Vraag

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Mijn vraag
Ik heb Internet via Youfone en wil een vaste lijn erbij nemen. Die zal voornamelijk gebruikt worden om bereikbaar te zijn in noodgevallen (als mobiele telefoon uit staat).
Zo'n lijn kost daar 5 euro per maand, en dat vind ik best duur. Daarom wil ik een VOIP telefoon nemen. Via CheapConnect neem ik een nummer voor 8,95 per jaar en ik koop dan een Hardphone om de gesprekken mee te voeren.
Ik zie wel enkele telefoons (zie onder), maar ik kan nergens vinden wat deze qua energie verbruiken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik het standaard modem van Youfone: de Experiabox 10A. Daarin kan je (voor zover ik het kan zien) geen eigen SIP gegevens invoeren, dus heb ik een hardphone nodig.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gekeken bij Gigaset en Yealink. Belangrijk is het energieverbruik, dat ding staat toch het hele jaar aan.
  • Bij Gigaset kom ik uit op de Premium 100A Go en de Comfort 500 IP Flex, die volgens mij beide voldoen. Ik zie daar echter geen specificatie van het energieverbruik.
  • Bij Yealink kom ik uit op Yealink W73P. Ook hier word ik niet wijs uit wat ik aan energieverbuik mag verwachten.
Kortom, ik zie op zich wel telefoons, maar ik vind het lastig om te bepalen wat de beste keus is. Heeft iemand hier inzicht in het energieverbruik?

Alle reacties

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:52
Dit staat in ieder geval bij de Gigasets in de gebruikshandleiding pagina 71.

Max 1w standby (basisstation+handset) of 2,1w bij opladen+gebruik (basisstation+handset).

Je hebt met het openen van dit topic alvast meer energie verbruikt dan een jaar Gigaset aan laten staan :+

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10
Komende van een Gigaset VoIP set, nog de oudere C470IP, kan ik wel zeggen dat de Yealink een beter geluid heeft. Gaat ook lang mee op de accu, zo'n 2 weken bij gebruik op kantoor.

Energieverbruik zou ik het niet op uitkiezen, dan is misschien centen werk.