Tibber: niet duidelijk wanneer/hoe lang testperiode is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebbo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 20:59
In dit artikel wordt de mogelijkheid geboden om mee te doen met een test voor een thuisbatterij van Tibber. Er staat echter nergens hoe lang die testperiode is; iets wat me wel essentieel lijkt om vooraf te weten, gezien je ook een contract met Tibber dient af te sluiten voor energielevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trendingtrees
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-08-2024
De winnaar is bereid en beschikbaar om in de vier weken na ontvangst het product te testen en een uitgebreide review te publiceren in de Tweakers Pricewatch.

Dit staat in de voorwaarde. Hopelijk is je vraag beantwoord!

Tweakerella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niet echt, @Trendingtrees. Na hoeveel tijd komen ze het ding weer van de muur schroeven?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
en daarna te houden
Lijkt me vrij duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is de prijsvraag wel heel handig gepland? Ik snap dat je ook in de periode "september tot oktober" nog opbrengst hebt van je panelen maar juist zo'n mooie thuisbatterij komt voor veel mensen beter uit in het hoogseizoen.

Dan kan je (vaker) meer opslaan overdag / minder terugleveren / efficienter je eigen opwekking later gebruiken. En volgens mij is een thuisbatterij ook juist een oplossing om het net te ontlasten en de kosten voor de eigenaar van de panelen te drukken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:23
MAX3400 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:27:
Is de prijsvraag wel heel handig gepland? Ik snap dat je ook in de periode "september tot oktober" nog opbrengst hebt van je panelen maar juist zo'n mooie thuisbatterij komt voor veel mensen beter uit in het hoogseizoen.

Dan kan je (vaker) meer opslaan overdag / minder terugleveren / efficienter je eigen opwekking later gebruiken. En volgens mij is een thuisbatterij ook juist een oplossing om het net te ontlasten en de kosten voor de eigenaar van de panelen te drukken.
Juist in het hoogseizoen heb je bijna de hele 24 uur zon, juist wanneer het minder zon wordt lijkt mij een accu interessant worden, zodat je 's avonds de afwasmachine kan aanzetten en die op de accu draait ipv het net.
In de zomermaanden is het dan nog zonnig genoeg buiten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sorry, overheen gelezen. Dank!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:13

watercoolertje

Untertitel

MAX3400 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:27:
Is de prijsvraag wel heel handig gepland?
Dan zouden ze nog een half jaar moeten wachten oid? Lijkt me te ver in de toekomst om dan nu al een actie voor te houden. En zonde om daarop te wachten voor alle aandacht. Ze kunnen nu sowieso moeilijk nog terug krabbelen lijkt me, mogelijk doen ze de test nog een keer over een half jaar? Dat kan ook nog!
Ik snap dat je ook in de periode "september tot oktober" nog opbrengst hebt van je panelen maar juist zo'n mooie thuisbatterij komt voor veel mensen beter uit in het hoogseizoen.
In de zomer haal ik zelf nog 5kwh per dag van het net omdat de dagen lang zijn en ik dus grootste deel van de dag op eigen stroom kan draaien.

Bij mij zou de batterij juist in oktober het beste tot zijn recht komen, want alsnog redelijk wat opbrengst maar ook veel verbruik. En wat dagen zonder zonnestroom. Maar dat is toch onderdeel van de test, daarvoor moet dat ding goedkoop stroom inkopen om op dure momenten te gebruiken, dat is naast zonnestroom bewaren ook onderdeel van zijn functie.

Imo is oktober dus juist een perfecte maand om beide doelen/functies van die accu te kunnen demonstreren.
Dan kan je (vaker) meer opslaan overdag / minder terugleveren / efficienter je eigen opwekking later gebruiken.
Je kan enkel vullen wat die nacht ervoor geleegd is, ik kan wel elke dag 40kwh over hebben maar als ik in de nacht nog geen 5kwh verbruik dan kan ik dus enkel die hoeveelheid bijladen want dan is die alweer vol.
En volgens mij is een thuisbatterij ook juist een oplossing om het net te ontlasten en de kosten voor de eigenaar van de panelen te drukken.
Persoonlijk is het net ontlasten nou juist niet mijn motivatie, die problemen komen voornamelijk door bedrijven en daar voel ik mij niet verantwoordelijk voor. En stabieler net(werk) moet vanuit de beheerder gedaan worden en doorbelast worden aan iedereen, niet enkel de voorlopers...

[ Voor 4% gewijzigd door watercoolertje op 21-08-2024 14:54 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Pagina: 1