Ik heb een browserspelletje gemaakt, wat vinden je ervan?

Pagina: 1
Acties:
  • 652 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter071
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wELaOkGXRNRoJa45afvCNCC0UiI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/77fJ5E9Z5I6sr0AVc0TQI4Xq.png?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat ik dit topic op de juiste plek start... (in de titel staat in elk geval al een fout)

Iemand zei laatst tegen mij dat ik lijd/leid aan ADID. Combineer dat met een voorliefde voor (reken)spelletjes en je hebt mijn nieuwe idee te pakken: spelletjes die je op je mobiel kunt spelen in je browser. Geen downloads, geen advertenties, geen Chinezen die in je telefoon kijken, geen abonnementen en andere onzin: gewoon op de link klikken en spelen!

Omdat ik weinig tot geen programmeerkennis heb ben ik aan de slag gegaan met ChatGPT en Perplexity. Na heel wat heen-en-weer gechat zijn inmiddels de eerste spelletjes gereed.

Dit is het spelletje waar ik (tot nu toe) het meest trots op ben: 'empty the grid'. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. En naar jullie high score natuurlijk, tot nu toe kom ik niet verder dan 32...

Hierbij de link

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je dit leuk vindt om te doen zou ik snel zelf leren programmeren, want nu ben je gewoon doelloos AI aan het gebruiken om code van anderen te repliceren.

Maar goed, je spelletje werkt in ieder geval niet goed op brede resoluties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8iT-RtP-McBqBVfBjioFWHYHGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jzu9865HhVnsaVTr3ECa8FYD.png?f=fotoalbum_large

De andere spellen op je homepagina zijn van vergelijkbare kwaliteit; de 'happy flow' werkt maar net, ga je daarbuiten dan is het snel kapot, en het is allemaal vrijwel volledig zonder styling.
Ik zou de tijd die je nu kwijt bent met het uitpompen van AI-rotzooi steken in het echt leren programmeren. Game dev is een leuk veld en ook binnen browsers kan er tegenwoordig heel veel, en gelukkig voor jou is er veel informatie beschikbaar

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:38
Ik vind het best vermakelijk, of licht verslavend zelfs. Tot op heden kwam ik tot 28.

^ Wat hij zegt.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:25

Theo

moederbord

Wat @Z-Dragon zegt, het is best verslavend, leuk en makkelijk te spelen:) En toch heeft het inzicht nodig. Bij een highscore van 32 ben ik gestopt met verder spelen.
Op een desktop werkt het ook gewoon.

7400 Wp op het dak

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
Wouter071 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 01:27:

Ik hoop dat ik dit topic op de juiste plek start... (in de titel staat in elk geval al een fout)
Helaas zijn dit soort topics niet toegestaan. Ik ga dit topic dan ook sluiten.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Dit topic is gesloten.