Nieuwe wasmachine, vlekken in de was.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasG
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-05 15:39
Beste Tweakers,

Sinds juni 2024 heb ik een nieuwe wasmachine, echter geeft deze vreemde vlekken in de kleding. Zie ook de bijgevoegde foto's. Dit gebeurd met name op de witte was.

Nu heb ik ook al contact opgenomen met Bosch, er is een monteur langs geweest, maar deze heeft niets kunnen vinden. hij gaf nog aan dat het mogelijk ijzer kan zijn in het water. Dit is getest op 0.2mg/l. Dit is als ik goed gezocht heb ook het maximale wat toegestaan is voor drinkwater. Zou het hierdoor kunnen komen?

Voorgaande bewoners, hadden geen last van vlekken, Dat zorgt ervoor dat ik toch weer vermoed dat er iets mis is met de wasmachine.

Zo langzaamaan ben ik wel ten einde raad, ook nette overhemden zijn helaas al bevlekt.
Wat mij opvalt, en wat ik ook zie op de foto's is dat er een soort slag patroon in zit qua vlekken.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen gehad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vm-RCLV5DbFX_uwtzFaMNVEh6rY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sOFFHhh7l6WW7Wu6pH4WQqtt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJz8W22_10iE26DiMhVzUKRZmJg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3RkDSXaVJIvvbR6VQo11ZUm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jN_rnetr17XTywwjiidKniPE_SM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dpjNqMmsXwovSCTwvQ9vo1Lq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBlCB7x7gfiG8y146-0ytTwQiB0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RUQCQriGpGaJHugq0Ws4WhkV.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:44
Lijkt wel henna of zoiets te zijn. Sommige haarverzorgingsprodukten kunnen na het wassen vlekken achterlaten.
Het lijkt me verder (ook gezien de leeftijd van het apparaat) geen vetluis te zijn.
Al een keer een reinigingsprogramma (op hoge temperatuur met wat soda) gedraaid?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Draai eens 90 graden was, lege trommel en centrifuge uit en dan een vaatwasblokje erin.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 13:11
Heb je misschien blauwe regen in de tuin?
Bruine/oranje vlekken na wassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasG
Dit topic heb ik inderdaad ook doorgelezen, echter ik heb geen blauwe regen in de tuin, en kom er ook niet mee in aanraking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasG
Fraggert schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:55:
Draai eens 90 graden was, lege trommel en centrifuge uit en dan een vaatwasblokje erin.
Dit heb ik gedaan, helaas blijft het probleem bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasG
Yaksa schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:47:
Lijkt wel henna of zoiets te zijn. Sommige haarverzorgingsprodukten kunnen na het wassen vlekken achterlaten.
Het lijkt me verder (ook gezien de leeftijd van het apparaat) geen vetluis te zijn.
Al een keer een reinigingsprogramma (op hoge temperatuur met wat soda) gedraaid?
Een gedeelte van de was ook bij mijn ouders in de wasmachine gedaan, daar komt het wel goed uit. ( de was met vlekken blijven zoals ze waren, ook na aanstippen met diverse producten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MatthiasG schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:15:
[...]

Dit heb ik gedaan, helaas blijft het probleem bestaan.
Hebben de buren dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasG
Fraggert schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:33:
[...]

Nee de buren hebben dit niet, de vorige huurders ook niet.
De monteur is geweest hij zegt dat het ijzer in het water is.
Hij is er zeker van dat het niet van de machine komt.

We zetten de machine nu bij de buren neer, om te kijken wat er gebeurd.

Hebben de buren dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Je qoute gaat wat mis maar slim om ff dat ding te verhuizen naar de buren (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:07
Heb je wel eens een ander wasmiddel geprobeerd? Ik weet van een kennis van me dat er bij hem een soort hele rare reactie plaatsvond tussen het wasmiddel wat hij gebruikte en de samenstelling van zijn zweet. Bij gebruik van een ander wasmiddel was het issue daar weg. Het ene middel gaf gewoon vlekken en de was werd ook niet fris.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 17:05
is toch niet toevallig van zonnecreme ? Had ik ook na de vakantie met mijn witte tshirts

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:49
Het klinkt best logisch, de vlekken door ijzer in het water. Je kunt het gehalte laten testen, of er een ijzerfilter tussen zetten (lees ik).
In dit forum tref je iemand met hetzelfde probleem (heel andere situatie, dus let niet te veel op alle oorzaken die daar genoemd worden in relatie tot put/grondwater) en een test die je zelf kunt doen om te veel ijzer te constateren. Lijkt me fijn om dat te kunnen uitsluiten of definitief als oorzaak te kunnen benoemen.

Overigens kwam mijn oudste een keer van vakantie terug met allemaal ijzervlekken in zijn witte shirts van een roestend wasrekje. Met zo’n hg-product tegen roest kreeg ik dat er weer uit.

Feit dat jij het wel hebt en de buren niet, kan erop duiden dat je te maken hebt met een leiding of kraan die roest afgeven.

[ Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 05-09-2024 20:03 ]

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 12:27
MatthiasG schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:38:
Zo langzaamaan ben ik wel ten einde raad, ook nette overhemden zijn helaas al bevlekt.
Wat mij opvalt, en wat ik ook zie op de foto's is dat er een soort slag patroon in zit qua vlekken.
Zou het bruine aanslag kunnen zijn die afkomstig is van je strijkijzer?
Dat er een patroon in zit doet me eerder aan een andere oorzaak dan je wasmachine denken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MatthiasG
Goedemorgen,

We hebben de wasmachine 2 weken bij de buren gehad, en daar komen de vlekken er niet in. Het is dus vrijwel zeker toch ijzer in het water/leiding..

Allen bedankt voor het meedenken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:58
Altijd fijn, als er feedback wordt gegeven!
Pagina: 1