Gezocht: de ultieme wekker (voor mijn kinderen althans)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:49
Ik ben al een tijdje op zoek naar een wekker voor mijn kinderen (want ik wil niet dat ze een smartphone mee naar bed nemen). Vroeger was het dan makkelijk: op de fiets naar de Blokker en voor 20 gulden was je klaar.

Maar, het is 2024 én ik ben een nerd, dus ik heb wat specifieke eisen. Eisen die volgens mij niet heel vergezocht zijn, maar het lukt me nog steeds niet om een wekker te vinden die aan al deze eisen voldoet. Hier gaat het me om:
  1. Simpel/strak design
  2. Enkel de tijd en eventueel een indicatie dat de wekker actief is, géén 600 items op het scherm (temperatuur, stand van de maan, aankomsttijd Sinterklaas)
  3. Automatische tijdsinstelling (via DCF of via wifi?)
  4. Crescendo alarm
  5. Digitaal met grote cijfers (mijn dochter heeft slechte ogen)
Ik ben al van alles tegengekomen. Bijvoorbeeld deze van Lenovo, maar wat ik hier dan weer minder aan vind is dat er een microfoon in zit. Ook is me niet helemaal duidelijk wat er aan ingesteld kan worden qua achtergrondplaatje (ik wil gewoon "zwart").

Ook is er deze van Braun. Qua uiterlijk voldoet hij aardig alleen gaat het instellen hier voor een groot deel via een app. Ook niet persé ideaal.

Heeft iemand, in dit smartphonetijdperk, toevallig ervaring met een wekker die dit allemaal kan?

omniscale.nl

Alle reacties

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:56
Is een analoge klok een optie?
https://www.amazon.com.be...B07CZYCXQC?language=nl_BE

Simpel, geen 600 items, & crescendo alarm.
Moet je alleen de tijd zelf doen, maar zie ze ook voorbij komen op basis van radio.

En geen idee hoe handig je bent met technische dingen, je zou zelf iets in elkaar kunnen knutselen op basis van een ESP.

T.Net Creality 3D Printer Discord

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:49
Analoog zou een optie zijn, ware het niet dat de ogen van mijn dochter ontzettend slecht zijn. Dit gaat ze niet kunnen zien zonder bril helaas. Ik zal dit nog even in de OP erbij zetten.

Ik ben een béétje technisch, maar ik zou eigenlijk wel een kant-en-klare oplossing (als die bestaat) :)

[ Voor 7% gewijzigd door posttoast op 22-08-2024 10:11 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 11:28
Bij ons hebben ze deze, kneiter simpel en duidelijk:
https://www.hema.nl/wonen...d-met-snoer-13780022.html

Enige is dat je zelf de tijd in moet stellen, dat doe je 1x en klaar. Als je er batterijen bij in doet dan kunnen ze ook in geval van stroomuitval gewoon door werken.

Geen hightech oplossing, meer de 'blokker van vroeger' oplossing ;)

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:09
Kijk eens bij Oregon Scientific: https://www.oregonscienti...ocks.aspx?sortby=priceasc
De basismodellen kunnen volgens mij precies wat je wil.
Ik heb er al jaren eentje, ook met crescendo alarm, en heb me nog nooit verslapen.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vraag me bij bovenstaande wel beetje af in hoeverre ze de hele kamer verlichten met die displays, zeker degene met zwarte cijfers en lichter achtergrond.

Wat sommige wel hebben, en wat ik zelf handig vind en zeker voor iemand die slechter ziet ook een potentieel pré is, is projector zodat het op plafond af te lezen is. Zou ik zelf belangrijker vinden dan niet 2x per jaar de tijd moeten goedzetten.

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-05 12:37
Als je een digitale wekker zoekt met een groot display, er bestaan 'senioren wekkers'. Nu ga ik er van uit dat deze wekkers ook wekken als ze in de slaapkamer van een junior staan. Je mist dan misschien allerlei hippe functies die je via een app kan instellen, maar je kan je afvragen of deze functies nódig of lóllig zijn.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij Bol.com is een analoge wekker welke ook nog radiogestuurd is, link

Dat is wel analoog dus kan ook niet de boel verlichten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
Probeer eens de Ulanzi Desktop Clock, deze is volledig aan te passen aan je smaak.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:09
Sissors schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:33:
Vraag me bij bovenstaande wel beetje af in hoeverre ze de hele kamer verlichten met die displays, zeker degene met zwarte cijfers en lichter achtergrond.
Als je op de snooze knop drukt gaat de backlight pas aan. Dus je kamer wordt normaal niet verlicht.
De projector vind ik ook super handig, dat je alleen naar het plafond hoef te kijken hoe laat het is.
Door het rode licht heb ik daar verder ook geen last van.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Radiowekker, die heeft klok gelijk zetten via FM.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@posttoast
Ik heb al een aantal jaren deze:

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61+M1RqFgBS._AC_SL1500_.jpg

Geeft van zichzelf geen licht. Werkt >1 jaar op batterijtjes.
Pas als je je hand er op legt/aanraakt, licht het display op. Lekker groot formaat.
En als je de wekker uit wilt zetten, moet je 'm omdraaien. ;)
Uiteraard draait het display dan ook 180 graden.

Verkrijgbaar in diverse kleuren en formaten.
Ik heb 'm destijds voor 25€ bij Amazon gekocht.
ASIN: B095YWWSC8

Oh ja, geen app, gewoon een paar knoppies om alles in te stellen.
Voorzien van DCF77 tijdseinontvanger, dus altijd de juiste tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 23-08-2024 08:07 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

DJMaze schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:17:
... die heeft klok gelijk zetten via FM.
Dat ken ik niet. Via FM?
Je bedoelt waarschijnlijk een DCF77 tijdseinontvanger? ;) Da's een lange golf ontvanger.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ehtweak schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:07:
[...]

Dat ken ik niet. Via FM?
Je bedoelt waarschijnlijk een DCF77 tijdseinontvanger? ;) Da's een lange golf ontvanger.
Zie kopje CT bij Wikipedia: Radio data system

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:29
@posttoast ben je er al uit?

Ik wil zelf ook een wekker voor mijn zoontjes. Eentje waarin ik kan instellen dat die doordeweeks om 7u afgaat, maar in het weekend niet. En dan ook een die wel weer vanzelf uit gaat in het geval mijn zoon om kwart voor 7 zijn bed al uit is...

Meeste wekkers moet je toch echt per dag instellen of gaan ook in het weekend gewoon af

Maarja, dan kom je op een volwassenen wekker uit zoals https://www.amazon.nl/dp/...arsLeft=1&skipTwisterOG=1

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-05 19:45
Wij hebben deze, de Remi: https://www.urbanhello.com/nl/
Volgens mij voldoet hij aan al je eisen. Geen idee of hij een crescendo alarm heeft (gebruiken wij nog niet), maar die kun je ook instellen, dus dat zou je vast kunnen downloaden.

[ Voor 61% gewijzigd door Arwen. op 11-09-2024 13:16 ]

Pagina: 1