Mijn vraag
...
Bij mijn RM850x Shift zit een 12VHPWR kabel, deze heeft twee aansluitingen die in de voeding gaan (zie foto 1).
De adapterkabel die ik bij mijn 4080 super heb heeft daar in tegen 3 ports (sorry, geen idee wat de vaktermen zijn) (zie foto 2).
Daar moet ik dus 3 PSU voedingskabels in doen (zie foto 3), wat een hoop extra kabels geeft, en voor het oog niet zo fraai is.
De vraag/TL;DR:
Kan ik de 12VHPWR adapter van mijn voeding gebruiken voor mijn GPU ipv de minder mooie adapter die erbij geleverd komt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
uitvoering: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X
uitvoering: Corsair RM850x SHIFT, Zwart
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik gebruikte voorheen de adapter, omdat ik hem snel up en running wilde hebben, en geen tijd had om het na te vragen (krijg het online niet gevonden). Dat werkt uiteraard prima, maar de voorkeur zou toch wel de PSU kabel alleen hebben.
...
Foto 1:
:strip_exif()/f/image/5AH57b2blHcpeyReQcZgXMG7.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto 2:
:strip_exif()/f/image/G0OWvcUsoDAEgOryd9ROZQES.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto 3:
...
Bij mijn RM850x Shift zit een 12VHPWR kabel, deze heeft twee aansluitingen die in de voeding gaan (zie foto 1).
De adapterkabel die ik bij mijn 4080 super heb heeft daar in tegen 3 ports (sorry, geen idee wat de vaktermen zijn) (zie foto 2).
Daar moet ik dus 3 PSU voedingskabels in doen (zie foto 3), wat een hoop extra kabels geeft, en voor het oog niet zo fraai is.
De vraag/TL;DR:
Kan ik de 12VHPWR adapter van mijn voeding gebruiken voor mijn GPU ipv de minder mooie adapter die erbij geleverd komt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
uitvoering: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X
uitvoering: Corsair RM850x SHIFT, Zwart
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik gebruikte voorheen de adapter, omdat ik hem snel up en running wilde hebben, en geen tijd had om het na te vragen (krijg het online niet gevonden). Dat werkt uiteraard prima, maar de voorkeur zou toch wel de PSU kabel alleen hebben.
...
Foto 1:
:strip_exif()/f/image/5AH57b2blHcpeyReQcZgXMG7.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto 2:
:strip_exif()/f/image/G0OWvcUsoDAEgOryd9ROZQES.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto 3:
:strip_exif()/f/image/ggXX2sfgANfmF5XRxnsVEv3i.jpg?f=fotoalbum_large)