Youfone proberen te installeren. Blijkt dat dit niet kan vanwege coax kastje aan de muur! Ziggo router zit met coax, maar ik wil weg bij Ziggo, te duur. Heeft iemand tips?
Vraag
Beste antwoord (via rens-br op 21-08-2024 14:10)
1. Youfone levert niet over Coax
2. Youfone zorgt er niet voor dat je glasverbinding naar binnen wordt gelegd, levert alleen als er al een FTU in je woning zit over glasvezel
3. Youfone is van KPN en levert alleen over KPN lijnen sinds een aantal maanden
Conclusie: Je moet je telefoonaansluiting opzoeken en daarop je spullen aansluiten. Maar gezien je beperkte technische kennis snap ik niet zo goed waarom je überhaupt voor een doe het zelf pakket hebt gekozen.
Zijn dus 3 mogelijkheden:
1. Je besteld de al vaker geopperde monteur (maar die moet dan alsnog weten waar je telefoonaansluiting zit)
2. Je blijft bij Ziggo
3. Je stapt over naar een glasvezel aanbieder die wel de aansluiting (FTU) in je woning afmonteert als je er besteld.
2. Youfone zorgt er niet voor dat je glasverbinding naar binnen wordt gelegd, levert alleen als er al een FTU in je woning zit over glasvezel
Conclusie: Je moet je telefoonaansluiting opzoeken en daarop je spullen aansluiten. Maar gezien je beperkte technische kennis snap ik niet zo goed waarom je überhaupt voor een doe het zelf pakket hebt gekozen.
1. Je besteld de al vaker geopperde monteur (maar die moet dan alsnog weten waar je telefoonaansluiting zit)
2. Je blijft bij Ziggo
3. Je stapt over naar een glasvezel aanbieder die wel de aansluiting (FTU) in je woning afmonteert als je er besteld.
Alle reacties
*knip*. Alleen een TR volstaat ook.
[ Voor 72% gewijzigd door rens-br op 21-08-2024 14:07 ]
Je geeft echt te weinig informatie , probeer eens uitgebreider, met foto's als het kan, te beschrijven wat het probleem is.
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Op de muur zit een kastje verbonen door kabel uut de grond, met 2 coax uitgangen. Ziggo router met coax werkt prima. Vandaag pakket van Youfone gekregen maar installeren kan niet met coax, Youfone gebeld en coax kastje laten zien, en ze zeggen dat dit niet gaat werken. Mocht gratis annuleren. Nou bedankt Yoyfone.
Youfone moet op je telefoonaansluiting (of glas?) Youfone heeft geen coax!?dutchpeter schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:30:
Op de muur zit een kastje verbonen door kabel uut de grond, met 2 coax uitgangen. Ziggo router met coax werkt prima. Vandaag pakket van Youfone gekregen maar installeren kan niet met coax, Youfone gebeld en coax kastje laten zien, en ze zeggen dat dit niet gaat werken. Mocht gratis annuleren. Nou bedankt Yoyfone.
My favorite programming language is solder.
misschien had je zelf eerst even moeten checken wat je besteld had, en hoe en wat.dutchpeter schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:30:
ziggo is kabel internet. youfone gaat over glasvezel? of 4g? etc...
Glas tot onder de stoep bij voortuin, niet in huis...
Heb je een GLAS of DSL verbinding afgenomen bij Youfone?dutchpeter schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:33:
En welke kleur heeft die kabel die voor je huis ligt?
[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-08-2024 13:34 ]
Nog niet binnen laten leggen dan? Dat is nog een klusje.dutchpeter schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:33:
Daarna kun je dan binnen verder met installeren uiteraard.
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Kun je aub even in je mail kijken wat je EXACT hebt besteld.dutchpeter schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:34:
Ik had geen glasverbinding besteld
Welke kleur heeft die glasvezel mantel buiten?
Logisch, want Youfone levert geen kabelinternet. Dus geen coax maar DSL (via de telefoonlijn) of glasvezel (maar dat heb je dus nog niet).dutchpeter schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:30:
In de handleiding leggen ze duidelijk (genoeg) uit wat je waarop moet aansluiten. Maar ik denk dat jij beter een monteur kunt bestellen, zo te lezen.
[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 21-08-2024 13:37 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Maakt ook niet uit.dutchpeter schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:37:
Ik weet niet waar dat glasvezel zit
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
*knip*. Dit voegt niks toe, gelieve alleen een TR aan te maken.
[ Voor 115% gewijzigd door rens-br op 21-08-2024 14:06 ]
Wel.dutchpeter schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:40:
En ik heb geen telefoon aansluiting
Maakt wel degelijk uit, als dat over ODF is, dan kun je bestellen en trekken ze hem daarna naar binnen.
KPN Netwerk had hem namelijk al binnen gebracht voordat je uberhaupt kan bestellen.
[ Voor 14% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-08-2024 13:43 ]
dutchpeter schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:40:
En ik heb geen telefoon aansluiting
Kijk eerst eens in je mail wat je nou besteld hebt @dutchpeterCrankyGamerOG schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:34:
[...]
Kun je aub even in je mail kijken wat je EXACT hebt besteld.
Welke kleur heeft die glasvezel mantel buiten?
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
@dutchpeter gewoon voor de duidelijkheid.
je zit hier niet op twitter. je kan meer dan 160 tekens gebruiken om een situatie uit te leggen voor iedereens duidelijkheid.
je zit hier niet op twitter. je kan meer dan 160 tekens gebruiken om een situatie uit te leggen voor iedereens duidelijkheid.
oke, dan is alles toch opgelost en klaar?dutchpeter schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:30:
Mocht gratis annuleren. Nou bedankt Yoyfone.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Bestel gewoon een monteur bij Youfone, ik krijg niet de indruk dat je dit zelf gaat kunnen oplossen.
Bestel de Youfone monteur.dutchpeter schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:23:
Heeft iemand tips?
Denk van niet? TS zit nu bij Ziggo, dat is weer te duur geeft die aan.jack zomer schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:43:
[...]
oke, dan is alles toch opgelost en klaar?
Wel raar dat annuleren kan ipv dat ze een monteur voorstellen... Youfone wil toch klanten of niet?
[ Voor 44% gewijzigd door RobbyTown op 21-08-2024 13:49 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
1. Youfone levert niet over Coax
2. Je blijft bij Ziggo
2. Je blijft bij Ziggo
@dutchpeter welkom op Tweakers.
Zoals je al wel gemerkt hebt vinden we het op Tweakers fijn om voldoende informatie van je te krijgen, zodat we je ook gedegen kunnen helpen en adviseren.
Inmiddels hebben we wel wat informatie van je gekregen, dus mijn advies zou zijn om even de stappen in jongetje in "youfone past niet op coax kast" te volgen. Mocht dat niet lukken of je ergens tegen aan lopen, zet dat dan gerust in het topic. Maar omschrijf dan wel duidelijk waar het mis gaat, of wat er niet lukt.
Zoals je al wel gemerkt hebt vinden we het op Tweakers fijn om voldoende informatie van je te krijgen, zodat we je ook gedegen kunnen helpen en adviseren.
Inmiddels hebben we wel wat informatie van je gekregen, dus mijn advies zou zijn om even de stappen in jongetje in "youfone past niet op coax kast" te volgen. Mocht dat niet lukken of je ergens tegen aan lopen, zet dat dan gerust in het topic. Maar omschrijf dan wel duidelijk waar het mis gaat, of wat er niet lukt.
[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 22-08-2024 08:22 ]
*knip*. Dit voegt niks toe en jaagt nieuwe users alleen maar weg.
[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 22-08-2024 09:05 ]
I beg to differ,jongetje schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:50:
https://opendutchfiber.nl/providers
https://opendutchfiber.nl/providers/youfone
of ODF site is niet up-to-date.
[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-08-2024 11:58 ]
Pagina: 1