Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erixxx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-03 08:39
Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe telefoon. In het begin deed google maps het wel gewoon. Nu raakt hij steeds na het kiezen van de bestemming direct de gps kwijt. Ik kan dan niet meer navigeren. Het scherm geeft aan "zoeken naar gps".
Andere navigatiesoftware zoals locus doet het wel gewoon en volgens de app GNSS-status heeft hij een goede fix.
Al de machtiging van alle andere apps die lokatie gebruiken uit gezet. En updates van google maps verwijderd. Ik gebruik android 14. Wat kan ik nog proberen om de oorzaak te achterhalen ?

Beste antwoord (via erixxx op 26-08-2024 17:11)

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:29
Ik had dit probleem ook. De firmware update van 22-08 lijkt dit probleem verholpen te hebben. Al heb ik het slechts 1 keer kunnen testen.

https://doc.samsungmobile.com/SM-A556B/EUX/doc.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:38
Wat voor telefoon merk en model heb je, ingeval er merkspecifieke issues of oplossingen zijn?

Buiten Google maps updates verwijderen, heb je ook de cache en gegevens van die app verwijderd?

• erixxx
Ik heb een samsung galaxy A55.
Heb nu ook alle gegevens verwijderd inclusief cache. Morgen weer proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ92
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-08-2024
Goedemiddag,

Ik heb exact het zelfde probleem, ook me telefoon sinds mei en laatste 2 a 3 weken dit probleem. Gegevens en cache al gewist blijft bestaan. Waze werkt perfect. En als het probleem zich voordoet en mijn gps signaal controleer in andere app is die goed.
Telefoon ook aan en uit zonder resultaat.
Hoor graag of er een oplossing voor is

Ik heb een samsung s24 plus

[ Voor 4% gewijzigd door MichaelJ92 op 25-08-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erixxx
MichaelJ92 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:29:
Goedemiddag,

Ik heb exact het zelfde probleem, ook me telefoon sinds mei en laatste 2 a 3 weken dit probleem. Gegevens en cache al gewist blijft bestaan. Waze werkt perfect. En als het probleem zich voordoet en mijn gps signaal controleer in andere app is die goed.
Telefoon ook aan en uit zonder resultaat.
Hoor graag of er een oplossing voor is

Ik heb een samsung s24 plus
Heb jij soms ook een "flitsmeister-one" apparaatje voor flitsmeister in gebruik?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:29
Ik had dit probleem ook. De firmware update van 22-08 lijkt dit probleem verholpen te hebben. Al heb ik het slechts 1 keer kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erixxx
pelt schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:25:

Ah ik ga hem morgen updaten. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04 16:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dit is nu precies ook wat ik ervaar op mijn S24+. GPS tools en WAZE etc hebben een prima GPS fix en locatie en Google maps blijft maar zoeken naar GPS. supper irritant, helemaal omdat mijn andoid radio meestal op Google maps draait. Ik ga ook kijken naar die update dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erixxx
pelt schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:25:

Geniaal. Dat was idd het probleem.
Mijn vorige smartphone gaf altijd de update aan maar deze had ik gemist.
Bedankt!!

• erixxx
Toch niet helemaal opgelost. Af en toe raakt hij toch weer gps lokatie kwijt maar veel minder dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erixxx
Iemand nog een idee voor de oplossing? Onnauwkeuige gps en locatieverlies breidt zich nu uit naar andere apps.

Ik gebruik oa locus, gpslogger, samsung wear.
Vaak doet locus het wel. Maar tegelijk met google maps wordt hij ook onnauwkeurig evenals mijn samsung watch met een eigen navigatieprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erixxx
Lijk erop dat het verbeterd is na opstarten in veilige modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:43
Sinds de laatste software update van deze week is dit probleem bij mij weer terug van weggeweest... Met dit keer het verschil dat Waze ook niet meer werkt. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en heeft iemand eventueel al een fix gevonden?
Pagina: 1