12vhpwr 12+4 pin van voeding of adapter bij gpu gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmMeanwhile
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-08 16:58
Mijn vraag
...
Bij mijn RM850x Shift zit een 12VHPWR kabel, deze heeft twee aansluitingen die in de voeding gaan (zie foto 1).
De adapterkabel die ik bij mijn 4080 super heb heeft daar in tegen 3 ports (sorry, geen idee wat de vaktermen zijn) (zie foto 2).

Daar moet ik dus 3 PSU voedingskabels in doen (zie foto 3), wat een hoop extra kabels geeft, en voor het oog niet zo fraai is.

De vraag/TL;DR:
Kan ik de 12VHPWR adapter van mijn voeding gebruiken voor mijn GPU ipv de minder mooie adapter die erbij geleverd komt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

uitvoering: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X

uitvoering: Corsair RM850x SHIFT, Zwart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik gebruikte voorheen de adapter, omdat ik hem snel up en running wilde hebben, en geen tijd had om het na te vragen (krijg het online niet gevonden). Dat werkt uiteraard prima, maar de voorkeur zou toch wel de PSU kabel alleen hebben.
...
Foto 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iscx5rx7Za9Bdsi_XrJwhXLjHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AH57b2blHcpeyReQcZgXMG7.jpg?f=fotoalbum_large

Foto 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rwp8C67d3AEQoH9hIHdwsVfby6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0OWvcUsoDAEgOryd9ROZQES.jpg?f=fotoalbum_large

Foto 3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqUFd-SQ-RnYwwfRyVJfhT7s4k8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ggXX2sfgANfmF5XRxnsVEv3i.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via AmMeanwhile op 22-08-2024 20:49)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

De 4080 Super zou 320W moeten trekken volgens de specificaties, met een 300W kabel + de 75W uit je moederbord zit je binnen specificatie met de kabel bij je voeding.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Toevallig krijg ik straks dezelfde voeding binnen, iets wat me na het bestellen opviel was dit:
In juli 2024 heeft de RMx Shift serie een upgrade gehad naar ATX 3.1 en 12V-2x6. De productcodes zijn helaas hetzelfde gebleven waardoor we in de pricewatch geen scheiding kunnen maken tussen de 2 verschillende versies. Wil je zeker weten welke versie je geleverd krijgt dan adviseren we je dit na te vragen bij de webshop.
Wat ik daaruit begrijp is dat er zo'n 12-pin connector voor de videokaart in kan zitten. MAAR, dat weet ik dus ook niet zeker want toen ik mijn nieuwe PC heb samengesteld bleek alles ineens ATX 3 te moeten wezen, mijn kennis loopt dus hopeloos achter. Maar misschien kan je iets met die quote.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• AmMeanwhile
Op mijn doos van de PSU staat dat ik ATX 3.0 3000W PCIe 5.0 heb, maar daar uit kan ik niet herleiden of dit wel of niet geschikt zal zijn, of wel?

(God help me, ik snap echt helemaal niks van PSU’s en compatibility 🤣)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

AmMeanwhile schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:00:
Op mijn doos van de PSU staat dat ik ATX 3.0 3000W PCIe 5.0 heb, maar daar uit kan ik niet herleiden of dit wel of niet geschikt zal zijn, of wel?

(God help me, ik snap echt helemaal niks van PSU’s en compatibility 🤣)
Dat is dus niet de 3.1 als ik het goed begrijp. Zover ik dan kan beoordelen moet je het toch met het verloopje doen. Pas ook op met kabels van andere merken, de kabels hebben wel soms dezelfde aansluiting maar de pinnen soms andere voltages door elkaar. Dus je kan niet zomaar een korter verloop bestellen van een willekeurig ander merk. Ik zou het met de originele kabels oplossen en proberen goed te cable-managen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmMeanwhile
Ik was er al bang voor. Ik zal Corsair eens contacteren of het mogelijk is een 3.1 kabeltje te sturen (tegen bijbetaling oid). Ik zal het proberen hier te updaten als ik een terugkoppeling heb 👍🏼.
Bedankt voor het snelle antwoord en meedenken Kecin!

• AmMeanwhile
Na nog even zoeken op verschillende forums uiteindelijk gevonden dat de kabel die ik er nu bij heb zitten wel geschikt zou moeten zijn.
Bij mijn PSU is deze kabel meegeleverd:
https://www.corsair.com/u...u-power-cable-cp-8920284#

Er staat echter niet op mijn kabel dat deze inderdaad 600W geschikt is, maar via Reddit de volgende post gevonden (zie thread met Corsair mod):
https://www.reddit.com/r/..._limited_to_300w_12vhpwr/

Zoals ik het dus begrijp is de meegeleverde kabel dus toch wel voldoende. Of heb ik het verkeerd begrepen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

De 4080 Super zou 320W moeten trekken volgens de specificaties, met een 300W kabel + de 75W uit je moederbord zit je binnen specificatie met de kabel bij je voeding.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1