Odido wil glasvezel aanlegen in meterkast?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 19:28
Zojuist een Odido adviseur aan de deur gehad met de mededeling dat Odido glasvezel wil trekken tot in de meterkast (maanden terug is in de hele straat tot de deur glas aangelegd. Daarna zijn een stuk 4 Odido adviseurs langs geweest om hun produkt te verkopen.

De adviseur bedoelt waarschijnlijk een modem aangezien er sinds 2004 als een blauwe kabel in de meterkast.

Nu zegt de beste jongen dat, als ik glasvezel wil, ik eerst:
- moet overstappen naar Odido (wordt automatisch gedaan bij akkoord offerte) voor 1 jaar.
- na akkoord wordt er over 10 weken de installatie in de meterkast gedaan.
- ik na een jaar weer terug kan naar KPN.

Beetje omslachtig om glasvezel te krijgen in je woning en bij KPN wil blijven niet?

Nu blijkt de offerte voor 2 jaar. Okay.

Ik check mijn status voor glas aanleg op KPN en er broeit eindelijk iets! Toeval?

Is dit niet misleiding van Odido?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yaV1p-jpOAmwV-pLBndtBK8GLU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ed6LTwjAmspDFGYEoqxGaKkq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHRDm8wqQR6pxbx9ZN_8lf8s1BE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVkRdE67973NqwPFA1jwENBx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTko4NyPOAq6jdfsL9WSAO1tocY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GLiueaSo2fcgLMSuVJ4neYmy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Mandrake466 op 19-08-2024 18:36 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:46
Is er ook gezegd op welk netwerk Odido wil leveren? Voor hetzelfde geld zijn KPN en ODF beide in jouw buurt bezig en die werken onafhankelijk van elkaar. Op termijn krijg je dan twee aansluitingen in de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Andros schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:35:
Is er ook gezegd op welk netwerk Odido wil leveren? Voor hetzelfde geld zijn KPN en ODF beide in jouw buurt bezig en die werken onafhankelijk van elkaar. Op termijn krijg je dan twee aansluitingen in de woning.
Nee, niet gezegd ook niet gevraagd. Volgens mij gaat KPN op het netwerk van ODF (als een jaar is verstreken)? Kan dit?

Edit: via ODF kom ik alleen op Odido uit als ISP. Netwerk is dus van ODF.

[ Voor 11% gewijzigd door Mandrake466 op 19-08-2024 18:45 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:35
Odido heeft op het ODF netwerk het eerste jaar na aanleg exclusief alleenrecht, daarna komen er ook andere providers op dit netwerk, waar KPN in ieder geval geen onderdeel van uit maakt.

Als het ODF betreft hoef je geen contract af te sluiten om de fysieke aansluiting te krijgen: zowel bij mij als bij mijn ouders is ODF bezig hun netwerk aan te leggen, en iedere woning krijgt een aansluiting, ongeacht of je een contract neemt.

Ik heb het idee dat dit bij jou misleiding is van de verkoper aan de deur.

Blauwe kabel sinds 2004 klinkt gewoon als een KPN koperlijn, en géén glasvezel.

[ Voor 8% gewijzigd door Jeffrey87 op 19-08-2024 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:35
Mandrake466 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:38:
Nee, niet gezegd ook niet gevraagd. Volgens mij gaat KPN op het netwerk van ODF (als een jaar is verstreken)? Kan dit?
Het kán natuurlijk wel, maar het gaat niet gebeuren. KPN levert alleen over hun eigen netwerk en dat van Glaspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Mandrake466 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:26:
Zojuist een Odido adviseur aan de deur gehad met de mededeling dat Odido glasvezel wil trekken tot in de meterkast (maanden terug is in de hele straat tot de deur glas aangelegd. Daarna zijn een stuk 4 Odido adviseurs langs geweest om hun produkt te verkopen.

De adviseur bedoelt waarschijnlijk een modem aangezien er sinds 2004 als een blauwe kabel in de meterkast.

- moet overstappen naar Odido (wordt automatisch gedaan bij akkoord offerte) voor 1 jaar.

Beetje omslachtig om glasvezel te krijgen in je woning en bij KPN wil blijven niet?

Nu blijkt de offerte voor 2 jaar. Okay.

Ik check mijn status voor glas aanleg op KPN en er broeit eindelijk iets! Toeval?

Is dit niet misleiding van Odido?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Blauwe kabel is een telefoonkabel.

Welke kleur glasvezelkabel is er nu in je meterkast tot de woning aangelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Dit steekt voor de deur uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxBt4CLcfTc-2-2iU11HRKrrAPQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c4vgqMybf4kLfXkdLSozVy5D.jpg?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door Mandrake466 op 20-08-2024 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ooit voor mijzelf een overzicht van kleuren gemaakt.
Oranje -> KPN
Turquoise-> ODF (Open Dutch Fiber)
Paars -> E-Fiber
Magenta -> Primevest
Groen -> Delta, Ziggo (bijna altijd coax)

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:32

Aganim

I have a cunning plan..

Herkenbaar. Ik heb hier ook meerdere verkopers van Odido voor de deur gehad die je rustig glashard voorliegen met zaken als 'straks moet je betalen om aangesloten te worden' of 'je hoeft alleen je gegevens in te vullen, dan ga je nog geen abonnement aan, maar komen we alleen aansluiten'. Die laatste is een van de buren ingetrapt, die konden na een boos telefoontje richting de klantenservice van Odido gelukkig nog van een ongewenst jaarabonnement afzien.

Trap er dus niet in, na het jaar exclusiviteit van Odido komt ODF de kabel uiteindelijk gewoon alsnog kosteloos aansluiten. Odido staat in ieder geval door deze praktijken wel op mijn persoonlijke zwarte lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aganim schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:20:
[...]
Odido staat in ieder geval door deze praktijken wel op mijn persoonlijke zwarte lijst.
Komt dat door Odido of door verkopers van een derde partij die willen scoren? Dit klinkt namelijk als het laatste. Odido heeft er uiteraard belang bij dat je bij hun een abonnement neemt, levert geld op. De derde partij heeft er nog meer belang bij omdat ze op die manier hun provisie krijgen. Daar wordt best wel eens even een leugen voor gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:32

Aganim

I have a cunning plan..

sypie schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:02:
[...]

Komt dat door Odido of door verkopers van een derde partij die willen scoren?
Ze lopen in Odido bedrijfskleding en met tablets voorzien van hun registratiesysteem. Gezien de buren te horen kregen van de klantenservice dat ze regelmatig klachten krijgen over deze verkooppraktijken, en dat ik zelf over een periode van een jaar meerdere liegende verkopers aan de deur heb gehad, is dat blijkbaar een gebruikelijke gang van zaken. Of ze dan van een extern bureau zijn of direct in dienst interesseert me geen biet, Odido kiest voor die samenwerking en is daar als opdrachtgever verantwoordelijk voor.
Pagina: 1