Beste mensen, ik heb diverse topics bekeken ook hier op Tweakers maar heb nergens de oplossing gevonden!
Ik heb 2 laptops, een oude Acer Aspire 8930G met een paar upgrades die het nog perfect doet. En een nieuwe Asus i913980HX van feb-2024.
Ik zit hier met een modem/router ZTE L670L, daarachter een Netgear GS108 Gigabit Switch waar deze beide laptops op aangesloten staan.
Verder zitten er aan het modem 2 TP-Link Archer C80 routers.
Het probleem is:
Ik was vandaag op mijn (nieuwe) Asus laptop bezig en ineens was ik mijn internet verbinding kwijt! Pogingen met opnieuw opstarten en verbinding maken via WiFi, zelfs met de mobiele hotspot van mijn telefoon bleef dezelfde melding geven: Geen internettoegang Uw apparaat heeft alleen toegang tot andere apparaten op het lokale netwerk.
De 2e melding klopt, ik kan namelijk gewoon bij de bestanden op mijn Acer laptop en ik kan ook gewoon printen.
Wat heb ik al gedaan:
De kabels van mijn beide laptops verwisselt.
De Asus verbonden met WiFi.
De Asus verbonden met WiFi hotspot van mijn hp.
De netwerk driver opnieuw geinstallerd.
Het complete netwerk down voor >20 minuten, daarna eerst de Netgear switch aangezet en daarna mijn beide laptops opgestart.
Resultaat:
Alles is nog steeds hetzelfde, lijkt wel of mijn Asus ergens geblokt wordt.
Wie heeft er bruikbaar advies?
B.v.d. Manado
Ik heb 2 laptops, een oude Acer Aspire 8930G met een paar upgrades die het nog perfect doet. En een nieuwe Asus i913980HX van feb-2024.
Ik zit hier met een modem/router ZTE L670L, daarachter een Netgear GS108 Gigabit Switch waar deze beide laptops op aangesloten staan.
Verder zitten er aan het modem 2 TP-Link Archer C80 routers.
Het probleem is:
Ik was vandaag op mijn (nieuwe) Asus laptop bezig en ineens was ik mijn internet verbinding kwijt! Pogingen met opnieuw opstarten en verbinding maken via WiFi, zelfs met de mobiele hotspot van mijn telefoon bleef dezelfde melding geven: Geen internettoegang Uw apparaat heeft alleen toegang tot andere apparaten op het lokale netwerk.
De 2e melding klopt, ik kan namelijk gewoon bij de bestanden op mijn Acer laptop en ik kan ook gewoon printen.
Wat heb ik al gedaan:
De kabels van mijn beide laptops verwisselt.
De Asus verbonden met WiFi.
De Asus verbonden met WiFi hotspot van mijn hp.
De netwerk driver opnieuw geinstallerd.
Het complete netwerk down voor >20 minuten, daarna eerst de Netgear switch aangezet en daarna mijn beide laptops opgestart.
Resultaat:
Alles is nog steeds hetzelfde, lijkt wel of mijn Asus ergens geblokt wordt.
Wie heeft er bruikbaar advies?
B.v.d. Manado