UPlay account verdwenen, Ubisoft support kan niet helpen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureTryOut
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-05 11:07
Ik heb jaren terug meerdere games op Steam gekocht die gebruik maken van UPlay. Terzijnertijd heb ik een UPlay account moeten aanmaken en CD-keys die Steam mij gaf heb ik daarop geactiveerd waarna ik ze heb kunnen spelen. Dit gaat onder andere om Watch Dogs (de eerste) en Trials Evolution en misschien nog meer maar ik weet zo niet meer wat ook alweer gebruik maakte van UPlay.

Pas geleden kreeg ik weer zin om Watch Dogs te spelen, dus ik installeerde het weer en probeerde op UPlay in te loggen. Echter werd geen enkele inloggegevens die ik invoerde geaccepteerd. Uiteindelijk heb ik Ubisoft Support om hulp gevraagd en zij gaven aan dat ze geen account konden vinden verbonden aan de gegevens die ik opgaf. Ze gaven aan dat ik een nieuw account kon aanmaken en de CD-keys uit Steam daar opnieuw aan kon koppelen.
Dus heb ik een nieuw account aangemaakt. Echter bij het proberen te activeren van de CD-key van Watch Dogs geeft het systeem aan dat de CD-key al in gebruik is. Dat is natuurlijk onmogelijk omdat mijn vorige UPlay account waar het in gebruik bij was dus is verdwenen. Dit heb ik gemeld bij Ubisoft Support waarna zij aangaven dat ze inderdaad kunnen zien dat de CD-key in gebruik is maar dat het account wat er bij hoort niet te vinden is. Door "beperkingen in hun systeem" is het voor hen onmogelijk om het account te herstellen of de CD-key los te halen van het niet bestaande systeem.

Effectief ben ik daarmee dus compleet buitengesloten van de spellen waar ik terzijnertijd het volle bedrag voor betaald heb. Ik heb nog gekeken of Steam er wat aan kon doen maar zij sturen je alleen maar door naar Ubisoft Support en ik zie geen mogelijkheid om een medewerker te spreken.
Na nog een boze mail naar Ubisoft heb ik zelfs een "strike" gekregen voor "unproductive behaviour". Natuurlijk heb ik niemand uitgescholden of iets dergelijks, alleen geëist dat er iets aan gedaan werd. In diezelfde strike werd nogmaals aangegeven dat ze mij niet verder konden helpen.

Ik wil het hier natuurlijk niet bij laten zitten maar ik weet niet wat ik er nog aan kan doen. Kan ik naar één of andere instantie stappen die mij hierbij kan helpen? Ik neem aan dat binnen de Europese en Nederlandse wetten dit niet toegestaan is (toegang verliezen tot eerlijk aangekochte games buiten eigen schuld om).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Sluiten ze misschien na >4 jaar automatisch slapende accounts? Ik lees er tegenstrijdige berichten over.

https://search.brave.com/...og=4f6379cf480de230543d6b

[ Voor 61% gewijzigd door JJ Le Funk op 20-08-2024 20:47 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureTryOut
Als ik dat mag geloven (is dat een LLM antwoord...?) zijn accounts met games er aan gekoppeld uitgesloten van verwijdering. Dat mag ik toch hopen ook, dat zou echt te gek voor woorden zijn anders. Nou ja, deze hele situatie is dan ook te gek voor woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

per toeval had ik zelf zo'n slapend account.
gister geprobeerd in te loggen maar wachtwoord werd niet meer herkend.
na password reset kon ik weer inloggen en mijn stokoude games uit 2012-2013 Farcry3 en Assassins's Creed zijn nog beschikbaar inclusief in de cloud opgeslagen save games (getest en werkt).

geen verloren account dus. althans, niet persé/altijd.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:10

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

@PureTryOut Stomme vraag misschien, heb je toevallig ooit de account gekoppeld aan een Xbox of Playstation Netwerk?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureTryOut
Ik heb nooit een andere console dan de Wii gehad, dus nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 22:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Kan jij op enige wijze aantonen ooit een account te hebben gehad? Anders is t natuurlijk jouw woord versus het hunne.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Als je via Ubisoft Connect wachtwoord vergeten doet werkt het dan wel? Tijd geleden heb ik hetzelfde gehad waar mijn mailadres niet werd herkend via Uplay (blijkbaar waren ze toen overgegaan naar Connect) maar via Ubi Connect wel.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:41
Heb je misschien een ander account gebruikt bij het aanmaken van een uplay account?

Zucht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

PureTryOut schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:05:
Ik heb nooit een andere console dan de Wii gehad, dus nee.
Dat is jammer, want anders had je via je Xbox of Playstation profiel kunnen inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureTryOut
Flimovic schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:08:
Kan jij op enige wijze aantonen ooit een account te hebben gehad? Anders is t natuurlijk jouw woord versus het hunne.
Ja en dat heb ik al gedaan bij hen, en ze vroegen niet om meer informatie maar gaven aan dat het account niet meer bestond. Iets meer dan alleen "je hebt niet genoeg informatie opgegeven" dus.
BroWohsEdis schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:19:
Als je via Ubisoft Connect wachtwoord vergeten doet werkt het dan wel? Tijd geleden heb ik hetzelfde gehad waar mijn mailadres niet werd herkend via Uplay (blijkbaar waren ze toen overgegaan naar Connect) maar via Ubi Connect wel.
Dat gaat niet helpen, het email adres wat ik toendertijd gebruikt heb bestaat niet meer. De hele provider zelfs niet meer. En ik neem aan dat als dat het geval was de customer support dan niet zou aangeven dat het account niet meer bestaat toch? :?
SgtElPotato schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:27:
Heb je misschien een ander account gebruikt bij het aanmaken van een uplay account?
Ik snap niet wat je bedoelt?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:41
Daar was een deel weg gevallen. Ik bedoel een mailaccount / mailadres.

Zucht...

• PureTryOut
Ah, dan ja. Echter bestaat de provider van dat e-mail adres niet meer en kan ik dus ook niet daar vanaf mailen om eigenaarschap aan te tonen. Maar dat is ook niet het probleem, ik heb dit gewoon bij hen aangegeven en ook met het oude adres konden ze geen account meer vinden. In mijn hele leven heb ik 3 mail accounts gehad en met geen van alle vonden zij een account. Aantonen dat ik de eigenaar was is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Wat ik dan niet snap vanuit de kant van Ubisoft, en misschien denk ik wat te simpel, je hebt alle aankopen via Steam gedaan als ik het goed begrijp, dat account werkt nog gewoon. Waarom kunnen ze niet gewoon aangeven van, maak een nieuw Uplay account aan, mail ons dat account en eventueel wat dingen die ze nodig hebben vanuit Steam, en koppel het gewoon. Want zoals ik het nu lees lijkt me dit niet echt klant vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureTryOut
Dat is dus ook wat ik niet begrijp. Ik heb inderdaad alles via Steam gekocht en ik kan dat natuurlijk aantonen, het staat nog gewoon in mijn account daar.

"Niet klantvriendelijk" verwoord het niet goed, het is ronduit schandalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

PureTryOut schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:33:
Dat is dus ook wat ik niet begrijp. Ik heb inderdaad alles via Steam gekocht en ik kan dat natuurlijk aantonen, het staat nog gewoon in mijn account daar.

"Niet klantvriendelijk" verwoord het niet goed, het is ronduit schandalig.
Ik ga eens kijken of ik nog een mail adres heb van de Ubi PR afdeling, in het verleden contact gehad voor toen nog mijn eigen website had. Ga even straks thuis zoeken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb nog voor je gekeken, maar helaas geen mail adres meer kunnen vinden.

Pagina: 1