stevige school laptop voor onvoorzichtige kids

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 18:35
Goededag,

Mijn kind gaat naar de middelbare school (brugklas) en daar is een laptop voor nodig.
Ik heb al veel uitzoek werk gedaan, vereisten waren volledig allumium, stevig, licht, 14 inch, lang accu gebruik en mag wat jaartjes mee kunnen.

Dan kom je al snel in een bepaalde prijsklasse waar geen instap cpu's gebruikt worden en zodoende was uitgekomen op een lenovo ideapad pro 5 gen 9 met ryzen 7 8845hs, 32 gb intern en 1 tb schijf voor ongeveer 900 euro (via lenovo zelf korting regelen). Nogal wat overkill, maar met de voorgaande eisen kom je al snel rond dit prijspunt dus die flinke cpu en extra geheugen is dan een leuke extra voor deze prijs.

Nou dacht ik dat ik goed onderzoek had gedaan naar laptop problemen waardoor ik uiteindelijk bij deze laptop uitkwam en nou toch stuit ik zojuist op ook scharnier problemen voor deze lenovo idea pad pro 5 gen 9 laptop.

Ik begin nu toch wel wat haast te krijgen.

Ik zit er voor nu eigenlijk aan te denken om windows 11 op mijn oude macbook pro 13 inch 2014 te zetten en die aan mijn kind mee te geven. Voldoet betreft specs eigenlijk aan alle school eisen, en die is in elk geval voor mij bewezen erg stevig.

Hebben jullie nog goede ideeen of voorbeelden van laptops wat echt aanraders zijn voor onvoorzichtige kinderen?

Wat ga je met je laptop doen?

De laptop gaat gebruikt worden voor de middelbare school van mijn kind, daarnaast zal er thuis wat simpel gegamed worden.

Wat is je budget?

Budget 900 euro max

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

De laptop zal elke dag mee genomen worden naar school, dus niet te zwaar, en graag hele stevige scharnieren in het scherm, zal meedere malen per les/dag dichtgeklapt worden. Laptop liefst ook geheel alluminium.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Merken die ik liever niet wil, acer, asus. Sta natuurlijk open voor suggesties, maar vooral voor ervaringen. Ben bereid om het compleet om te draaien, als het maar een duurzame oplossing is waar in ik kan vertrouwen.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Kijk eens naar de Lenovo Thinkpad serie, bij voorkeur de Tinkpad T modellen en niet de Thinkpad E modellen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou kijken naar een recente tweedehandse Lenovo Thinkpad T of X en daar eventueel de batterij van vervangen. Dan heb je het voordeel van een laptop die gebouwd is om gebruikt/misbruikt te worden voor werknemers, doorgaans meer stevige scharnieren heeft en waar voldoende onderdelen voor beschikbaar zijn om zelf reparaties uit te voeren. De laptops zijn ook gemaakt om geopend te worden en voor vrijwel elke vervanging is er een uitgebreide service manual beschikbaar.

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25
Is er geen partij aan de school verbonden die laptops aanbiedt?

Meestal is er een huur/koop constructie, waar ook iets van service en garantie en vervang laptops enzo bij geregeld zijn. Wat zelf eigenlijk niet te doen is (voor die prijs)

Want als lang accu gebruik de hele schooldag is (vaak weinig stopcontacten beschikbaar) dan blijven er niet veel laptops over.

Bij mijn zoon op school gebruiken ze dit soort laptops: https://www.dell.com/nl-n...ude-11-3140-2-in-1-laptop

[ Voor 5% gewijzigd door SiErRa op 22-08-2024 13:24 ]

• liempie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 17:13
Als aanvulling op de reactie van @SiErRa
Mijn kinderen moesten ook een laptop hebben voor op school.
De laptop moest voldoen aan bepaalde eisen, zo moest de batterij lang genoeg mee gaan.
Vanuit school werd de mogelijkheid geboden om de laptops te huren via The Rent Company.
Na 4 jaar het maandelijkse bedrag is de laptop van jezelf en mag je er mee doen wat je wil.
Er was keuze uit 3 verschillende modellen.

• Chrisje1983
Oke bedankt voor de suggesties, ik ga informatie uitzoeken over de thinkpad t (x) laptops.

Wat betreft de huur/koop constructies die via school werden aangeboden, ik schrok nogal van de prijzen voor verouderde en instap hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
De meest duurzame oplossing is een goede laptoptas en een kind wat geleerd heeft dat een laptop een (voor de meeste mensen nogal) prijzig stuk gereedschap is waar je voorzichtig mee om dient te gaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Yaksa schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:27:
De meest duurzame oplossing is een goede laptoptas en een kind wat geleerd heeft dat een laptop een (voor de meeste mensen nogal) prijzig stuk gereedschap is waar je voorzichtig mee om dient te gaan.
En dan hopen dat de rest van de ouders hun kinderen dit ook verteld heeft.... Als ik van mijn dochters hoor hoe er door anderen mee omgegaan wordt. Ook met hun spullen.

Ik heb toen de oudste naar de middelbare ging gewoon 2 ThinkBooks van 400€ gekocht. 1 voor naar school, 1 op reserve. Gaat gelukkig al 2 jaar goed. Hoewel er al wel deuken en krassen in zitten. En er is 1 toets kwijt. Door een klasgenoot die grappig dacht te doen....

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Yaksa
  • Nu online
blitzkrieg schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:18:[...] En er is 1 toets kwijt. Door een klasgenoot die grappig dacht te doen....
offtopic:
Daar is de (moreel verplichte) aansprakelijkheidsverzekering voor toch?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Yaksa schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:31:
[...]

offtopic:
Daar is de (moreel verplichte) aansprakelijkheidsverzekering voor toch?
Tja, nieuwe toets was €5, daar ga ik de hele molen met de verzekering en ouders van een (ontkennend) klasgenootje niet mee aan....

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• kurt71
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15:09
Als ik dit allemaal lees is een chromebook dan geen optie voor de schoolgaande jeugd?
goedkoop en lange batterijduur
nadeel alleen online werken volgens dat ik ergens gelezen heb

ik heb sedert 3 dagen de lenovo ideapad 5 pro 14 gen 8 met de ryzen 7 7840hs processor.
en een zwak punt de scharnier heb ik geen last van en volgens de bouw zou dit niet direct kunnen.

ik heb hier nog een hp envy13 i5-6200 en doet het al jaren met de behuizing

aan alle laptopmerken en modellen is er wel eens een negatief punt, das een eigen keuze dat je maakt

moest je die lenovo willen kopen kijk eens bij Coolbl... en neem de optie extra dekking tegen schade bij

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26
kurt71 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:15:
Als ik dit allemaal lees is een chromebook dan geen optie voor de schoolgaande jeugd?
goedkoop en lange batterijduur
nadeel alleen online werken volgens dat ik ergens gelezen heb

ik heb sedert 3 dagen de lenovo ideapad 5 pro 14 gen 8 met de ryzen 7 7840hs processor.
en een zwak punt de scharnier heb ik geen last van en volgens de bouw zou dit niet direct kunnen.

ik heb hier nog een hp envy13 i5-6200 en doet het al jaren met de behuizing

aan alle laptopmerken en modellen is er wel eens een negatief punt, das een eigen keuze dat je maakt

moest je die lenovo willen kopen kijk eens bij Coolbl... en neem de optie extra dekking tegen schade bij
Meeste scholen schrijven "systeem" voor, iPad, laptop, chromebook.... Ik heb 3 pubers op verschillende scholen en ja drie verschillende smaken...

In alle gevallen heb ik het aankoopadvies gevolgd van de school, waarbij ik met name voor de ipad mijn bedenkingen had.... "Meest uitgebreide versie qua opslag/ram", op mijn vraag waarom dat in hemelsnaam mogelijk was omdat op een reguliere ipad een hele bibliotheek pastte, kwam het antwoord: "omdat we in de toekomst van plan zijn in VWO 6 animaties en multimedia willen gaan doen", we hebben het over brugklas.... Dochter heeft tot aan V6 met de ipad gedaan en nooit animaties/multimedia gedaan...

ICT en onderwijs, daar zijn nog wel wat slagen te maken...

• Chrisje1983
Dank allen voor de reply's.

We zijn even in de winkel wezen kijken naar de laptops, de lenovo ideapad's heb ik nu in het echt kunnen aaien/voelen.
Ook had ik de asus zenbook 14 inmiddels op het lijstje staan, een metalen premium laptop met "topklasse" bouwkwaliteit volgens coolblue zie: https://www.coolblue.nl/advies/bouwkwaliteit-laptop.html
Allemaal laptops van metaal volgens specs en "MIL-STD 810G" getest.

Eerlijk gezegd, ik vond het allemaal behoorlijk fragiel aandoen. Geen enkele laptop was volledig van metaal/aluminium, zoals apple zijn "unibody's" doet.
Het lijkt erop dat er vooral metaal wordt gebruikt op oppervlakken welke in het zicht zitten en waar op "gewerkt" wordt voor een "premium" gevoel.
Scharnieren allemaal behoorlijk zwak en fragiel naar mijn mening. Bij zo'n beetje alle laptops is het gedeelde achter het toetsenbord, voor het scherm een enorm zwak punt. Kan je met zeer weinig kracht induwen en geeft enorm mee.
De onderkant bij de meeste metalen laptops is van erg dun en fragiel plastic, ventilatie sleuven in de onderkant zitten zo dicht op elkaar, het plastic tussen de sleuven buig je zo weg.

Er was één laptop (eigenlijk allemaal, want er stonden er meer van die serie) die er echt boven uit sprong(en) en dat was een microsoft surface, die voelt aan als één blok zoals een macbook pro, al zegt dat natuurlijk niets.

Helaas waren er geen thinkpads t of x, die had ik graag even willen zien.
Ook hadden we graag een asus expertbook willen aanraken/voelen want daar ben ik nu ook wel benieuwd naar.

Zoektocht nog niet gelukt helaas, we zoeken rustig verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Gewoon een refurbished laptop van HP of Dell kopen. Vaak zijn de zakelijke modellen steviger dan een gewone Lenovo, Asus oid. Als je kids echte slopers zijn kan je ook nog voor een rugged model gaan. Als de accu te slecht is moet je wel nog apart een nieuwe accu erbij kopen.

Mijn ervaring met laptop op school is overigens wel dat het nauwelijks in de klas wordt gebruikt en het vooral nodig is om huiswerk te kunnen maken. Maar goed, dat zal per school wel erg verschillend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 20:27
zeezuiper schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:01:
Gewoon een refurbished laptop van HP of Dell kopen. Vaak zijn de zakelijke modellen steviger dan een gewone Lenovo, Asus oid. Als je kids echte slopers zijn kan je ook nog voor een rugged model gaan. Als de accu te slecht is moet je wel nog apart een nieuwe accu erbij kopen.
Bizar toch dat kinderen een apparaat van 1000 euro elke dag naar een vijandige omgeving moeten brengen waarbij de verhouding van de apparaatkosten tot de onderwijsopbrengsten marginaal is.
Mijn ervaring met laptop op school is overigens wel dat het nauwelijks in de klas wordt gebruikt en het vooral nodig is om huiswerk te kunnen maken. Maar goed, dat zal per school wel erg verschillend zijn.
Hier een middelbare school zonder laptop en met papieren planagenda!

Uiteraard wel de nodige accounts en licenties zodat op de PC thuis huiswerk gemaakt kan worden.

(Computers op school zijn uiteraard niet vooruit te branden :+)

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:24
zeezuiper schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:01:

Ja, ook mijn ervaring bij beide kinderen. Je moet vanalles aanschaffen maar in de praktijk lag de gehuurde chromebook soms maanden te verstoffen.

Gwindorian's Diablo Profiel

• Yucon
  • Laatst online: 20:24

Yucon

*broem*

Chrisje1983 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:55:

We zijn even in de winkel wezen kijken naar de laptops, de lenovo ideapad's heb ik nu in het echt kunnen aaien/voelen.
Ook had ik de asus zenbook 14 inmiddels op het lijstje staan, een metalen premium laptop met "topklasse" bouwkwaliteit volgens coolblue zie: https://www.coolblue.nl/advies/bouwkwaliteit-laptop.html

Eerlijk gezegd, ik vond het allemaal behoorlijk fragiel aandoen. Geen enkele laptop was volledig van metaal/aluminium, zoals apple zijn "unibody's" doet.
Het lijkt erop dat er vooral metaal wordt gebruikt op oppervlakken welke in het zicht zitten en waar op "gewerkt" wordt voor een "premium" gevoel.
Scharnieren allemaal behoorlijk zwak en fragiel naar mijn mening. Bij zo'n beetje alle laptops is het gedeelde achter het toetsenbord, voor het scherm een enorm zwak punt. Kan je met zeer weinig kracht induwen en geeft enorm mee.
De onderkant bij de meeste metalen laptops is van erg dun en fragiel plastic, ventilatie sleuven in de onderkant zitten zo dicht op elkaar, het plastic tussen de sleuven buig je zo weg.

Er was één laptop (eigenlijk allemaal, want er stonden er meer van die serie) die er echt boven uit sprong(en) en dat was een microsoft surface, die voelt aan als één blok zoals een macbook pro, al zegt dat natuurlijk niets.

Ook hadden we graag een asus expertbook willen aanraken/voelen want daar ben ik nu ook wel benieuwd naar.

Ik heb zowel een zenbook als een thinkpad (en ook via een klant een elitebook trouwens), en zowel thinkpad als elitebook zijn echt zonder twijfel veel degelijker dan een zenbook. Toch ben ik niet negatief over een zenbook; het zijn voor het feit dat het consumentenlaptops zijn best premium dingen maar echt heel stevig wat betreft vallen zou ik ze zeker niet noemen. Dit is echt niet geschikt voor middelbare schoolgebruik.

Wat betreft die 14" is ook nog wel iets te zeggen trouwens. Een Thinkpad X280 is 12,5" en wat betreft meenemen is dat een stuk handiger. Tweedehandprijzen zijn rond de 250 euro voor een nette. En dan nog ca 50 euro voor een nieuwe accu en je hebt een prima oplossing. en zeker iets beters dan dat spul dat via school aangeboden wordt. Ze gaan echt niet meten.. veel scholen bieden zelfs nog kleinere schermen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Yaksa schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:27:
Hoe helpt een tas tegen de klep meerdere keren open en dicht en daarmee de scharnieren een duurtest geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:07
Wij hebben refurbished Dell Latitudes of HP Elitebooks gekocht. Die voldoen prima qua stevigheid. Maar alles kan kapot helaas. Er viel een keer iemand met zijn knie op een schooltas, en drukte door de tas en hoes heen in het beeldscherm. Daar zat een mooie regenboog in het LCD daarna....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:09
Houd er bij de RentCompany rekening mee dat je maar een beperkt aantal schades mag melden. Voor de rest een prima concept.

Overigens, niet geheel duurzaam, maar 2x een laptop van €450,00 is ook €900,00......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:52

Wij gebruiken in ons bedrijf laptops van HP, en dan bedoel ik de echte HP's, niet de Pavilions.
HP Elitebook en de Probook zijn volledig metaal.
Aangezien wij "bouwvakkers" in dienst hebben met hele grote handen, en een ruwe attitude, is het opvallend dat de HP's niet stuk gaan.

PS. deze laptops vind je niet bij de Mediamarkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Bushie op 23-08-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:56
Ervaring is ook dat als je hun een stevige laptop geeft ze er automatisch nog minder voorzichtig mee bent. Of je moet echt naar een militair grade gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52
Wanneer je aluminium laat vallen zit er meteen een enorme deuk in. Ik spreek van ervaring, surface pro7 van 30cm hoogte in de laptoptas op de grond laten vallen. Scherm ook gebarsten doordat de behuizing is ingedeukt. Dus daar ga je IMO de oplossing niet vinden.

Als je het niet vertrouwt zou ik gewoon óf voor een wat betaalbaar model gaan al dan niet in combinatie met ducttape of een goede schade verzekering.

Verder wellicht eens polsen wat je kind zelf belangrijk vind in plaats van het zelf in te vullen. Vind die het wel belangrijk dat het licht is? Of wil die liever een RTX 3050...

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 23-08-2024 12:26 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
+1 voor de HP Probook / Elitebook. Die dingen zijn de laatste 5-10 jaren alleen maar doorontwikkeld en zitten inmiddels gewoon echt goed in elkaar.

Eentje van 3-4 jaar oud is nog prima machine en koop je voor de helft van je budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou me niet blindstaren op de aluminium body, en sowieso de consumentenlijnen skippen.
Een familielid van mij heeft een Lenovo uit de consumentenlijn met een metalen body, een keertje laten vallen en het hoekje is nu helemaal ingedeukt/verbogen.
Ik heb zelf van het werk een Lenovo Thinkpad (L15 volgens mij), is van plastic maar is geweldig. Geen flex, zo'n tepeltje waardoor hij ook goed mobiel te gebruiken is, goede batterij, en nog goed (zelf) te repareren omdat er gewoon schroeven aan de onderkant zitten.

Ik zou dus juist niet voor een metalen behuizing gaan voor iemand die minder voorzichtig is, want waar plastic een krasje krijgt en terugveert krijg je bij metaal deuken die er nooit uit kunnen, en de plastics die gebruikt worden zijn over het algemeen veel steviger dan de metalen die gebruikt worden in laptops. Is allemaal zacht metaal, echt niet te vergelijken met stalen platen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 20:27
sdk1985 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:25:

Verder wellicht eens polsen wat je kind zelf belangrijk vind in plaats van het zelf in te vullen. Vind die het wel belangrijk dat het licht is? Of wil die liever een RTX 3050...
Hierbij ook een niet een one size fits all oplossing overwegen.

School: robuust, compact, lange accuduur
Gaming: gpu, ...
En dan daarbij vervangingskosten bij schade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 19:18
Chrisje1983 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:26:

Wat betreft de huur/koop constructies die via school werden aangeboden, ik schrok nogal van de prijzen voor verouderde en instap hardware.
Welkom in de wereld van het voortgezet onderwijs.

Thinkpad Yoga X390 kan je omdraaien tot tablet. Die zijn er rond de 200 euro. HP Elitebooks x360 kunnen dat ook en zijn ook nog eens van alu. Als je ronde de 8e generatie Intel zit blijft het heel betaalbaar, niet lager gaan, is niet meer nodig en ook niet altijd USB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser

Coolblue heeft in die prijsklasse alleen de inderdaad idioot fragiele consumenten laptops. Niet aan beginnen met school. Doen er genoeg, maar je wilt het echt niet. Nog een tip, blijf onder de 14 inch, anders steekt het uit in de tas: groter betekent gegarandeerd snel schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Oon schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:47:
Ik zou me niet blindstaren op de aluminium body, en sowieso de consumentenlijnen skippen.
Een familielid van mij heeft een Lenovo uit de consumentenlijn met een metalen body, een keertje laten vallen en het hoekje is nu helemaal ingedeukt/verbogen.
Ik heb zelf van het werk een Lenovo Thinkpad (L15 volgens mij), is van plastic maar is geweldig. Geen flex, zo'n tepeltje waardoor hij ook goed mobiel te gebruiken is, goede batterij, en nog goed (zelf) te repareren omdat er gewoon schroeven aan de onderkant zitten.

Ik zou dus juist niet voor een metalen behuizing gaan voor iemand die minder voorzichtig is, want waar plastic een krasje krijgt en terugveert krijg je bij metaal deuken die er nooit uit kunnen, en de plastics die gebruikt worden zijn over het algemeen veel steviger dan de metalen die gebruikt worden in laptops. Is allemaal zacht metaal, echt niet te vergelijken met stalen platen ofzo.
Dit dus +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:47
Ik zou je oude macbook pro met win 11 meegeven. Die is al afgeschreven. Hooguit kijken of je de accu kan vervangen en je hebt redelijk low budget een prima laptop voor een puber op de middelbare school. Sneuvelt die, dan kan je altijd nog een nieuwe overwegen.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
42erik schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:17:
[...]Hoe helpt een tas tegen de klep meerdere keren open en dicht en daarmee de scharnieren een duurtest geven?
Heb je de hele zin wel gelezen?
Een laptop is gemaakt om (op een normale manier) open en dicht te kunnen doen.
Met een kind wat geleerd heeft om voorzichtig met dure spullen om te gaan zullen die scharnieren de schooltijd wel overleven. Die (goede, stevige) laptoptas is ervoor dat een slinger tegen een schoolbankje niet onmiddellijk leidt tot onherstelbare schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:43:
[...]

Heb je de hele zin wel gelezen?
Een laptop is gemaakt om (op een normale manier) open en dicht te kunnen doen.
Met een kind wat geleerd heeft om voorzichtig met dure spullen om te gaan zullen die scharnieren de schooltijd wel overleven. Die (goede, stevige) laptoptas is ervoor dat een slinger tegen een schoolbankje niet onmiddellijk leidt tot onherstelbare schade.
Oh, jawel, maar ik denk dat je het aantal keer open en dicht op een dag rijkelijk onderschat
Pagina: 1