Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een portable monitor/beeldscherm die enkel hoeft te dienen om mijn camera van Ring 24/7 op te vertonen. Volgens Google is zoiets als de "Amazon echo show 5" een van de goedkopere oplossingen voor zoiets. Echter beschikt de echo show 5 ook over andere functies die voor mij in feite overbodig zijn.

Zijn er hier mensen die zoiets hebben of andere alternatieven weten? Hartelijk dank alvast _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door sytrusze op 20-08-2024 05:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik ga er even vanuit dat je met een reden voor een Ring camera hebt gekozen ipv een gangbare IP-camera.

Volgens deze pagina is er een MJPEG stream beschikbaar en zou er zelfs een standaard RTSP stream moeten zijn.
Je zou met iets als Home Assistant 24/7 kunnen casten naar je Echo Show, maar je kunt ook een Raspberry Pi met iets als dit gebruiken en aan een gewone monitor hangen.

Alternatief is om gewoon een fatsoenlijke IP-camera van bijv. Dahua of Reolink te kopen, die zijn hier voor gemaakt en kun je met iedere standaard surveillance software direct aanspreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Oon schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 05:25:
Ik ga er even vanuit dat je met een reden voor een Ring camera hebt gekozen ipv een gangbare IP-camera.
Excuses, was vergeten erbij te vermelden dat het gaat om een Ring Deurbel. Dat is eigenlijk de reden waarom ik voor deze heb gekozen ipv een IP-camera.
Oon schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 05:25:
Je zou met iets als Home Assistant 24/7 kunnen casten naar je Echo Show, maar je kunt ook een Raspberry Pi met iets als dit gebruiken en aan een gewone monitor hangen.
Je kunt binnen de Echo Show de Ring app downloaden, dus al het "voorwerk" is al voor de consument gedaan. Ik zou in feite dus de live-view 24/7 aan kunnen laten op de Echo Show. Maar ik ben nog even aan het kijken wat voor alternatieven er zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

sytrusze schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 05:33:
[...]

Excuses, was vergeten erbij te vermelden dat het gaat om een Ring Deurbel. Dat is eigenlijk de reden waarom ik voor deze heb gekozen ipv een IP-camera.

[...]

Je kunt binnen de Echo Show de Ring app downloaden, dus al het "voorwerk" is al voor de consument gedaan. Ik zou in feite dus de live-view 24/7 aan kunnen laten op de Echo Show. Maar ik ben nog even aan het kijken wat voor alternatieven er zijn :)
Ah, deurbel. Dan is het helaas gewoon niet mogelijk, ik zit zelf met hetzelfde probleem. Bij de Ring deurbel wordt ook een live view sessie automatisch na een x aantal (60?) seconden gestopt, en moet je 'm handmatig opnieuw starten.
24/7 live weergave is dus niet mogelijk zonder iedere zoveel tijd de sessie te refreshen. Er zijn wel libraries als deze waarmee je zelf een tool kunt ontwikkelen/script kunt schrijven om die sessie in leven te houden, maar ik kan me, voorstellen dat je dan snel geen toegang meer gaat hebben tot de app omdat ze alle communicatie over de Ring servers heen sturen. De RTSP stream is ook alleen beschikbaar terwijl zo'n live view sessie loopt.

In het kort; 24/7 kan niet, maar in theorie kun je wel steeds een nieuwe live weergave starten die het weer even doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Oon schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 05:36:
[...]
Bij de Ring deurbel wordt ook een live view sessie automatisch na een x aantal (60?) seconden gestopt, en moet je 'm handmatig opnieuw starten.
Dat is waar ook ja, dat was ik helemaal vergeten...volgens mij kun je dit nog uitbreiden naar 120 seconden maar goed daar kom je ook niet ver mee haha. Hmm wellicht toch maar een IP camera overwegen dan en ergens aan de voorgevel bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft niets met computerhardware te maken. Schopje naar BGK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:22

FeaR

In GoT we trust

br00ky schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 06:46:
Dit heeft niets met computerhardware te maken. Schopje naar BGK.
Schop ik het topic naar Smarthome omdat het voor mijn gevoel ook buiten de scope van Beeld en geluid valt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Oon schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 05:36:
[...]

Ah, deurbel. Dan is het helaas gewoon niet mogelijk, ik zit zelf met hetzelfde probleem. Bij de Ring deurbel wordt ook een live view sessie automatisch na een x aantal (60?) seconden gestopt, en moet je 'm handmatig opnieuw starten.
Gister dit toch nog even getest voor de zekerheid, bleef een uur live zonder te hoeven refreshen gek genoeg...ik kan mij herinneren dat ik in het verleden ook om de zoveel seconden heb moeten refreshen, maar blijkbaar is dit niet meer het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 13:19

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Ik heb via deze handleiding een livebeeld in mijn home assistant op een dashboard. Je zou dit (mits je HomeAssistant hebt, of het wil gaan gebruiken) kunnen instellen op bijvoorbeeld een tablet waar je de app op zet.

https://homeassistanttips...-beeld-in-home-assistant/

Heb net even getest en mijn livestream stopt niet na een minuut. Blijft vrolijk doorgaan. Ik kan me voorstellen dat het af en toe kapt (want Wi-Fi) maar verder zou het niet zomaar onderbroken moeten worden lijkt me.

[ Voor 26% gewijzigd door Drunken_Bear op 27-08-2024 09:48 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Tablet is indd ook een optie die ik heb overwogen, alleen wel een iet wat prijzigere optie maar zeker een optie!

Indien ik voor een tablet ga, wat is dan het voordeel van HomeAssistent ten opzichte van gewoon de Ring app installeren en daar de livestream gewoon 24/7 op aan laten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 13:19

Drunken_Bear

Pro Niksnut

sytrusze schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:58:
Tablet is indd ook een optie die ik heb overwogen, alleen wel een iet wat prijzigere optie maar zeker een optie!

Indien ik voor een tablet ga, wat is dan het voordeel van HomeAssistent ten opzichte van gewoon de Ring app installeren en daar de livestream gewoon 24/7 op aan laten?
Op zich kan dat, maar met de ring app kan je dan alleen dat. Met HomeAssistant kan je je dashboard in de toekomst nog eens uitbouwen als je andere camera's zou aanschaffen. Daarnaast kan je met HomeAssistant leuke andere weetjes over je ring deurbel in een dashboard zetten.

Zie bijvoorbeeld het plaatje op onderstaande link:
https://medium.com/@chami...ld-not-do-it-7130f4ff0c94

[ Voor 28% gewijzigd door Drunken_Bear op 27-08-2024 16:25 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Ik snap hem, bedankt!
Pagina: 1