Domoticz draaien in Docker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolyo_Lars
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-07 18:31
Dag,

Ik heb het vermoeden dat ik een hele stomme vraag ga stellen maar ik kom er niet uit dus dacht ik ga hier de vraag maar even stellen.
Ik wil starten om ons huis 'slim' te maken, dus ik was van plan om domoticz te gaan draaien op een Raspberry Pi. Echter heb ik 0 ervaring met programmeren en alles, maar ja het is vakantie dus kan kan je vast wat leren.
Gisteren is de Raspberry Pi binnengekomen, dus ben ik meteen achter mijn computer gedoken om dit allemaal in te stellen. Ik had me al wat ingelezen en mensen zeiden dat het verstandig was om Domoticz in Docker te draaien. Dus ik heb Docker geïnstalleerd, en met de container hello world getest dat Docker inderdaad werkt zoals het hoort te werken, echter krijg ik echt met geen mogelijkheid Domoticz geïnstalleerd in een container.

Ik heb deze stap gedaan: docker pull domoticz/domoticz:stable

En dan word de laatste stabiele versie van domoticz gedownload, maar hierna kom ik vast te zitten.

Ik heb ergens gevonden dat ik dit command dan moet runnen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
docker run -d \
    -p 8080:8080 \
    -p 8443:443 \
    -v <path for config files>:/opt/domoticz/userdata \
    -e TZ=Europe/Amsterdam
    --device=<device_id> \
    --name=<container name> \ 
    domoticz/domoticz

Ik heb deze aangepast naar mijn situatie, maar dan krijg ik dus een error zoals hieronder staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
docker run -d \
    -v :/opt/domoticz/userdata \
    -e TZ=Europe/Amsterdam
       --name=<domoticz> \
    domoticz/domoticz
"docker run" requires at least 1 argument.
See 'docker run --help'.

Usage:  docker run [OPTIONS] IMAGE [COMMAND] [ARG...]

Create and run a new container from an image
-bash: domoticz: No such file or directory
-bash: domoticz/domoticz: No such file or directory

Ik heb zo'n vermoeden dat ik iets heel doms vergeet maar ik kom er niet uit. Wie o wie kan mij helpen

Nikon D7200 | Nikon 18-55 | Nikon 55-200 | Sigma 50-500

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jveldijk
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:20
De volume mapping die je maakt is incorrect, en de naam <domoticz> gaat niet werken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
docker run -d \
    -v ./data:/opt/domoticz/userdata \
    -e TZ=Europe/Amsterdam
       --name=domoticz \
    domoticz/domoticz

Zou wel moeten werken zoals je verwacht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolyo_Lars
Zoals ik al verwachte 2 stomme fouten....

Dankjewel! het werkt nu allemaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Een paar dingen:

1. Ga Docker Compose gebruiken, veel praktischer
2. Als ik je post juist interpreteer, heb ik het idee dat je nog helemaal geen domoticasoftware hebt draaien. Klopt dit? Waarom is dan je keus gevallen op Domoticz? Home Assistant is namelijk intussen toch wel de gouden standaard...

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:39
Als je de RPi alleen gaat gebruiken voor Domoticz en niet zo ervaren er mee bent, zou ik gewoon de plain install adviseren -> https://www.domoticz.com/...rry_Pi#The_.22easy.22_way

Daarnaast sluit ik mij helemaal aan bij @sOid, HomeAssistant is tegenwoordig wel 'the way to go'.
Mocht je geen speciefieke reden hebben, zou ik zeker is verdiepen in HomeAssistant voordat je verder gaat!

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolyo_Lars
sOid schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:47:
Een paar dingen:

1. Ga Docker Compose gebruiken, veel praktischer
2. Als ik je post juist interpreteer, heb ik het idee dat je nog helemaal geen domoticasoftware hebt draaien. Klopt dit? Waarom is dan je keus gevallen op Domoticz? Home Assistant is namelijk intussen toch wel de gouden standaard...
1. Heb het nu up and running dus laat het nu even zo staan. Heb er nu geen last meer van als het goed is.
2. Ja klopt inderdaad dat dit het eerste is, gebruik het huis van m’n moeder beetje als testcase voor als ik op mezelf ga wonen :). De reden dat ik voor Domoticz heb gekozen is dat ik een keer een presentatie heb gezien van iemand, die alles daarin had gedaan. En was dit artikel tegen gekomen: https://nl.hardware.info/...systeem-met-domoticz.html met dat die ‘puzzelstukjes’ leek me wel handig aangezien ik 0 ervaring heb met programmeren dacht ik ik doe het een beetje stapje voor stapje qua moeilijkheidsgraad.

Maar ik kan me inderdaad wel eens gaan verdiepen in Home Assistent. Wat ik las was dat wat meer programmeren echt dus dacht probeer eerst dit eens. Thx voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:27
Volgens mij heb je het onnodig gecompliceerd gemaakt door docker te gebruiken.
Persoonlijk zie ik het nut daarvan in deze situatie niet in.

Domoticz draait prima rechtstreeks op een Pi en over het algemeen ga je op een pi niet allemaal docker containers plaatsen met andere applicaties daarin die je van elkaar gescheiden wilt/moet houden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Eens met @Ben(V)
Als je toch naar Home Assistant gaat kijken, kijk dan direct of je iets met hun volledige OS kan, dan hoef je je ook niet druk te maken om docker etc.
https://www.home-assistant.io/installation/raspberrypi

En ik heb jarenlang domoticz gebruikt en sinds kort HA en die vind ik veel makkelijker qua integraties dan domoticz :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Coolyo_Lars ondanks dat ik al jarenlang (erg tevreden) gebruiker van Domoticz ben, zou ik je nu ook Home Assistant aanraden. Vroeger was die wat minder makkelijk, maar inmiddels door diverse integraties heb je alles zo up-en-running.

Ik heb paar maanden geleden een keer met HA zitten spelen en had al mijn hardware zo draaiend, automations e.d. niet en ook mijn geschiedenis niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:27
Ben ook overgestapt van Domoticz naar HA.
Voornamelijk dat het veel simpeler is om je eigen integraties te bouwen als er iets niet beschikbaar is al komt dat tegenwoordig bijna niet meer voor.

Ik heb het hier op mijn Synology Nas draaien.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolyo_Lars
Aangezien iedereen mij hier Home Assistent adviseert heb ik het vandaag geinstaleerd, aankomende tijd maar eens gaan prutsen. Dankjewel voor de tips

Pagina: 1