Laminaat leggen met inbouw(schuif) kast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:31
Hallo allen,

Ik wil in de slaapkamers nieuw laminaat leggen. Nu hebben deze kamers inbouwkasten met een schuifdeur. Het is mij niet duidelijk hoe de rail is bevestigd, maar ik zie geen schroeven of iets dus ik denk gelijmd op het laminaat of iets?

Nu wil ik daar niet al te veel mee hannesen en wil ik het gedeelte van de rails en daarachter niet meenemen. Minder mooi, maar scheelt weer wat moeite.

Kan ik vanaf de rail het laminaat los zagen? Maar gaat dit geen problemen opleveren met de rail? Bijvoorbeeld dat het (oude)laminaat aan die kant niet meer vast zit en kan gaan schuiven ofzo?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClCHv-J_K48zqMfqSyp24gEnXS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MGorwDkRKJNhvas3WBSVucik.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door BPP op 21-08-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:58

BCC

Ja , oude eruit, dan met de multitool zo netjes mogelijk , en dan een plintje

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-05 15:32
Even op de muur aangeven waar hij precies zit, dan alles er uit, nieuw laminaat leggen en de rails weer terug plaatsen. is volgens mij het makkelijkst. Normaal gesproken is alle laminaat even dik, dus dat zou een probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-05 17:48

aap

Ik heb zo'n schuifdeursysteem en je kon die rail plakken (met dubbelzijdige tape) of schroeven.
Als je geen schroeven ziet, dan zal ie dus wel geplakt zijn.

Zelfs als je niet door wilt leggen in de kast, dan zou ik toch de rail loshalen, dan midden onder de rail het laminaat doorzagen, nieuwe leggen en dan de rail terugplakken. Dan zie je dadelijk geen naad/kier waar je de overgang maakt van de oude en nieuwe laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:57
ligt aan dikte van laminaat, pak je 11mm laminaat dan zou het even dik moeten zijn als 11 mm laminaat inderdad @hfolkers

voor rest: als je met een plamuurmes even onder rails doorgaat, komt hij dan al los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:31
99ruud99 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:53:
ligt aan dikte van laminaat, pak je 11mm laminaat dan zou het even dik moeten zijn als 11 mm laminaat inderdad @hfolkers

voor rest: als je met een plamuurmes even onder rails doorgaat, komt hij dan al los?
Ja ik kan er wel met mijn nagels als het ware onder. Onder de rand dan.
Pagina: 1