Komende maand wil ik mijn nieuwe pc gaan bestellen. Na vele jaren op een mini-itx pc met i5-6500 CPU, 8gb RAM en GTX 960 loop ik tegen beperkingen aan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel niet veel zware games, maar ik vind het belangrijk dat ik de komende jaren weer de nieuwste spellen kan draaien. Hoogste settings is niet nodig. Mijn main game device is een ps5. De grootste beperking van mijn huidige PC kwam naar boven tijdens het proberen te editen/samenvoegen van een aantal gopro video's wat totaal niet lukte. Verder bewerk ik vaak foto's van vakanties etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 ligt mijn max. Minder is niet erg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De windows installatie moet op een nieuwe ssd, maar oude gaat wel mee als opslag (samsung sn570 1tb)
Geen plan om muis en toestenbord te vervangen. Monitor Philips B-line 245B1/00 gaat ook mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben als basis uitgegaan van de 1440 bbg
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, maar ik vind betrouwbaarheid belangrijker dan paar % winst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet stil zijn, verder kijk ik naar een glazen zijkant en met beetje RGB lijkt me leuk (mits het uit kan)
Ga je overklokken?
Niet gepland
Wat verwacht je van ons?[i]
Verzoek om eens te kijken naar mijn wensen en of onderstaande configuratie aansluit. Ik heb gekozen voor de 7700x, maar mogelijk dat als prijzen iets zakken dat de 9700x een beter optie is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel niet veel zware games, maar ik vind het belangrijk dat ik de komende jaren weer de nieuwste spellen kan draaien. Hoogste settings is niet nodig. Mijn main game device is een ps5. De grootste beperking van mijn huidige PC kwam naar boven tijdens het proberen te editen/samenvoegen van een aantal gopro video's wat totaal niet lukte. Verder bewerk ik vaak foto's van vakanties etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 ligt mijn max. Minder is niet erg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De windows installatie moet op een nieuwe ssd, maar oude gaat wel mee als opslag (samsung sn570 1tb)
Geen plan om muis en toestenbord te vervangen. Monitor Philips B-line 245B1/00 gaat ook mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben als basis uitgegaan van de 1440 bbg
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, maar ik vind betrouwbaarheid belangrijker dan paar % winst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet stil zijn, verder kijk ik naar een glazen zijkant en met beetje RGB lijkt me leuk (mits het uit kan)
Ga je overklokken?
Niet gepland
Wat verwacht je van ons?[i]
Verzoek om eens te kijken naar mijn wensen en of onderstaande configuratie aansluit. Ik heb gekozen voor de 7700x, maar mogelijk dat als prijzen iets zakken dat de 9700x een beter optie is.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 295,34 | € 295,34 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 179,- | € 179,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7700 XT 12GB GDDR6 | € 448,99 | € 448,99 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 129,- | € 129,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,55 | € 29,55 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR | € 121,90 | € 121,90 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 | € 102,99 | € 102,99 |
1 | SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 142,90 | € 142,90 |
Totaal | € 1.449,67 |