Hallo allemaal,
Het is weer zo ver, tijd voor een nieuw systeem
Mijn huidige systeem is inmiddels bijna 8 jaar oud en toe aan vervanging.
Daar kwam ik een aantal weken geleden achter toen ik een Samsung Odyssey G9 Ultrawide (49inch) kocht, en erachter kwam dat mijn 1070 geen 240hz kan runnen (had ik moeten weten natuurlijk).
Ik bevind mij in de bevoorrechte positie dat geld geen rol meer speelt.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dan meteen maar alles over de balk moet smijten, toch?
Ik heb het volgende systeem samengesteld, gewoon alles maximaal.
CPU: Ryzen 9 9950X
CPU Cooler: Asus ROG Ryujin III
Moederbord: Asus ROG CROSSHAIR X670E HERO
GPU: Asus ROG STRIX GAMING OC RTX 4090
RAM: Corsair Dominator Titanium 2x 48 GB DDR5-6600
PSU: Asus ROG Strix Aura Edition 1200W
Case: Asus ROX Strix Helios ATX Full Tower Case
SDD: Wil ik meenemen uit oude systeem:
Kingston SSD NV1 2TB M.2 NVMe voor installatie van applicaties
Samsung SSD 750 EVO 250GB SATA3 voor installatie van OS
Ik zou het waarderen als jullie willen meedenken of het hier en daar slimmer, gebalanceerder, en dus mogelijk goedkoper kan? Misschien toch een 4080 omdat dat goed genoeg is? Of misschien 2x 24GB RAM maar met hogere memory speed? Of misschien toch wel een nieuwe SSD erin omdat die nu sneller zijn? En zo verder.
Maar om die vraag te kunnen beantwoorden willen jullie natuurlijk wel weten wat ik met het systeem wil gaan doen? 2 dingen eigenlijk:
Het is weer zo ver, tijd voor een nieuw systeem
Mijn huidige systeem is inmiddels bijna 8 jaar oud en toe aan vervanging.
Daar kwam ik een aantal weken geleden achter toen ik een Samsung Odyssey G9 Ultrawide (49inch) kocht, en erachter kwam dat mijn 1070 geen 240hz kan runnen (had ik moeten weten natuurlijk).
Ik bevind mij in de bevoorrechte positie dat geld geen rol meer speelt.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dan meteen maar alles over de balk moet smijten, toch?
Ik heb het volgende systeem samengesteld, gewoon alles maximaal.
CPU: Ryzen 9 9950X
CPU Cooler: Asus ROG Ryujin III
Moederbord: Asus ROG CROSSHAIR X670E HERO
GPU: Asus ROG STRIX GAMING OC RTX 4090
RAM: Corsair Dominator Titanium 2x 48 GB DDR5-6600
PSU: Asus ROG Strix Aura Edition 1200W
Case: Asus ROX Strix Helios ATX Full Tower Case
SDD: Wil ik meenemen uit oude systeem:
Kingston SSD NV1 2TB M.2 NVMe voor installatie van applicaties
Samsung SSD 750 EVO 250GB SATA3 voor installatie van OS
Ik zou het waarderen als jullie willen meedenken of het hier en daar slimmer, gebalanceerder, en dus mogelijk goedkoper kan? Misschien toch een 4080 omdat dat goed genoeg is? Of misschien 2x 24GB RAM maar met hogere memory speed? Of misschien toch wel een nieuwe SSD erin omdat die nu sneller zijn? En zo verder.
Maar om die vraag te kunnen beantwoorden willen jullie natuurlijk wel weten wat ik met het systeem wil gaan doen? 2 dingen eigenlijk:
- Dat het systeem weer een jaar of 8 mee kan gaan zonder noemenswaardige upgrades.
- De laatste (en toekomstige) games volledig soepel kunnen draaien op 240hz op mijn Odyssey G9. Ik noem een GTA6 bijvoorbeeld.
[ Voor 5% gewijzigd door MKrose op 22-08-2024 14:17 ]