Beste Tweakers,
Bij voorbaat dank voor uw tijd & expertise!
Ik zou graag weer een nieuw systeem willen bouwen welke minimaal 3 jaartjes mee kan voordat ik weer iets ''upgrade'' , zoals iedere tweaker "denk ik" wil ik graag een stabiele en betrouwbare configuratie.
Hierbij dan ook de vraag of jullie je "licht" willen schijnen op onderstaande.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Kantoorwerkzaamheden, Amazon Prime/Netflix , Apex Legends, GTA 6 (wanneer die uitkomt) PUBG, Videobewerking & fotobewerking (Marketing).
Wat mag het systeem gaan kosten?
~2500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn HP 34X (165hz) blijft staan + muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een systeem samengesteld, hoe ziet dit eruit?
Wellicht geen 64gb werkgeheugen nemen en 2 TB SSD , maar 32GB werkgeheugen en 1 TB SSD zodat ik kan gaan voor en 4080 TI?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, wel altijd een voorkeur gehad voor Intel + Nvidia , maar AMD lijkt momenteel een betere optie anno Augustus 2024 of zit ik fout?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stabiel , betrouwbaar systeem welke ~3 jaartjes mee kan voordat ik weer wat zal upgraden
Ga je overklokken?
Lichtjes
Wat verwacht je van ons?
Advies of dit voor mijn doeleinde anno Augustus 2024 de beste keuze is (bang for buck).
Met vriendelijke groet,
Roberto
Bij voorbaat dank voor uw tijd & expertise!
Ik zou graag weer een nieuw systeem willen bouwen welke minimaal 3 jaartjes mee kan voordat ik weer iets ''upgrade'' , zoals iedere tweaker "denk ik" wil ik graag een stabiele en betrouwbare configuratie.
Hierbij dan ook de vraag of jullie je "licht" willen schijnen op onderstaande.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Kantoorwerkzaamheden, Amazon Prime/Netflix , Apex Legends, GTA 6 (wanneer die uitkomt) PUBG, Videobewerking & fotobewerking (Marketing).
Wat mag het systeem gaan kosten?
~2500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn HP 34X (165hz) blijft staan + muis en toetsenbord
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Monitors | HP X34 (2V7W6AA) Zwart | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een systeem samengesteld, hoe ziet dit eruit?
Wellicht geen 64gb werkgeheugen nemen en 2 TB SSD , maar 32GB werkgeheugen en 1 TB SSD zodat ik kan gaan voor en 4080 TI?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 367,- | € 367,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B650 AORUS PRO AX (rev. 1.0) | € 299,- | € 299,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4080 SUPER 16G GAMING X SLIM | € 1.096,45 | € 1.096,45 |
1 | Behuizingen | NZXT H6 Flow RGB Zwart | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Zwart | € 92,25 | € 92,25 |
2 | Ventilators | Arctic P14 PWM PST A-RGB 0dB 1-pack, 140mm | € 16,95 | € 33,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 RGB F5-6400J3239G32GX2-TZ5RK | € 219,90 | € 219,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM1000x (2021) Zwart | € 149,- | € 149,- |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 173,- | € 173,- |
Totaal | € 2.575,40 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, wel altijd een voorkeur gehad voor Intel + Nvidia , maar AMD lijkt momenteel een betere optie anno Augustus 2024 of zit ik fout?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stabiel , betrouwbaar systeem welke ~3 jaartjes mee kan voordat ik weer wat zal upgraden
Ga je overklokken?
Lichtjes
Wat verwacht je van ons?
Advies of dit voor mijn doeleinde anno Augustus 2024 de beste keuze is (bang for buck).
Met vriendelijke groet,
Roberto
[ Voor 7% gewijzigd door Paperchaser op 22-08-2024 11:43 ]