Ik heb een vraag. Eerst had ik het netwerk bij mij thuis goed lopen (win2k machine en Me machine) alleen internet share deed het niet. Internetshare doet het nu perfect (via Ishare) alleen als ik nu met de ME machine op de schijf van mijn 2k machine wil kijken crasht de me machine. Dat gebeurt dus als ik op mijn netwerktlocaties klik en dan op volledig netwerk. Ik kan wel met mijn win2k machine op de ME machine (want die crasht niet). Het heeft niks te maken met dat ik de username van ME machine moet toevoegen aan de win2k comp want dat heb ik allemaal al gedaan toen het netwerk wel werkte. Please help me want het is very irri dat als ik op mijn 2de machine (ME) iets wil ophalen van mijn 1ste machine (win2k) dat ik dan helemaal moet teruglopen naar mijn win2k machine om het naar mijn me machine te uploaden. Alvast thx voor de reacties als het geen lompe zijn
Dat je machine crashed is vreemd, maar het heeft waarschijnlijk met het volgende te maken:
Meer info vindt je in dit stukje van de [topic=152460], daar komt deze info ook vandaan.Dit is een vraag die je ook nog wel eens de kop op ziet steken. Mensen hebben meerdere PCs, eentje (of meerdere) op Windows 9X (95, 98, 98SE, ME) gebaseerd, en een andere PC voorzien van een NT (4.0 / 5.0 (Windows 2000)) versie. Dit kan een Workstation of een Server zijn. Men maakt dan Shares aan op beide machines, maar men kan met de op NT gebaseerde PC wel bij de shares van de op 9X gebaseerde PC komen, maar andersom niet.
Dit zit hem in het feit dat het stukje networking in NT anders aangepakt wordt.
Als jij met een 9X PC bij een NT machine wilt, moet de username en password die jij gebruikt op de 9X PC, bekend zijn op de op NT gebaseerde machine, anders krijg je namelijk geen toegang. Dan krijg je namelijk een venstertje wat aangeeft dat je een password moet ingeven, en wat je daar ook intiept, je zult geen toegang krijgen.
Verwijderd
Wat negotiator te melden heeft klopt.
Je kan eens proberen om van je 2K bak een PDC (Primary Domain Controller) te maken en je ME daar op aan laten loggen. Het enige nadeel is dat je dan foutmeldingen krijgt als je alleen je ME gebruikt.
Die PDC 'service' zit ergens in het systeem, don't ask me where, want i'm into linux ;-) (okeej, en een beetje XP -> OMDAT HET MOET
)
suc6
Je kan eens proberen om van je 2K bak een PDC (Primary Domain Controller) te maken en je ME daar op aan laten loggen. Het enige nadeel is dat je dan foutmeldingen krijgt als je alleen je ME gebruikt.
Die PDC 'service' zit ergens in het systeem, don't ask me where, want i'm into linux ;-) (okeej, en een beetje XP -> OMDAT HET MOET
suc6
ik wou ook
WINXP ---- WinME
maar kwam er dus achter dat dat niet werkt
gewoon op beide pc;s WinXP installeren dan
WINXP ---- WinME
maar kwam er dus achter dat dat niet werkt
gewoon op beide pc;s WinXP installeren dan