Omdat Eneco mij verplicht een nieuwe CV-ketel af te nemen omdat ze de huidige (huur)ketel niet meer willen onderhouden ben ik op zoek gaan naar alternatieven omdat ik niet weer een lang (huur)contract wil aangaan met ze.
Om te kijken of er alternatieven zijn overweeg ik de keuze om bij het Warmtefonds een lening aan te gaan van €28.000 om hiermee mijn huis te gaan verduurzamen.
Uiteraard kan ik ook minder gaan lenen, maar omdat mij verzamelinkomen onder de €60.000 zit betaal ik 0,0% rente over 15 jaar wat uitkomt op een maandbedrag van zo'n €155,- (Bruto)
Mijn situatie:
Ik woon in een rijtjeshuis uit 1997 Energielabel B met een woonoppervlakte van 91M2 met 1 verdieping en een plat dak. Ik heb geen extra isolatie-toepassingen laten uitvoeren in het verleden.
Nu is de vraag : Wat raden jullie aan om voor 28.000 te laten uitvoeren?
Uiteraard mag ik dit bedrag alleen uitgeven om te verduurzamen.
Mijn plat dak is zeer geschikt voor panelen dus ik zou ervoor kunnen kiezen om voor een full-electric warmtepomp te gaan.
ik zal nog wel de nodige subsidie kunnen opvragen voor diverse aanpassingen.
Ik moet me daar alleen nog wat beter in gaan verdiepen.
Wat is jullie advies in deze?
Ik heb een overwaarde van ruim €150.000 op mijn woning, maar mijn hypotheek verhogen en overwaarde opnemen neemt uiteraard weer een hoop (afsluit)kosten met zich mee.
Voordeel van het Warmtefonds is dat ik 0,0 % rente betaal over die €28.000

Om te kijken of er alternatieven zijn overweeg ik de keuze om bij het Warmtefonds een lening aan te gaan van €28.000 om hiermee mijn huis te gaan verduurzamen.
Uiteraard kan ik ook minder gaan lenen, maar omdat mij verzamelinkomen onder de €60.000 zit betaal ik 0,0% rente over 15 jaar wat uitkomt op een maandbedrag van zo'n €155,- (Bruto)
Mijn situatie:
Ik woon in een rijtjeshuis uit 1997 Energielabel B met een woonoppervlakte van 91M2 met 1 verdieping en een plat dak. Ik heb geen extra isolatie-toepassingen laten uitvoeren in het verleden.
Nu is de vraag : Wat raden jullie aan om voor 28.000 te laten uitvoeren?
Uiteraard mag ik dit bedrag alleen uitgeven om te verduurzamen.
- Warmtepomp
Mijn plat dak is zeer geschikt voor panelen dus ik zou ervoor kunnen kiezen om voor een full-electric warmtepomp te gaan.
- Kunststof kozijnen / HR++ glas
- Zonnepanelen
- Vloerverwarming
- Spouw / vloer / dak-isolatie
ik zal nog wel de nodige subsidie kunnen opvragen voor diverse aanpassingen.
Ik moet me daar alleen nog wat beter in gaan verdiepen.
Wat is jullie advies in deze?
Ik heb een overwaarde van ruim €150.000 op mijn woning, maar mijn hypotheek verhogen en overwaarde opnemen neemt uiteraard weer een hoop (afsluit)kosten met zich mee.
Voordeel van het Warmtefonds is dat ik 0,0 % rente betaal over die €28.000
[ Voor 4% gewijzigd door Bzrk0318 op 20-08-2024 16:52 ]