Bookmark gaat mee bij verplaatsen reactie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:44

Sandyman538

SandstorM [148839]

Topicstarter
1. Welk probleem ervaar je?

Ik gebruik de bookmark functie op tweakers, dit om specifieke topics te volgen en de volgende keer als ik het forum bezoek verder te kunnen lezen vanaf mijn bookmark. Maar als de bookmarked post door een mod wordt verplaatst wordt mijn bookmark mee verplaatst waardoor ik ineens een bookmark heb in een topic wat ik niet wil volgen.Verder blijft in de bookmarked list van mij dan wel de naam van het topic wat ik volgde staan, maar ik wordt gelinked naar het topic waarnaar de post verplaatst is. Verder zit ik dan vaak in een topic wat zijdelings te maken heeft met het topic wat ik wil volgen dus valt het niet meteen op, dus als ik weer bijgelezen ben plaats ik weer een bookmark en heb dan ook weer een bookmarked topic wat ik niet wil volgen.

2. Waarom is dat een probleem?

Omdat ik dan regelmatig zit te lezen in een topic waarbij ik er later achter kom dat het niet het topic is wat ik wilde volgen. Het gebeurt tweakers breed, maar ik merk het op dit moment veelvuldig in het beany in "Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2024-M8" topic

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?

Regelmatig. Gebeurt meerdere keren per week.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?

Ik bookmark voor mezelf niet een specifieke post maar een topic, zodat ik verder kan lezen vanaf de laatste post die ik gelezen heb. Dus als een post uit een topic wordt verplaatst heb ik liever dat mijn bookmark bijvoorbeeld verplaatst wordt naar een eerder bericht in dat topic, zodat mijn bookmark in het juiste topic blijft staan en niet meeverplaatst wordt.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Topicstarter
Moet ik dan zelf zo'n topic kicken, of is dit dan een soort zwart gat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is het dan niet handiger om een topic te bookmarken dan een post? Het bookmarken is volgens mij bedoeld om post later gemakkelijk voor jezelf terug te vinden. Als die post dan wordt verplaatst, dan is het handig dat het bookmark meegaat. Anders ben ik de post kwijt die ik interessant vond. Dat jij het systeem gebruikt om te weten waar je bent gebleven is mogelijk niet zo handig. Misschien is het meer een feature request dan een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Topicstarter
Eppo © schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:25:
Is het dan niet handiger om een topic te bookmarken dan een post? Het bookmarken is volgens mij bedoeld om post later gemakkelijk voor jezelf terug te vinden. Als die post dan wordt verplaatst, dan is het handig dat het bookmark meegaat. Anders ben ik de post kwijt die ik interessant vond. Dat jij het systeem gebruikt om te weten waar je bent gebleven is mogelijk niet zo handig. Misschien is het meer een feature request dan een bug.
Maar is er dan een andere manier om verder te lezen vanaf de laatste post in een topic die je gelezen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Sandyman538 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:26:
[...]

Maar is er dan een andere manier om verder te lezen vanaf de laatste post in een topic die je gelezen hebt?
Volgens mij niet, maar het zou een mooie toevoeging zijn als tweakers automatisch naar je laatst gelezen post zou springen zoals andere forumsoftware dat wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:11

3_s

In de forumlijst klik je op 'Actieve topics', daar staan je bookmarks bij.
Daarna op het bericht-icoontje, dan spring je naar de laatst gelezen reactie.
Klik je op het uur, ga je naar de laatste reactie.

Dat werkt goed, maar is wel sinds uw laatste bezoek. Als je dus niet alle topics in een keer leest, is dit niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sandyman538 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:19:
Moet ik dan zelf zo'n topic kicken, of is dit dan een soort zwart gat?
Er zijn heel veel meer feature requests dan devver-uren.

Ik pas de topictitel wat aan: het gaat niet om modbreaks (dat zou een duidelijke bug zijn) maar om verplaatsen.

Een reactie bookmarken is die reactie willen volgen. Ik zou het daarom juist ongewenst vinden als die bookmark dan wordt verwijderd bij verplaatsen.

Voor het topic: zet topic volgen aan (vinkje linksboven). Dan krijg je een melding als er is gereageerd. Kan alleen wel hard gaan in een topic als dat, probeer het een tijdje en zie of het werkt voor je.

Anders inderdaad topic bookmarken, of active topics en klikken op bericht-icon.

Nog een optie: inschatten of de betreffende reactie wel thuishoort in dat topic, of er kans is dat het gaat worden verplaatst. Zo ja, bookmark een iets oudere reactie. (Of beide).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:04:
[...]

Er zijn heel veel meer feature requests dan devver-uren.

Ik pas de topictitel wat aan: het gaat niet om modbreaks (dat zou een duidelijke bug zijn) maar om verplaatsen.
Dank voor de reactie. Had nog niet eerder in dit subforum iets geplaatst dus wist niet precies wat ik er van kon verwachten.
Nog een optie: inschatten of de betreffende reactie wel thuishoort in dat topic, of er kans is dat het gaat worden verplaatst. Zo ja, bookmark een iets oudere reactie. (Of beide).
Dat is inderdaad wat ik nu hanteer :) Bij mogelijke off topic reactie plaats in de bookmark een paar posts eerder. Ik begrijp nu ook dat ik een feature op een andere manier gebruik dan dat de insteek is. Werkt voor mij in principe prima, maar doordat ik het zag als een boekenlegger waar ik gebleven was vond ik het gek dat ik dan 'ineens' in een ander topic zat, waarbij de titel vd bookmark gelijk blijft waardoor je niet meteen in de gaten hebt dat je in een ander topic zit. Voor mij nu in ieder geval helder, ik zou er niet teveel energie in steken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sandyman538 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:26:
[...]

Soort van: in een lijst met topics kan op het spreekballonetje klikken, dan spring je naar de eerste reactie sinds je vorige bezoek aan het forum. Let wel: dat vorige bezoek wordt dus niet op topic niveau bijgehouden, dus het is mogelijk niet helemaal wat je zoekt, maar mocht je deze feature nog niet kennen: probeer het eens uit :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sandyman538 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:57:
[...]
waarbij de titel vd bookmark gelijk blijft waardoor je niet meteen in de gaten hebt dat je in een ander topic zit.
Wellicht is dat nog wel iets waar wat aan gedaan kan worden of zo. Ik ga daar verder niet over en ik kan me best voorstellen dat het niet heel simpel is (en wellicht ook niet in alle gevallen wenselijk) om bookmarks automatisch aan te passen bij zo'n verplaatsing. Maar dit lijkt me wel een punt waar de devvers misschien iets over kunnen zeggen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 25-10-2024 12:06 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1