Keuze Nieuwe TV - LG G4 of Samsung S95D

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kantera
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-10-2024
Dag iedereen

Ik heb een vraagje voor jullie.
Binnenkort ga ik een nieuwe tv kopen en ik twijfel enorm tussen de onderstaande 2 toestellen.
Zelf heb ik al wat onderzoek gedaan en veel video's bekeken en het komt er op neer dat dit 2 van de beste tv's zijn van 2024 en dat ze enorm aan elkaar gewaagd zijn.

LG G4

Samsung S95D

Het geluid is niet zo belangrijk want hiervoor ga ik sowieso deze soundbar erbij kopen:

Bose Smart Ultra Soundbar

Ik heb zelf ook advies gevraagd aan Coolblue en ze wisten me te melden dat de LG net iets scherper beeld heeft en een input lag voor bij gaming van 5,4 waarbij deze bij Samsung 6 bedraagt.

Ik ga de TV voornamelijk gebruiken voor Gaming/Netflix/Films/Sport kijken.

Hebben jullie raad voor mij of suggesties welke TV ik zou nemen?

Bedankt!

Mvg
Wim

Beste antwoord (via kantera op 21-08-2024 23:01)

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:01
Ik zou ook aanraden om niet alleen op online reviews af te gaan. Het geeft uiteraard wel een algemeen beeld wat de tv kan, maar ga ook zelf kijken in de winkel. Liefst in een winkel waar ze de instellingen voor je willen aanpassen zodat je ze niet alleen in Vivid modus ziet op de hoogste helderheid. Misschien een gekke vergelijking maar een Ferrari is een supersnelle auto, perfect afgewerkt en op papier beter dan een stationwagon van een gemiddeld merk. Maar die laatste voldoet misschien wel beter voor een gezin dat relax naar hun vakantieadres willen reizen. M.a.w. wanneer op de dag kijk je (anti reflectie scherm?), wat voor een content (moet ie goed kunnen opschalen of niet), kijk je volledig verduisterd (OLED) of vaak met lichten aan en/of overdag (LED), kijk je vaak naar dezelfde tv zenders / games, voorkeur voor een bepaald OS?, ... Ik lees ook dat je een soundbar wilt koppelen. Ga je de tv ophangen of moet ie voor/onder de tv kunnen? In het geval laatste vielen voor mij een aantal TV's af omdat mijn Sonos Arc er niet onder paste. Zoveel redenen om voor de ene of andere tv te gaan...

(Persoonlijk stond de 65G4 hoog op mijn lijstje obv online reviews etc. Uiteindelijk voor mijn situatie en ervaringen in de winkel toch gegaan voor een Mini-LED (Bravia 7). Beetje tegen mijn verstand in, maar toch gegaan voor mijn gevoel. Zou moeten voldoen aan mijn situatie, als ik alle vragen hierboven beantwoord. Hoop hem deze week binnen te krijgen en dan fingers crossed dat het een goeie keuze is geweest...).

Alvast veel plezier met je nieuwe aankoop, zal vast iets moois zijn welke je ook kiest.

P.s. kijk ook deze video: YouTube: Best OLED TVs vs MiniLED vs QD-OLED: who won 2024?

En tot slot, ik heb de Samsung S95D deze week bekeken in de winkel. Persoonlijk ben ik niet zo weg van het matte scherm. Zwart was niet echt zwart, waar OLED juist zo goed in is. Daarbij vraag ik me af hoe je dit soort schermen schoonmaakt zonder dat je de coating er af wrijft. Als je uit deze 2 wil kiezen zou mijn keuze de G4 zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door bsmpower op 21-08-2024 20:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-10 10:08

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:38
Heb zelf de G4 en is echt een geweldige tv.
Beeld is super scherp en helder.

Wel zou ik aanraden niet via Coolblue te kopen, maar even bij het aanbieding topic kijken. Ik heb zelf 3 weken geleden mijn G4 65 inch voor €2.299 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-10 21:33

Sebazzz

3dp

stomley schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:23:
Wel zou ik aanraden niet via Coolblue te kopen, maar even bij het aanbieding topic kijken. Ik heb zelf 3 weken geleden mijn G4 65 inch voor €2.299 gekocht.
Kijk wel uit, er zijn op de markt dozenschuivers actief die de TVs goedkoop inkopen via Bulgarije en andere oostbloklanden en dan hier op de markt zetten. Je krijgt echter geen garantie van LG op een TV van buiten de benelux.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10 09:27

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het zijn allebei toptelevisies en ik denk dat als je de strijd op beeldkwaliteit wilt beslissen dat je er niet uitkomt, omdat er simpelweg geen winnaar is. Kijkt eerder naar welke afstandsbediening je prettig vindt, welk besturingssysteem je prettig vindt, welke aansluitingen erop de televisie zitten en dat soort zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:30
Vooropgesteld zijn beide TV's via Coolblue overpriced, er zijn meerder partijen die Benelux modellen met een leuke korting kunnen aanbieden.

Enige goede reden om voor de Samsung S95D te kiezen is het nieuwe type coating dat reflecties tegen gaat, wanneer dit voor jou geen key point is kun je imo beter voor de S95C of S90C kiezen en geld besparen.

Volgens gamers kent de G4 nog steeds issues met kleuren/ HDR impact in gaming mode (wel minder dan bij de G3), afhankelijk van hoe kritisch je op dit onderdeel bent is een QD-OLED TV wellicht de betere keuze.

In de basis geven bijna alle OLED TV's een mooi beeld, denk er goed over na of je wel de nieuwste high end TV nodig hebt. Zo biedt bijv. de LG C3 veel bang for the buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:38
Sebazzz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:27:
[...]

Kijk wel uit, er zijn op de markt dozenschuivers actief die de TVs goedkoop inkopen via Bulgarije en andere oostbloklanden en dan hier op de markt zetten. Je krijgt echter geen garantie van LG op een TV van buiten de benelux.
Klopt, maar als je kijk binnen de korting topic dan heb je sowieso 2 grote die vele malen goedkoper zijn als een coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53
Mooi alternatief, de philips 908. Kan je die soundbar ook laten voor wat het is. uitvoering: Philips 55OLED908/12 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Deze al bekeken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:01
Ik zou ook aanraden om niet alleen op online reviews af te gaan. Het geeft uiteraard wel een algemeen beeld wat de tv kan, maar ga ook zelf kijken in de winkel. Liefst in een winkel waar ze de instellingen voor je willen aanpassen zodat je ze niet alleen in Vivid modus ziet op de hoogste helderheid. Misschien een gekke vergelijking maar een Ferrari is een supersnelle auto, perfect afgewerkt en op papier beter dan een stationwagon van een gemiddeld merk. Maar die laatste voldoet misschien wel beter voor een gezin dat relax naar hun vakantieadres willen reizen. M.a.w. wanneer op de dag kijk je (anti reflectie scherm?), wat voor een content (moet ie goed kunnen opschalen of niet), kijk je volledig verduisterd (OLED) of vaak met lichten aan en/of overdag (LED), kijk je vaak naar dezelfde tv zenders / games, voorkeur voor een bepaald OS?, ... Ik lees ook dat je een soundbar wilt koppelen. Ga je de tv ophangen of moet ie voor/onder de tv kunnen? In het geval laatste vielen voor mij een aantal TV's af omdat mijn Sonos Arc er niet onder paste. Zoveel redenen om voor de ene of andere tv te gaan...

(Persoonlijk stond de 65G4 hoog op mijn lijstje obv online reviews etc. Uiteindelijk voor mijn situatie en ervaringen in de winkel toch gegaan voor een Mini-LED (Bravia 7). Beetje tegen mijn verstand in, maar toch gegaan voor mijn gevoel. Zou moeten voldoen aan mijn situatie, als ik alle vragen hierboven beantwoord. Hoop hem deze week binnen te krijgen en dan fingers crossed dat het een goeie keuze is geweest...).

Alvast veel plezier met je nieuwe aankoop, zal vast iets moois zijn welke je ook kiest.

P.s. kijk ook deze video: YouTube: Best OLED TVs vs MiniLED vs QD-OLED: who won 2024?

En tot slot, ik heb de Samsung S95D deze week bekeken in de winkel. Persoonlijk ben ik niet zo weg van het matte scherm. Zwart was niet echt zwart, waar OLED juist zo goed in is. Daarbij vraag ik me af hoe je dit soort schermen schoonmaakt zonder dat je de coating er af wrijft. Als je uit deze 2 wil kiezen zou mijn keuze de G4 zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door bsmpower op 21-08-2024 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kantera
bsmpower schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:04:

Ik heb ze inderdaad allebei ook al in de winkel gezien en mijn TV gaat aan de muur hangen en het zal de Bose Smart Ultra Soundbar worden :) . Ook in de winkel had ik twijfels al vond ik het matte beeld ook soms "vreemd" van de Samsung. Bij mijn 4 jaar oude Samsung had ik vaak dat hele donkere/zwarte beelden een heel raar effect gaven. Daarom dat ik nu zo twijfel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kantera
Ja, had ik ook al gezien inderdaad. Ze zegt eigenlijk op het einde dat de G4 net iets beter is. Maar het is een close call, daarom vroeg ik jullie raad :)
Pagina: 1