UniFi U6 pro of U7 outdoor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn vraag
Ik heb een bestaande UniFi netwerkinstallatie. Ik wil echter mijn Wifi kwaliteit buiten verbeteren. Indikt hangen momenteel 4 U6 pro access points die hun werk goed doen.

Achter het huis wil ik een zone van 200m2 van kwaliteitsvolle wifi voorzien. Vooraan net hetzelfde voor ca. 100m2.

Ik vraag me dan ook af of ik beter kies voor 2 extra (1 voor, 1 achter) U6 pro’s? Of is het beter / meer toekomstgericht om te opteren voor 2x U7 outdoor.

Op beide plaatsen kan ik het access point wired ophangen op een voor het weer (regen bvb) vrij beschutte plaats.

Huisbewoners: 4 personen die elk hun iPhone en iPad gebruiken. Alle vaste toestellen zijn wired aangesloten. Bezoekers worden op het gastennetwerk verwelkomd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubiquiti netwerk

Voor netwerken hebben we eigen stuk => schopje

[ Voor 3% gewijzigd door Septillion op 23-08-2024 12:31 ]

Beste antwoord (via Brynnie op 23-08-2024 23:25)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je wilt sowieso een outdoor - geschikt model. Ook al kun je een AP onder een afdak hangen, condens is een ding.

Aangezien WiFi 7 nog niet volledig uitgewerkt is zou ik juist afraden betaald beta tester te zijn voor nieuwe tech. WiFi 6 is nog prima toekomstvast anno 2024.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:59
Puur smaak en voorkeur, lastig om te adviseren. Gebruik je al veel wifi 7 apparatuur of wil je dat gaan gebruiken in de toekomst dan u7.

Wil je vanuit budget rustiger aan doen dan de u6.

Oftewel puur je eigen keuze.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:32
Ik zou vooral naar budget kijken.
Ik heb zelf een AP AC Lite in mijn tuinschuur om buiten Wifi dekking te geven.
Naar verhouding heb ik heel weinig Wifi apparaten op dit AP en deze gebruiken naar verhouding ook weinig data.
Wel als ik dat ga vergelijken met indoor APs

Als het heel druk is, heb ik buiten 3-5 apparaten op mijn outdoor AP.
Die Lite kan dat makkelijk aan.

Als ik nu in de prijswatch kijk, zie ik grofweg deze modellen en prijzen:

U6+ EUR 100
U6 Lite EUR 115
U6 Pro EUR 161
U7 Pro EUR 185

Persoonlijk zou ik dan de U6+ nemen, want deze is beter dan de U6 Lite en tevens goedkoper.
Wellicht ook een optie?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:53
GarBaGe schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:44:
Persoonlijk zou ik dan de U6+ nemen, want deze is beter dan de U6 Lite en tevens goedkoper.
Wellicht ook een optie?
U6+ is indoor only.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je wilt sowieso een outdoor - geschikt model. Ook al kun je een AP onder een afdak hangen, condens is een ding.

Aangezien WiFi 7 nog niet volledig uitgewerkt is zou ik juist afraden betaald beta tester te zijn voor nieuwe tech. WiFi 6 is nog prima toekomstvast anno 2024.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:47
dion_b schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:10:
....
Ondanks dat nog niet alle functionaliteit van Wifi 7 (bijv. Multi-link operation (MLO)) op de Unifi AP's beschikbaar is, gaan ze als een speer. Hier een U7 Pro sinds een aantal maanden i.c.m. een paar clients met een Intel BE200 wifi kaartje en twee OnePlus 11 mobieltjes. Data gaat hier met gigabits tegelijk door de lucht. Max. snelheid tikt nét niet de 2 Gbps aan. Bereik is prima en hetzelfde als de U6 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik heb zelf begin deze zomer de UniFi Swiss Army Knife Ultra Access Point buiten opgehangen.

Ding hangt bij mij onder de goot en en zonnescherm dus geen regen op het device zelf. Zeer tevreden mee iig.

Cloud ☁️

Pagina: 1