MAX3400 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:32:
[...]
Snap ik. Ik denk dat als je voor algemeen gebruik gaat en inderdaad niet wil gaan gamen of hele zware bewerkingen gaat doen, moet je (wat mij betreft) zonder meer uit de voeten kunnen met elke midrange-laptop die te koop is.
Overigens, je zegt "3 jaar langer meegaat"; ik weet niet precies wat voor levensverwachting je meegeeft aan apparatuur; persoonlijk hou ik ongeveer 5 jaar aan. Gaat het langer mee (qua snelheid of qua werking) is dat mooi meegenomen maar zowel voor mijn laptops, TV's, voorheen PC; 5 jaar is wel de max dat ik naar iets nieuws ga kijken.
Allicht helpt het ons en jou meer als je iets duidelijker aan te geven welke applicaties of handelingen je graag wil verrichten; dan kunnen we iets beter inschatten of die applicaties gebaat zijn bij een meer futureproof systeem

Het is standaard office en surf werk. Mijn vrouw heeft er wel een handje van om veel schermen open te hebben staan, dus ik ga sowieso voor 16 gb
Op dit moment heb ik een voorkeur voor 5 modellen:
https://tweakers.net/pric...;2010680;2084206;1999048/
- de Lenovo IdeaPad Slim 3 16ABR8 (82XR008VMH) voor als ik het meest standaard model wil, voornamelijk prijsgedreven keuze
- de Lenovo IdeaPad Slim 5 16ABR8 (82XG007XMH)): voor het geval het toch een Ryzen 5 wordt, maar met grotere accu
- de Lenovo IdeaPad Slim 5 16ABR8 (82XG008WMH) voor als ik een Ryzen 7 zou overwegen, met een grotere accu. Bijzonder dat deze wel goedkoper is dan de Ryzen 5 versie met grote accu
- ASUS VivoBook M1605YA-MB556W, voor het geval de look and feel van de Lenovo niet bevalt
- Acer Swift Edge SFA16-41-R32M: dit is een oled 4K scherm, weet niet of dat bevalt. Vooral gekozen vanwege het lichtgewicht