Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPa-NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 14:50
Hoi, als ik in apparaat beheer van Windows 11 kijk zie ik een Base System-apparaat staan met een uitroepteken. Het gaat over een apparaat met hardware ID PCI\VEN_8086&DEV_A74F&SUBSYS_88821043&REV_01

Dit is een Intel GNA scoring accelerator als ik hier op zoek op internet. Er is voor dit apparaat bij Asus voor mijn moederbord, een ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WiFi II, geen driver beschikbaar.

In de BIOS staat de GNU optie aan. De CPU, een Intel i9-14900K, heeft een GNU on board begrijp ik.

Mijn vraag is tweeledig, heeft het nut om een driver voor dit apparaat (wat levert het op?) te installeren en zo ja, waar vind ik deze?

Groeten Ruud.

Leef vandaag, morgen bestaat niet.

Beste antwoord (via GrandPa-NL op 24-08-2024 15:15)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Of het nut heeft is een tweede, maar persoonlijk heb ik een hekel aan missende drivers dus graaf ik altijd wel alles op om alles te vangen ;)

De driver is in ieder geval wel te vinden:

https://dl.driverpack.io/...GNA_03.05.00.1578-drp.zip

Let wel dat deze driver handmatig geïnstalleerd moet worden via apparaatbeheer en geen installer heeft.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Of het nut heeft is een tweede, maar persoonlijk heb ik een hekel aan missende drivers dus graaf ik altijd wel alles op om alles te vangen ;)

De driver is in ieder geval wel te vinden:

https://dl.driverpack.io/...GNA_03.05.00.1578-drp.zip

Let wel dat deze driver handmatig geïnstalleerd moet worden via apparaatbeheer en geen installer heeft.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
Of hier via Asus site/forum zelf:

Asus ROG Forums: Drivers Intel DTT/GNA (5xx/6xx/7xx/8xx)
I assume you will ask me what is Intel GNA (Gaussian & Neural Accelerator), so :

Intel wrote:
The purpose of Intel GNA is to offload the CPU during some computations. The primary intended usage (but not limited to) is the Automated Speech Recognition domain.

OpenVINO wrote:
The Intel Gaussian & Neural Accelerator is a low-power neural coprocessor for continuous inference at the edge.

Intel GNA is not intended to replace typical inference devices such as the CPU, graphics processing unit (GPU), or vision processing unit (VPU). It is designed for offloading continuous inference workloads including but not limited to noise reduction or speech recognition to save power and free CPU resources.

The GNA plugin provides a way to run inference on Intel GNA, as well as in the software execution mode on CPU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrandPa-NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 14:50
Hoi, de driver die Nelizmastr voorstelde installeerd zonder fouten en nu wordt de GNA ook gezien in de hardware lijst.

Ben ik iig van de melding af dat er een onbekend apparaat is gevonden. Wat het verder doet ga ik wellicht nog ontdekken.

Bedankt voor jullie hulp, Ruud.

Leef vandaag, morgen bestaat niet.