Hoi!
Niet voor je afzuigkap.
Weet je überhaupt of die slang hittebestendig is? Waarom heb je geen metalen slang?
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Vandaag en morgen blijft het nog wel gewoon werken. Binnen een jaar zal het plastic echter stuk gaan en is je afzuiging dus lek.
Het enige wat je kunt doen is deze plastic buis vervangen voor een metalen buis. Niets meer en niks minder...
7400 Wp op het dak
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Op 18 jaar pas 4 van die dingen versleten. Buis-variant is lastig vast te maken, veel van die afzuigingen hebben geen goed verloopstuk en in mijn geval (oud huurhuis) geen goede ronde en passende aansluiting in de muur. Moet daar al een verloopstuk met afdichtstrip gebruiken. Alu-variant is ook mogelijk, maar de meerprijs?
[ Voor 9% gewijzigd door n8tur3 op 21-08-2024 09:00 ]
[ Voor 19% gewijzigd door LED-Maniak op 21-08-2024 09:01 ]
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Veel kunststoffen worden zacht en krimpen bij ene temperatuur tussen 75 en 90 graden celsius. Als je kookt is de stoom van je pan boven de 100°C dus die helpt dat krimpen mee. Als je een beetje staat te wokken of je aardappelen / vlees bakt gaan die temperaturen nog wel naar de 130°C toe ook.
Je verzwakt het kunststof ook enorm hiermee. Wilt niet zeggen dat het morgen in je pan druipt, maar het zal een keer gaan scheuren. Wanneer, hangt af van het kunststof.
Persoonlijk zou ik die paar tientjes investeren in een aluminium slang.
Als voorbeeldje: https://www.karwei.nl/ass...25-mm-1-5-meter/p/B165004
Die krimpt niet en is bedoeld om tegen de hogere temperaturen te kunnen. Als ik zo naar de foto kijk LIJKT het of deze boven het kastje direct richting muur buigt en kun je er nog prima bij om te vervangen. Geen idee of dit ook zo is.
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS
Je reacties zijn kort en cryptisch en helpen niet echt daardoor. Wat begrijp je precies niet van deze samenvatting van de reacties tot nu toe? Uitdaging: stel je vraag in minimaal 3 volzinnen als je aan het bovenstaande niet genoeg hebt
[ Voor 49% gewijzigd door ucsdcom op 21-08-2024 11:16 ]
lees hierboven.....Michel05 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:20:
Waarom de afvoerslang nu zo glimt, toen ik hem 2 weken geleden geplaatst heb was die nog mat wit
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeIn een notendop is dit wat jouw slang momenteel doet. Onder invloed van warmte krimpt het.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Als je plastic verwarmt dan krimpt het en gaat het glimmen. Dit soort slang kan niet tegen warmte.Michel05 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:20:
Waarom de afvoerslang nu zo glimt, toen ik hem 2 weken geleden geplaatst heb was die nog mat wit
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ik heb nog met weinig vet gekookt
Dit voelt echt alsof iedereen hier tegen een muur praat...
Door het uitzetten van het plastic door de warmte van het koken. Lees je de post hierboven allemaal niet?Michel05 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:26:
Hoe kan het dan zo gaan glimmen?
Dat komt omdat deze witte afvoerslang niet geschikt is voor deze toepassing, het kan niet tegen de hitte van het koken.Michel05 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:20:
My favorite programming language is solder.
Nee.Michel05 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:31:
Kan de afvoerslang weer worden zoals 2 weken geleden toen ik die nieuw geplaatst heb?
Vervang de slang door een metalen variant.
Als je niks leest: neeMichel05 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:31:
Kan de afvoerslang weer worden zoals 2 weken geleden toen ik die nieuw geplaatst heb?
Als je wel de behulpzaame antwoorden leest: ook nee.
Nee, je moet de slang vervangen door een andere uitvoering die wel geschikt is voor afzuigkappen. Meestal zijn die van aluminiumMichel05 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:31:
My favorite programming language is solder.
Michel05 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:33:
Waarom kan dat niet?

Ik heb meer het gevoel dat TS nu aan het trollen is, dan dat die daadwerkelijk wat doet met onze reacties
[ Voor 25% gewijzigd door Stormcagy op 21-08-2024 11:35 ]
De hoeveelheid glans van een oppervlak wordt bepaald door hoe glad het oppervlak is, en daardoor licht dus beter reflecteert. Het plastic is warm geworden en daardoor wat gesmolten en gekrompen waardoor het strakker om de metalen draad is getrokken waardoor het oppervlak gladder is geworden en meer glanst.Michel05 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:26:
Hoe kan het dan zo gaan glimmen?
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Omdat hij gesmolten is.Michel05 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:33:
Waarom kan dat niet?
Hij
is
Stuk
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

yeah right. voor de laatste keer dan.Michel05 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:38:
Ik ben absoluut niet aan het trollen, ik weet niet wat ik moet doen
Gooi deze weg, koop er 1 van aluminium en monteer deze hetzelfde zoals je met deze witte heb gedaan.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Nu gaat hij een houten buis timmeren.DukeBox schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:39:
Zelfde verhaal als een houten grijper in je BBQ, die word zwart (en vliegt op den duur in de fik). Zwart kan je er niet meer afhalen, product is ongeschikt voor een BBQ.
Met een hamer van piepschuim.sonysaygo schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:40:
Nu gaat hij een houten buis timmeren.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Laten vervangen voor een metalen slang, dat advies is al meerdere keren gegeven en gezien de inhoud van de reacties zet ik dit topic op slot.Michel05 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:38:
Ik ben absoluut niet aan het trollen, ik weet niet wat ik moet doen
[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 21-08-2024 11:42 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Dit topic is gesloten.