Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-05 08:59
Om blessure vrij te gaming heb ik besloten over te stappen van reguliere keyboard en mouse naar een xbox controller. Deze is vandaag aangekomen, maar nu loop ik tegen het probleem aan dat ik zo 123 niet kan zien hoe bluetooth aan gezet kan worden.

Ik heb deze stappen doorlopen: https://support.microsoft...fa-858b-5c80-131ec3fba75c maar zie nergens een knop om bluetooth aan te zetten.

Op andere pagina's zie ik dat je het eventueel via bios moet doen, maar dat er bij de info van je moederbord moet staan of deze bluetooth ondersteund. https://tweakers.net/pric...g-3-rev-1x/specificaties/ Bij de specs zie ik zo 123 niet staan of dit moederbord bluetooth ondersteund.

Is er iemand met meer verstand van dit topic, die deze vraag kan beantwoorden?

Alvast bedankt. :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Je moederbord heeft geen bluetooth controller dus je zult een usb bluetooth dongle moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
br00ky schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:49:
Je moederbord heeft geen bluetooth controller dus je zult een usb bluetooth dongle moeten aanschaffen.
cheers, iets als dit is in orde: tp link UB500 of Asus BT500? Of zijn er nog specificatie waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De controller kan je toch ook via kabel aansluiten?

Verders, als je het via bluetooth wilt doen, zegt het merk niet altijd alles, beter om te kijken welke chip ze gebruiken. Want het maakt geen bal uit of je de TP Link of Asus neemt als ze dezelfde chip zouden gebruiken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Hero of Time schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:35:
De controller kan je toch ook via kabel aansluiten?

Verders, als je het via bluetooth wilt doen, zegt het merk niet altijd alles, beter om te kijken welke chip ze gebruiken. Want het maakt geen bal uit of je de TP Link of Asus neemt als ze dezelfde chip zouden gebruiken.
via kabel kan inderdaad ook, daar ook mee begonnen. Maar lijkt me wel chill draadloos te spelen en minder troep op mn bureau te hebben ;)

Welke suggestie doe jij dan voor een aan te schaffen bluetooth adapter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-05 20:51

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Iets als dit werkt bij mij prima, heb zelf ook een Xbox One controller draadloos en gaat perfect
uitvoering: TP-Link Bluetooth 5.0

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb geen suggestie, want ik zou ook niet weten of de Xbox controller moeilijk doet als je een 'verkeerde' zou hebben. Ik heb jaren geleden een random goedkope dongle gekocht en m'n WiiU pro controller mee kunnen verbinden. Toetsenbord en muis deden het ook prima. Heb nu op m'n moederbord bluetooth en vanwege ondersteuning op Linux de meegeleverde Mediatek vervangen voor een Intel AX210. Maar daar heb jij weinig aan, want je moederbord heeft geen m.2 slot hiervoor (dat is anders dan voor een m.2 ssd).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• taurus0205
Hero of Time schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:31:
Ik heb geen suggestie, want ik zou ook niet weten of de Xbox controller moeilijk doet als je een 'verkeerde' zou hebben. Ik heb jaren geleden een random goedkope dongle gekocht en m'n WiiU pro controller mee kunnen verbinden. Toetsenbord en muis deden het ook prima. Heb nu op m'n moederbord bluetooth en vanwege ondersteuning op Linux de meegeleverde Mediatek vervangen voor een Intel AX210. Maar daar heb jij weinig aan, want je moederbord heeft geen m.2 slot hiervoor (dat is anders dan voor een m.2 ssd).
Thnx voor de toelichting, maar je vorige opmerking was nogal suggestief, alsof je een aanbeveling wilde doen, maar deze niet deed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
d22wth schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:31:
Iets als dit werkt bij mij prima, heb zelf ook een Xbox One controller draadloos en gaat perfect
Cheers! Fijn dat alles naar behoren en tevredenheid werkt. Dank voor de bevestiging. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:08
d22wth schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:31:
Ik heb ook precies deze, werkt perfect met een Xbox One controller.
Mijn onboard BT verbrak vaak de verbinding, met deze dongle is het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Mitchelll010 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:31:
[...]

Ik heb ook precies deze, werkt perfect met een Xbox One controller.
Mijn onboard BT verbrak vaak de verbinding, met deze dongle is het perfect.
dat is mooi, ik heb hem net besteld. Fijn dat alles werkt. Ben erg benieuwd hoe het gamen met de xbox controller zal zijn. Heb tot nu toe altijd met muis en keyboard gespeeld. Heb de xbox via designlab besteld, met extra flappen, knoppen en customized :P Erg blij met het resultaat :)
Pagina: 1