eletrische fiets ondersteuning valt uit (bosch middenmotor)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04 09:28
Hallo,

Ik heb vorig jaar bij fietsvoordeelshop een Pegasus Siena E7F Belt 2023 gekocht.
Die heeft een Bosch active plus motor en Bosch Intuvia display.
(deze https://eenbroekhuisfiets...belt-nl-500wh-dames-2023/)

Wat ik nu regelmatig heb (onder het fietsen) is dat de trapkracht even wegvalt, voor een seconde.
Je ziet dan in het display het trapkrachtmetertje terugvallen naar niks.

Ook heb ik regelmatig dat de km teller raar doet. Hij geeft dan even een totaal andere waarde aan. Stel ik fiets 24 km/u, dan geeft hij even 16,8,29 aan. (ook weer voor een seconde).

Ook heb ik soms error 503.

Deze problemen komen lost van elkaar voor. Dus als de ondersteuning wegvalt dan kan de km teller nog wel werken en vice versa.

Voor deze problemen ben ik al terug geweest. Toen hebben ze de software geupdate, ze zeiden dat die vaak gecrashed was.
Maar heb het probleem nog steeds.

Ik heb Bosch gekozen omdat ik hier vertrouwen in heb. Bij fietsvoordeelshop geven ze er 5 jaar garantie op, maar ja, als ze niks kunnen vinden...

Wat kan ik doen?

[ Voor 4% gewijzigd door RoccoD op 23-08-2024 11:11 . Reden: Goede typenummer ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:59
Is er niet een kabel niet helemaal lekker meer, verbogen of vuil? Bijvoorbeeld de connector van de accu, of de aansluiting naar het display.

Je zou kunnen kijken of daar iets van vuil in zit, en deze eens voorzichtig schoon kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08

bonzz.netninja

Niente baffi

Eens bij een andere fietsenmaker vragen of hij iets kan vinden

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar je bent 1x terug geweest, toen hebben ze wat veranderd, en heb je ze sindsdien al verteld dat dat het probleem niet heeft opgelost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Op je achterwiel heb je een meter en een magneetje die horen over elkaar te vallen en recht te staan. Hoe staan deze? Ik heb wel eens gehad dat het magneetje iets gedraaid was waardoor die niet altijd goed gedetecteerd had en kreeg toen vergelijkbare fouten.

Ik heb nog even een fotootje voor je gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rb0lWlBDX-chFsF9JrGi5TxKHcA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Wcnol0Oz01D9PYIiMyrjpC5u.png?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door True op 21-08-2024 18:20 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:52
Klinkt idd als sensor probleem. 503 krijg je als het magneet niet goed staat.

• RoccoD
Sissors schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:07:
Maar je bent 1x terug geweest, toen hebben ze wat veranderd, en heb je ze sindsdien al verteld dat dat het probleem niet heeft opgelost?
ja idd. Maar ik ga binnenkort weer terug. Heb ondertussen wat videos gemaakt die het probleem onder het fietsen laten zien. Maar ik wilde eerst wat meningen van jullie ;-) thx

• RoccoD
kadooosh schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:17:
Klinkt idd als sensor probleem. 503 krijg je als het magneet niet goed staat.
Volgens mij heb ik geen magneet, ik zie hem niet. Maar de krachtsensor valt ook uit (metertje rechts op display) en naar mijn weten zit de krachtsensor in de motor.

• RoccoD
ChaosZ0ne schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:00:
Is er niet een kabel niet helemaal lekker meer, verbogen of vuil? Bijvoorbeeld de connector van de accu, of de aansluiting naar het display.

Je zou kunnen kijken of daar iets van vuil in zit, en deze eens voorzichtig schoon kunnen maken.
Ik heb wel een keer de connecties tussen de accu en het frame en tussen het display en het frame schoongemaakt met alcohol. Helaas werkt niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:11
RoccoD schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:11:
[...]

Volgens mij heb ik geen magneet, ik zie hem niet. Maar de krachtsensor valt ook uit (metertje rechts op display) en naar mijn weten zit de krachtsensor in de motor.
Dan zou ik toch nog een keer goed kijken. Op foto's op internet van deze fiets zie ik de sensor en het magneetje. Gewoon achterwiel even draaien, dan zie je hem vanzelf langskomen.
99,9% kans dat het magneetje het probleem is. Dan ziet de fiets even geen beweging meer dus logisch dat alles (inclusief de krachtmeter) dan uitvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-05 14:25
Je hebt garantie neem ik aan. Wat je dus moet doen is wederom weer terug gaan?

• RoccoD
bakkie1985 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:18:
Je hebt garantie neem ik aan. Wat je dus moet doen is wederom weer terug gaan?
ja doe ik. wilde alleen jullie opinie wat er mis kan zijn.thx. 5 jaar garantie op electrisch systeem van Bosch

• KNed
Kijk nou eerst even naar dat magneetje, scheelt weer terug gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoD
KNed schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:01:
Kijk nou eerst even naar dat magneetje, scheelt weer terug gaan....
ik heb geen magneet aan spaak.
Ik denk dat ik een magneet in de remschijf heb, maar ik kan het niet zien.
Er gaan ook twee kabels naar rem. Een hydraulische om aan te trekken en een voor sensor denk ik.

(in mijn originele post stond verkeerde type fiets. het is deze E7S Belt 2023: https://eenbroekhuisfiets...belt-nl-500wh-dames-2023/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Ik heb even snel gekeken naar die fiets maar daar zie ik inderdaad niet het standaard magneetje. Dan houdt mijn kennis op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:16
Ik heb ook even zitten kijken naar fotos/videos maar zie ook het magneetje niet.
Nu ik erover nadenk, mijn andere ebike heeft dat ook niet wss ingebakken in mn remschijf oid.

Als jij 2 kabels ziet lijkt mij dat ook het meest aannemlijke.
edit: ah bestaat inderdaad. Wss zit er zoiets ergens bij je remschijf
https://bike.shimano.com/...t/ep8-ep800/EW-SS302.html

[ Voor 75% gewijzigd door laurens0619 op 23-08-2024 11:39 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoccoD
Vorige week gerepareerd. Snelheidssensor vervangen. Geen problemen meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steve_janssens
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 03-04 15:21
Ik heb al enkele jaren een e bike met een bosh performance motor in. Ook al enkele jaren verschijnt er de service melding op het schermpje, dat de fiets op onderhoud moet. Meer dan 3 jaar geen problemen mee gehad. Tot nu......

Na een ritje (soms) van meer dan 1,5u valt steeds de trapondersteuning uit voor een 3 tal seconden, om dat weer 1sec op te springen. Dan terug uit voor enkele seconden en dan terug aan voor een seconde. Zo telkens opnieuw. Als ik de computer dan een tijdje, (10 - 20 tal minuten) af zet en nadien terug op, werkt de motor terug effe. Maar na een paar minuten terug hetzelfde probleem. Als de fiets enkele dagen niet gebruikt word, kan ik terug meer dan een uurtje fietsen tot dat het probleem zich terug voor doet.

Wie kan me helpen met de oorzaak? Vermoed dat de service melding er niet veel mee te maken heeft, daar deze al meerder jaren erop staat.

groetjes

Steve
Pagina: 1