Toen ik die producten van Razer klikte bij deze bericht nieuws: Razer presenteert Kraken V4-koptelefoon die fors duurder is dan voorg... zaten die headsets van Razer bij koptelefoons maar moeten ze niet naar Gaming headsets? Nu is het allemaal onoverzichtelijk.
@Superman Ik heb de door jou genoemde headsets verplaatst naar Gaming. Helaas hebben we te maken met in feite twee dezelfde productgroepen (koptelefoons en gaming headsets), waardoor er dus soms gigantisch overlap is. Doel is om deze uiteindelijk samen te voegen en dat je met behulp van slimme filtering en virtuele categorieen direct naar de juiste soort gaat. Het idee is dan vanuit gaming naar deze categorie gaat, je direct alle gaming-headsets ziet en als je vanuit audio ernaartoe gaat, dat je die juist niet ziet. Zover zijn we echter nog niet, de techniek erachter moet nog bedacht en gebouwd worden.
Tot die tijd zul je soms gekke keuzes zien. Ik ga binnenkort kijken wat te doen met de rest van de Razer producten in de koptelefoons, of ik die ook ga verplaatsen.
Tot die tijd zul je soms gekke keuzes zien. Ik ga binnenkort kijken wat te doen met de rest van de Razer producten in de koptelefoons, of ik die ook ga verplaatsen.
Strict gezien zijn koptelefoons en headsets andere producten. Het grootste verschil bij een headset is dat een headset ook een klein microfoontje heeft om te communiceren, waar een koptelefoon alleen geluid kan weergeven.Glaanie schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:53:
@Superman Ik heb de door jou genoemde headsets verplaatst naar Gaming. Helaas hebben we te maken met in feite twee dezelfde productgroepen (koptelefoons en gaming headsets), waardoor er dus soms gigantisch overlap is. Doel is om deze uiteindelijk samen te voegen en dat je met behulp van slimme filtering en virtuele categorieen direct naar de juiste soort gaat. Het idee is dan vanuit gaming naar deze categorie gaat, je direct alle gaming-headsets ziet en als je vanuit audio ernaartoe gaat, dat je die juist niet ziet. Zover zijn we echter nog niet, de techniek erachter moet nog bedacht en gebouwd worden.
Klopt, maar ik denk dat die grens al helemaal aan het vervagen is, 'echte' koptelefoons zie je vaak in het dure, semi-pro segment, heb ik het idee. Het is vooral een gevoel en misschien ook een stukje beroepsdeformatie. Hoe dan ook, is het laatste woord nog niet gezegd. Dat technische verhaal waar ik het net over had, willen we ook voor andere categorieën toepassen, dus mocht blijken dat we toch voor een andere oplossing gaan, kan dat gewoonCH4OS schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:00:
[...]
Strict gezien zijn koptelefoons en headsets andere producten. Het grootste verschil bij een headset is dat een headset ook een klein microfoontje heeft om te communiceren, waar een koptelefoon alleen geluid weergeven.
Dit topic is gesloten.