Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterdegroot2
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23-08-2024
De vorige eigenaar van een woning in een appartementencomplex heeft de verwarming aan laten staan voor waarschijnlijk bijna een jaar. Toen ik door de woning liep, was hij behoorlijk warm. Tijdens de bezichtiging heb ik dit niet gemerkt. Wie kan er voor de kosten betalen voor deze som? De voorschot stookkosten van de VVE zal dit natuurlijk niet compenseren.

[ Voor 40% gewijzigd door Peterdegroot2 op 21-08-2024 21:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:00
Je hebt een overdracht moment, dan worden meterstanden opgenomen. Vanaf dan betaal jij.

De kosten daarvoor zijn voor eigenaar/huurder die toen het in gebruik/bezit had.

[ Voor 32% gewijzigd door Cyriel85 op 21-08-2024 21:13 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterdegroot2
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23-08-2024
Hoe kan ik dit bewijzen? Foto maken van de informatie die de warmtekostenverdeler aangeeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Normaal gesproken wordt dat bij de overdracht geregeld. Is dat niet vastgelegd?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:37

Tazzios

..

Peterdegroot2 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:25:
Hoe kan ik dit bewijzen? Foto maken van de informatie die de warmtekostenverdeler aangeeft?
Welk meet systeemner gebruikt wprdt door je VVE kunnen wij niet weten.
gewoon net als bij elektra een foto maken en naar de verkopende partij/makelaar sturen en bevestiging vragen lijkt mij voldoende.
Indien je meters per radiator hebt wordt het wat meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:33
Die meters op de radiatoren worden eens in de zoveel tijd van afstand uitgelezen. Ik weet niet of ze dan op de dag nauwkeurig kunnen bepalen hoeveel er verbruikt is. Zo ja, niets aan de hand, zo nee, dan kan het zijn dat er naar rato berekend wordt en je inderdaad een deel van de vorige eigenaar moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:56
De VvE levert in principe een overzicht aan de notaris van te verrekenen kosten (dat kunnen stookkosten zijn, maar ook gedeeltes van de VvE-bijdrage als je midden in de maand koopt of achterstallige betalingen), dus het beste kan je even contact opnemen met het bestuur van de VvE over wat ze dat doen met de stookkosten, of als de overdracht al is geweest de papieren die je hebt gekregen van de notaris, daar moet ook tussen zitten wat de VvE heeft aangeleverd. Maar je moet ook even kijken hoe het boekjaar bij de VvE loopt voor de stookkosten, er zijn er die het kalenderjaar volgen, maar ook die iets anders doen zoals juli t/m juni en dan is er niet voor heel het jaar gestookt.

Maar het is wel goed om er scherp op te zijn, ik heb een paar jaar kascontrole gedaan en had toen ook inzicht in hoeveel er bijbetaald moest worden door sommigen, en er zaten erbij die meer dan 1000 euro moesten bijbetalen. En dat is alweer een aantal jaar geleden voordat de prijzen flink omhoog gingen.
Pagina: 1