[Vakantie] Suriname in januari (kleine regentijd)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:27

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Heeft iemand ervaring met op vakantie gaan in Suriname in januari, tijdens de kleine regentijd?

Ik overweeg een TUI-reis te boeken van 14 dagen, waarbij verschillende highlights worden bezocht in o.a. Paramaribo, Sipaliwini, Bigi Pan en Commewijne.

Nu lees ik dat er in deze periode veel regen is, met mogelijk meerdere dagen achter elkaar stortbuien. Hoewel ik het niet erg vind om een beetje nat te worden, zou het toch jammer zijn als dit impact heeft op hoeveel er te doen is/valt te genieten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Kickje omhoog uit de 2de pagina. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewienM
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:40
hi, ik ben een paar jaar geleden ook eind janauari / begin feb in Suriname geweest (familie bezoek) en tuurlijk het regent maar dit zijn korte en heftige buien waar je echt niet bang voor hoeft te zijn.

Binnenland is een ander verhaal, door de regen kan het daar wel extra nat zijn maar daar kun je omheen plannen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Klein kickje. Ik ben uiteindelijk afgelopen januari voor 2 weken naar Suriname geweest en we hebben geen regen gezien. Fijn voor het reizen, maar wel een groot probleem voor het land zelf omdat het al tijden met grote droogte kampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhrvanB
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:07
Heb je een leuke reis gehad en vind je het voor herhaling vatbaar?

Ik ben een aantal keer geweest om mijn schoonouders/familie te bezoeken. Zodoende ook een keer in januari/februari geweest, dat is al enige jaren geleden. Toen hadden wij afgezien van enkele buien ook geen last.

Ik zou de regentijd niet perse vermijden, beetje regen op zn tijd is ook wel lekker.