nieuwe leverancier hebben daar niets mee te maken.

Ik denk dat, om het voorzichtig te zeggen, dat de dame zich vergist.

Overigens is het vergelijken van twee leveranciers door te kijken naar het voorschot bedrag de verkeerde methode.
Dat kan je laag zetten (maar dan moet je later bijbetalen), maar ook hoog, Dan lijk je duurder, maar je hoeft niet bij te betalen.
Excel is de methode om te vergelijken.

Wil je delen wie de oude leverancier is?
De oude leverancier is Energiedirect.

De vergelijking is raar, eens. Want ik noemde de tarieven in m'n huidige contract bij Coolblue, zij zegt dat de tarieven gestegen zijn (bij Coolblue) en nu dus hoger zijn waardoor ik de boete niet zou hoeven betalen. Maar als je het mij vraagt, zijn de tarieven in mijn contract juist degene die relevant zijn en niet de tarieven die vandaag de dag gelden.. Om nog maar niet over de vergelijking van het maandbedrag te spreken inderdaad.

Ik moet het aanbod nog altijd gaan krijgen (als het überhaupt nog komt), dus geen idee wat de tarieven exact zijn. Maar hoe meer ik erover denk, hoe meer ik me besef dat dit een heel raar aanbod is.. dus denk niet dat ik erop in ga

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:15
Altijd dat vergelijken van maandbedragen, dan moeten alle seinen al op rood gaan. Wat telt zijn kosten voor vastrecht (vaste kosten) en prijs per kwh/m3 (variabele kosten). Dat is wat je moet betalen, een lager maandbedrag klinkt leuk maar aan het eind van het jaar wordt je toch op de werkelijke kosten afgerekend.

Zodra een verkoper bij mij begint over maandbedragen ben ik al klaar.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:01
Mijn vuistregel bij energieleveranciers is: telefonische verkoop of verkoop aan de deur = scam.

In het beste geval vertellen ze exact de waarheid, namelijk "ons tarief is het goedkoopste wat momenteel aangeboden wordt" (en niet: "... maar niet goedkoper dan wat u nu betaalt").

In het meest waarschijnlijke geval rekenen ze een beetje creatief en pushen een vergelijking op maandelijks voorschot. Dat zegt niets: ik kan mijn voorschot bij mijn leverancier op 5 euro zetten, dan moet ik alleen nog 600 euro bijbetalen aan het einde van het jaar.

In het slechtste geval liegen ze keihard.

Het verhaal over de opzegboete gaat aardig in die richting. Ze suggereren dat je die niet betaalt omdat hun tarieven lager zijn dan die van je huidige leverancier. Dat is natuurlijk complete onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Rohem schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:50:
[...]

Hm, ik dacht dat enegie direct tot de grotere behoort, en dat dit soort praktijken vooral bij de kleinere leveranciers hoorde.

Verder sluit ik me aan bij alles wat de vorige sprekers zeggen. Maand bedrag zegt niets etc.
Maar om alles echt zeker te maken: mensen genoeg hier (ik ook) met een slide om te vergelijken.
Als jij de kosten geeft van stroom en gas, en ook de vaste kosten per maand (want ook daar kan je op besparen) van beide aanbiedingen gaan wij rekenen. Ook een korting melden.
Alles van beide contracten.

Niet vergeten om je verbruik te melden.

Ik maak het sommetje voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het mag in principe wel. Ik moet, met schaamte, bekennen dat ik ooit bij de Mediamarkt ben ingegaan op een aanbieding waar je ter plekke voor (ik geloof) 300 euro aan Mediamarkt waardebonnen kreeg. Toen ik thuis het contract goed las bleek ik een meerjarig contract te hebben afgesloten ipv een 1 jarig zoals besproken. M'n oude leverancier belde toen ook op om mij terug te halen en zij zouden toen de opzegboete voor hun rekening nemen. Daar ben ik op ingegaan en ik heb nooit meer iets van die andere maatschappij gehoord. Achteraf de makkelijkste 300 euro die ik "verdiend" heb, maar niet netjes natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Vroeger waren de opzegboetes bedragen die alleen afhingen van de resterende looptijd van je contract.
Dat maakt het veel overzichtelijker om de boete over te nemen. Nu is dat veel lastiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:44
Compuchip87 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:59:
Mijn vuistregel bij energieleveranciers is: telefonische verkoop of verkoop aan de deur = scam.
Precies! Al is het maar om het simpele feit dat je hun salaris ook betaalt en die bonussen zijn niet mals die ze krijgen bij inschrijving. Met andere woorden: als je zelf op Gaslicht of Pricewise kijkt, steek je een deel van die bonus in eigen zak. Ze gaan dan ook nooit, absoluut nooit, goedkoper aan kunnen bieden dan wat er op de vergelijkers staat. Steek die bonus aan het eind van het jaar lekker zelf in de zak. :)

Zo simpel is het. Koop dus ook nooit een contract aan de deur en zeker geen energiecontract. Maar dit geldt net zo goed voor internet abonnementen bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

[...]

De vergelijking is raar, eens. Want ik noemde de tarieven in m'n huidige contract bij Coolblue, zij zegt dat de tarieven gestegen zijn (bij Coolblue) en nu dus hoger zijn waardoor ik de boete niet zou hoeven betalen. Maar als je het mij vraagt, zijn de tarieven in mijn contract juist degene die relevant zijn en niet de tarieven die vandaag de dag gelden.. Om nog maar niet over de vergelijking van het maandbedrag te spreken inderdaad.

Ik moet het aanbod nog altijd gaan krijgen (als het überhaupt nog komt), dus geen idee wat de tarieven exact zijn. Maar hoe meer ik erover denk, hoe meer ik me besef dat dit een heel raar aanbod is.. dus denk niet dat ik erop in ga
Dit had ik ook, ben daar weggegaan, ging verhuizen en naar een ander huis met zonnepanelen en heel ander verbruik. Toch zei ze aan de telefoon dat het goedkoper kon. Beetje raar natuurlijk als dat via hun eigen tooling en al jaren daar klant te zijn geweest niet kon. Maar mijn contract loopt al ff dus was ook niet van plan er op in te gaan. Toen ze vroeg wat ik nu betaal heb ik vriendelijk gezegd dat ze dat niet aan gaat. Waarbij ze zei dat ze me dan niet kon helpen, en toen werd de verbinding verbroken.

Waarschijnlijk kan het wel, en zou een eventuele boete zelfs door de nieuwe partij betaald kunnen worden. Maar zo met klanten om gaan doe ik niet aan mee, ze zoeken het maar uit al is het goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:35
De vergelijking is raar, eens. Want ik noemde de tarieven in m'n huidige contract bij Coolblue, zij zegt dat de tarieven gestegen zijn (bij Coolblue) en nu dus hoger zijn waardoor ik de boete niet zou hoeven betalen. Maar als je het mij vraagt, zijn de tarieven in mijn contract juist degene die relevant zijn en niet de tarieven die vandaag de dag gelden..
Om te vergelijken of dat mogelijke nieuwe contract goedkoper is, moet je inderdaad vergelijken met de tarieven van je huidige contract.
Maar om te zien of je een boete moet betalen, moeten de tarieven van je huidige contract vergeleken worden met de huidige tarieven (van je huidige leverancier).
Compuchip87 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:59:
Het verhaal over de opzegboete gaat aardig in die richting. Ze suggereren dat je die niet betaalt omdat hun tarieven lager zijn dan die van je huidige leverancier. Dat is natuurlijk complete onzin.
Van wat ik begrijp doen ze het juist wel goed. Ze zeggen dat er geen boete is, omdat de huidige tarieven van de huidige leverancier hoger zijn dan de tarieven in het contract (van de huidige leverancier).
Als deze nieuwe leverancier dan nog lagere tarieven heeft, dan huidig, maar vooral toen van de huidige leverancier, dan klopt alles wat ze zeggen.

Lijkt me alleen onwaarschijnlijk dat de tarieven bij een andere leverancier (veel) lager zijn, als die bij de eigen leverancier gestegen zijn.
Enige wat misschien is, is dat ze een soort cashback korting of zo geven, waardoor het totaal wel iets goedkoper zal zijn. Maar dan zul je waarschijnlijk ook het aangeboden contract helemaal uit moeten dienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:01
Truus01 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:08:
[...]
Ze zeggen dat er geen boete is, omdat de huidige tarieven van de huidige leverancier hoger zijn dan de tarieven in het contract (van de huidige leverancier).
Als deze nieuwe leverancier dan nog lagere tarieven heeft, dan huidig, maar vooral toen van de huidige leverancier, dan klopt alles wat ze zeggen.
Zo had ik het niet gelezen.

Maar inderdaad, als je nu € 0,30/kWh betaalt, en je zou voor een nieuw contract nu € 0,40 betalen dan kan je inderdaad kostenloos overstappen. Maar zij bieden het dan waarschijnlijk niet voor minder dan € 0,30 aan, wél voor minder dan € 0,40 en daar focussen ze natuurlijk op in het verkooppraatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
Compuchip87 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:28:
[...]

Zo had ik het niet gelezen.

Maar inderdaad, als je nu € 0,30/kWh betaalt, en je zou voor een nieuw contract nu € 0,40 betalen dan kan je inderdaad kostenloos overstappen. Maar zij bieden het dan waarschijnlijk niet voor minder dan € 0,30 aan, wél voor minder dan € 0,40 en daar focussen ze natuurlijk op in het verkooppraatje.
Dit lijkt me een heel waarschijnlijk scenario nu ik dit zo lees. En dan in combinatie met een welkomstbonus kunnen ze natuurlijk mooi een verkooppraatje houden dat ze nu €184 per maand kunnen bieden. Want die bonus wordt op de verschillende vergelijkingssites ook standaard meegerekend..

Ik heb tot op de dag van vandaag nog geen aanbod in de mail gehad. Dus geen idee of de tarieven daadwerkelijk lager zouden zijn geweest dan m'n huidige contract. En ik moet ook zeggen dat ik ondanks dat en mede door alle reacties hier al wel besloten had om niet weer terug te gaan. Was wel benieuwd waar ze nu uiteindelijk mee gekomen waren. Alleen dat zullen we nooit weten ;w

Heel erg bedankt aan iedereen die gereageerd en meegedacht heeft! _/-\o_ O+

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Rohem schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:49:
Met ons huidige voorschot op 220 euro per maand kwam zij op 184 per maand. Dus heb haar gezegd dat ze het aanbod op de mail mag zetten en dat ik er naar ga kijken. Want ik wil de exacte tarieven kunnen zien.
Verstandig van je... Een voorschot zegt niks. Het gaat om de uiteindelijke tarieven.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1