Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wilde mijn 2500k al eerder upgraden, maar was er helaas nog niet van gekomen.
Ik heb nog even de release van de laatste generatie AMD cpu's afgewacht, maar neem voorlopig genoegen met de eerdere AM5 processors. Dan kan ik in een toekomst altijd nog (tweedehands) upgraden.
Beetje gamen, heb 2x 1080p schermen (voor nu prima).
Beetje muziekproductie (geen hoofdfocus)
Beetje devwerk, Blender, Unreal Engine (geen hoofdfocus)
Verder maken mijn fans en hdd wel wat herrie, dus wellicht moet ik die op termijn ook vervangen. Aangezien muis en keyboard ook wel aan hun einde zijn, zal ik dit later nog wel bestellen. Voor nu focus op systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ca. 700
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voornamelijk nieuwe CPU, mobo, RAM, PSU.
PSU vernieuwen omdat ik daar coil whine van vermoed en dat ie componenten aan het slopen is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Heb niks met RGB.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Betaalbaar up-to-date systeem waar ik weer met plezier jaren (allround) mee kan werken.
Nieuwe fans zal ik er op termijn wellicht nog eens in moeten gooien, want maakt nu best wat herrie.
HDD kraakt continu.
Ga je overklokken?
Nee, niet per se.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou een compatibiliteitscheck erg waarderen voordat ik de onderdelen bestel.
Heb wat oudere SSD's. Nu zijn er tegenwoordig hele fancy nieuwe snelle SSD's, maar vroeg mij af of ik dat uberhaupt ooit ga merken.
Ik wilde mijn 2500k al eerder upgraden, maar was er helaas nog niet van gekomen.
Ik heb nog even de release van de laatste generatie AMD cpu's afgewacht, maar neem voorlopig genoegen met de eerdere AM5 processors. Dan kan ik in een toekomst altijd nog (tweedehands) upgraden.
Beetje gamen, heb 2x 1080p schermen (voor nu prima).
Beetje muziekproductie (geen hoofdfocus)
Beetje devwerk, Blender, Unreal Engine (geen hoofdfocus)
Verder maken mijn fans en hdd wel wat herrie, dus wellicht moet ik die op termijn ook vervangen. Aangezien muis en keyboard ook wel aan hun einde zijn, zal ik dit later nog wel bestellen. Voor nu focus op systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ca. 700
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Arctic White | € 0,- | € 0,- |
2 | Monitors | Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | WD Blue SSD 2,5" (3D v-nand (TLC)) 1TB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 164,64 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 223,- | € 223,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 179,- | € 179,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,55 | € 29,55 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 111,59 | € 111,59 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 95,38 | € 95,38 |
Totaal | € 638,52 |
Voornamelijk nieuwe CPU, mobo, RAM, PSU.
PSU vernieuwen omdat ik daar coil whine van vermoed en dat ie componenten aan het slopen is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Heb niks met RGB.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Betaalbaar up-to-date systeem waar ik weer met plezier jaren (allround) mee kan werken.
Nieuwe fans zal ik er op termijn wellicht nog eens in moeten gooien, want maakt nu best wat herrie.
HDD kraakt continu.
Ga je overklokken?
Nee, niet per se.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou een compatibiliteitscheck erg waarderen voordat ik de onderdelen bestel.
Heb wat oudere SSD's. Nu zijn er tegenwoordig hele fancy nieuwe snelle SSD's, maar vroeg mij af of ik dat uberhaupt ooit ga merken.