Wifi booster Proximus alternatief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joffry VC
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-08-2024
Beste experts,

Ik heb in mijn woning Proximus Maxi Fiber waar ik erg tevreden van ben. Binnen het bereik van mijn router heb ik volgens de speedtest download- en uploadsnelheden van om en bij 300mbps.

Verder heb ik ook een Wifibooster die ik huur van proximus om ook op mijn zolder naast UTP ook draadloos internet te hebben. Dit betreft een Wi-Fi Booster V2 van Sagemcom. Als ik op mijn zolder, onder het bereik van de wifibooster een speedtest doe, heb ik maar een downloadsnelheid van 40mbps en een uploadsnelheid van 35mbps. Is dit normaal?

Nu heb ik ook UTP getrokken naar ons tuinhuis. Daar is een overdekt zitgedeelte aan en het is de bedoeling dat mijn vrouw daar bij goed weer kan telewerken (teamsvergaderingen ed.). Ik wou in het tuinhuis ook een wifibooster plaatsen maar zijn deze down- en uploadsnelheden dan wel voldoende?

Hebben jullie een alternatief voor deze wifiboosters dat sneller is en liefst zonder dat ik mij daar blauw aan betaal?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Is je booster op zolder wel met een utp kabel aangesloten op je Proximus modem?

Als je hem draadloos gekoppeld hebt is de afstand te groot tussen modem en booster waardoor er geen snelheid overblijft, hij kan namelijk alleen het signaal versterken dat binnenkomt. De optimale plek is in dat geval precies tussen modem en de plek waar je betere wifi wil. Beste is bekabeld aansluiten, zoals je in het tuinhuis gaat doen, dan verwacht ik volle snelheid :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joffry VC
Die is inderdaad bekabeld aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 17:38
Volgens mij is dat ding alleen zoals de naam al zegt een wifi booster en geen Access Point.

Met andere woorden hij pikt het wifi signaal op en zend dat weer uit.
Als je dat ding dus op zolder plaats is er veel te weinig signaal om op te pikken, je moet dat ding dichter bij je router plaatsen dus probeer de eerste verdieping.

Hij kan niet als Access point werken dus een kabel aansluiten heeft geen nut op deze manier.
Die UTP aansluiting geeft alleen het signaal dat hij via wifi oppikt door.

Als je een kabel naar het tuinhuis trekt heb je dus een Access Point nodig en geen wifi booster.

[ Voor 8% gewijzigd door Ben(V) op 21-08-2024 08:55 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:51
Ben(V) schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:53:
Volgens mij is dat ding alleen zoals de naam al zegt een wifi booster en geen Access Point.
De website van Proximus suggereert dat het wel degelijk een accesspoint is.

@Joffry VC Heb je deze handleiding gebruikt bij de installatie?
https://www.proximus.be/m...k-uitbreiden-via-ethernet

Spel en typfouten voorbehouden

• Joffry VC
Ik heb als test de Wifibooster verplaatst naar het tuinhuis. Daar was voorheen geen wifidekking. Dit werkt prima en snel. Het ligt dus vermoedelijk aan de plaatsing op de zolder (dikker muur ertussen). Dit los ik wel op. Alvast bedankt om mee te denken.

Hebben jullie trouwens een evenwaardig alternatief voor die Wifiboosters V2 van Proximus? Ze voldoen prima maar ik wil liever die maandelijkse huurkosten vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietro87
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 28-08 13:31
@Joffry VC Al een goed alternatief gevonden? Ik zit met exact hetzelfde probleem:
Wegens aanpassing Proximus abo, moet er plots betaald worden voor de Wifi Proximus Booster. Te zot voor woorden dat we hiervoor moeten betalen na eerst 5 jaar ‘gratis’ te huren.

Ik ben van plan een mesh-netwerk op te zetten met maar 1 toestel. Is dit logisch en welk merk/model zijn stabiel/te vertrouwen?

Grtz
Pagina: 1