Monitor incl loop out

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Robotx777
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 16:28
Hallo,

Voor een nieuwe thuiskantoor opzet ben ik opzoek naar een nieuwe monitor. Opzich is het uitzoeken van een monitor gemakkelijk via de pricewatch. Echter heb ik een aantal vragen omtrent aansluitingen i.c.m. bestaande monitor.

Ik zoek een?
Monitor; 3840x2160.

Wat is je budget?
300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hier komt de catch. Ik heb een (oudere) pc en een laptop van werk. De PC heeft alleen HDMI / displayport output. Graag zou ik mijn bestaande (1080p; hdmi; displayport input) monitor ook gebruiken.
Kan ik displayport altijd doorverbinden (loop out heet dat volgens google?) naar een andere displayport input?
Verder heeft mijn PC alleen HDMI en displayport output en mijn laptop HDMI en usb-c display output.

Hoe kan ik deze het makkelijkste verbinden.
Schermen hebben tegenwoordig bijna altijd een USB-hub erin zitten en dit is ook prettig zodat er geen 7 kabels (audio, 2x video, power, muis, toetsenbord etc) in de laptop hoeven.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf overweeg ik deze: uitvoering: Samsung ViewFinity S80A 27" (27A800UJP) Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Is een HDMI splitter een oplossing?

Beste antwoord (via Robotx777 op 23-08-2024 11:15)

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:30
Bijna geen enkele monitor heeft nog daisychainen via MST ingebouwd zitten. Je kunt hier wel externe 'hubs' voor krijgen. Bijvoorbeeld (maar geen aankoopadvies) uitvoering: Startech.com DisplayPort to DisplayPort Multi-Monitor Splitter - ... Er zitten zeker met 4k alleen wel wat beperkingen qua beschikbare bandbreedte hieraan.

HDMI splitters die verdelen het beeld niet over meerdere schermen, maar geven je een 'master' en een kopie van wat op dat scherm te zien is.

Maar als ik het goed begrijp dan kan je laptop dus met hdmi naar je oude scherm en usb-c naar je nieuwe scherm? En dan kan je pc met displayport naar je oude scherm en met hdmi naar je nieuwe scherm?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:30
Bijna geen enkele monitor heeft nog daisychainen via MST ingebouwd zitten. Je kunt hier wel externe 'hubs' voor krijgen. Bijvoorbeeld (maar geen aankoopadvies) uitvoering: Startech.com DisplayPort to DisplayPort Multi-Monitor Splitter - ... Er zitten zeker met 4k alleen wel wat beperkingen qua beschikbare bandbreedte hieraan.

HDMI splitters die verdelen het beeld niet over meerdere schermen, maar geven je een 'master' en een kopie van wat op dat scherm te zien is.

Maar als ik het goed begrijp dan kan je laptop dus met hdmi naar je oude scherm en usb-c naar je nieuwe scherm? En dan kan je pc met displayport naar je oude scherm en met hdmi naar je nieuwe scherm?

• Robotx777
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 16:28
NESFreak schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:23:

Laptop kan HDMI naar oude scherm en USB-C naar nieuwe scherm inderdaad.
PC kan Display-port naar oude scherm en HDMI naar nieuwe scherm inderdaad.

Echter krijg ik dan een wirwar van kabels. Dat wilde ik ergens voorkomen.
Hoe verbinden mensen tegenwoordig meerdere schermen met een client/laptop dan?
Vroegah¨ had ik beide rechtstreeks naar PC maar met een laptop is dit niet mogelijk.
Hier op het werk hebben ze HP schermen via Displayport aan elkaar en USB-C als input vanuit de laptop. Daisychain is een techniek van Lenovo volgensmij dus HP heeft zijn eigen methoden?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 09:24

FeaR

In GoT we trust

Monitoren vallen niet onder Beeld en geluid maar onder Harde waren. Verhuis ik in het geval van koopadvies het topic richting Componenten koopadvies

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Robotx777 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:36:
Hoe verbinden mensen tegenwoordig meerdere schermen met een client/laptop dan?
Brak via DisplayLink over een enkel kabeltje, of goed over HDMI + USB-C aansluiting(en) met voor die laatste verloopblokjes/hubs/docks naar DP/HDMI wanneer schermen geen USB-C ondersteunen. Als je het goed wilt doen heb je dus voor ieder extern scherm een kabel (voeding en USB kunnen ook over één of meerdere van deze kabels).

Vaak is dat niet zo probleem. Bij de meeste notebooks zitten alle video-uitgangen aan dezelfde zijde.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 22-08-2024 12:24 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!