KPN glasvezel aanleg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drharlin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-05 13:10
Hi,

Een lastige dingetje met de aanleg van KPN glasvezel, bij m'n moeder, mijn oude ouderlijk huis is men druk bezig met KPN glasvezel aanleg in de wijk. M'n moeder vroeg moet ik hier aan meedoen, nja de voorbereidingen zijn gratis dus lijkt me redelijk eenvoudig die keuze. Zij gaf dus toestemming, alle infra in de straten was gelegd en toen begonnen ze aan de tuintjes.

De werkvoorbereider had verzekerd dat de door de tuin zouden schieten, helaas. ... Bij terugkomst was het pad bij de voordeur een chaos. Opsluit rand is verdwenen, stenen zijn er lukraak ingelegd, ongelijk en wiebelen. Mijn moeder ziet geen diepte en valt in de categorie 'jong bejaarde'

Onderstaande foto's zijn het resultaat van al twee eerdere herstel pogingen :/ Communicatie met de grondwerkers gaat lastig, ze spreken geen Nederlands en een enkeling gebrekkig Engels. Dit is geen waardeoordeel, ze zijn vriendelijk en werken hard, maar communicatie gaat erg lastig.

Goed dan maar een ticket inschieten bij KPN-netwerken met een formele klacht. Daar wordt je ook niet vrolijk van. De reactie tijd is ongeveer een week, met de boodschap dat ze het vervelend vinden en dat het bij de aannemer ligt.

Prima dan iets dwingender, de aannemer is al twee keer geweest, het is nu de bouwvak, inmiddels afgelopen voor de regio midden. We waren al anderhalve maand verder en ze vinden het nog steeds vervelend maar daar komt de spreekwoordelijke aap uit de mouw... De schadeafhandeling kan oplopen tot 6 maanden door drukte bij de aannemer.

Eigenlijk wil ik ze formeel aansprakelijk stellen en de schade laten herstellen en verhalen op KPN, ze hebben immers al twee kansen gehad om het goed te doen. Maar of ze daar gevoelig voor zijn ik betwijfel het.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5j4ZeyKKNx3aM71eJUPWiX3Xm8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZbldvxmhoQA4oxtoSwlLHXkJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T57W2CnFOm1plCZPsUn5S4OyJjg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WdRig9euCYjoR8HbIv3bp7z5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WK2h9EYyEFSdqTynpMEVzczdTMM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JPcMYlsHhfNJ84kXm8kRWpcp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8S71cUw6zMBZjaqdtfO2D2JMQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOOTmQ1T4EH77jbaIepxGrGp.jpg?f=fotoalbum_large

Op de groene lijn lag een rij opsluit stenen, er ligt er nog 1 bij de rode pijl.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNviCvxzUoco7TrfWID4oFrBfWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TB5iUB5iZFThjANZSB1GVqXO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Drharlin op 19-08-2024 12:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:12
Je startpost bevat niet echt een vraag....
Maar goed, de vraag kan ik er wel bij bedenken. In mijn optiek is de KPN hier gewoon verantwoordelijk en moeten ze dit voor je fixen. En dat afdwingen zal vrees ik alleen maar met de benodigde brieven en in gebreke stellingen gaan. Bij mij hebben ze (de KPN) een paar maanden geleden ook het pad open gebroken maar dat is wel allemaal perfect weer terug geplaatst door de aannemer. Dus als ze de juiste persoon sturen, dan komt dat wel goed. Wel jammer dat je nu alleen een kabeltje buiten hebt en dat ze niet door gingen naar binnen want nu moet de glasvezel alsnog naar binnen gelegd worden en daarbij moet het pad weer open.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 22:42
Het werk is nog niet af inderdaad, ik zou niets definitiefs doen totdat die glasvezel binnen is afgewerkt. in de tussentijd zou ik overwegen een houten plaat erop de leggen etc.

Dan heb je ook gelijk wat tijd om KPN trachten te overtuigen etc. Als je het nu zelf laat doen zonder hen duidelijk de kans te geven, kun je daarmee wat aanspraken verliezen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drharlin
ChaserBoZ_ schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:11:
Dan heb je ook gelijk wat tijd om KPN trachten te overtuigen etc. Als je het nu zelf laat doen zonder hen duidelijk de kans te geven, kun je daarmee wat aanspraken verliezen.
De aannemer heeft al twee kansen gehad met dit als eindresultaat, KPN verschuilt zich achter een mailbox met niets zeggende antwoorden. Als m'n moeder, ziet geen diepte en wordt allemaal wat lastiger, op d'r snufferd ligt voor de deur ben ik nog verder van huis.

De plank, aardige suggestie maar kan glad worden, valt om die reden af.

De vraag ontbrak 'tja wat is wijsheid', 'andere ervaringen' etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Is er ook een before foto?

Het ligt niet netjes, maar obv de foto zie ik niet per se een gevaarlijke situatie...

Even een zakje zand bij de bouwmarkt, 3 euro, en een uurtje met een rubber hamer in de tuin en je bent weer een heel eind. De helft van het zand bewaren, want ze komen potentieel nog een keer (hoewel kpn volgens mij pas afmonteert binnen als er daadwerkelijk abo wordt afgenomen?). Je kunt urenlang gaan debatteren met de aannemer maar dat kost meer energie dan het zelf herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:12
Nou ja, er ontbreekt ook een behoorlijk eind aan opsluit stuk en dat opsluitstuk zorgt toch echt wel voor een behoorlijke stabiliteit in het pad, zeker na langere tijd. Die weer toevoegen moet je toch echt de boel zelf weer overhoop gaan scheppen en het zelf leggen. Het kan wel maar ik vind het toch wel echt een fout van de aannemer. Ik ben met je eens dat het heel waarschijnlijk is dat je hier veel regelwerk aan hebt en dat je het ook zelf kan doen maar niet iedereen heeft handige handjes of het inzicht hoe je dit precies aanpakt.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 23:09
Allereerst kan je alleen maar de partij die jij opdracht hebt gegeven aansprakelijk stellen voor herstel. Dat zal hoogstwaarschijnlijk KPN zijn en niet de aannemer zelf. Die werkt in opdracht van KPN, maar daar heb jij verder niets mee te maken.

Dan is mijn ervaring met KPN (en alles wat eromheen hangt) dat je gewoon een aangetekende brief moet sturen om aandacht te krijgen. Kennelijk hebben ze te weinig mensen voor de hoeveelheid klachten die KPN ontvangt, waardoor er prioriteiten gesteld moeten worden. Daarnaast vereisen de meeste geschillenprocedures ook dat er eerst een aangetekende brief is verzonden (dus met oog op de toekomst is dat zo gek nog niet).

Wat hierboven ook staat: wachten tot het helemaal klaar is, zodat ze ook de kans hebben gehad het netjes af te leveren. Daarna gewoon een nette brief sturen en verzoeken het straatwerk te herstellen naar originele staat. Eventueel een stratenmaker vragen wat het zou kosten om weer goed te krijgen en die kosten meenemen in je brief. Geef ze een realistische tijd om te reageren op jouw verzoek (minimaal 2 weken) en ga niet meteen dreigen met rechtsbijstand o.i.d. Die kan je altijd nog inschakelen - of je doet het meteen. Dat is natuurlijk ook een optie, maar gaat het meestal wel langer duren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:14
Drharlin schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:40:
Ik denk dat de kans groter is dat er iemand uitglijdt over de grote hoeveelheid mos in de tuin.

Als de veiligheid idd zo’n groot issue is kan het imho helemaal geen kwaad om de stenen allemaal eens goed schoon te maken en recht te leggen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-05 04:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 22:42
Drharlin schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:40:
[...]

De aannemer heeft al twee kansen gehad met dit als eindresultaat, KPN verschuilt zich achter een mailbox met niets zeggende antwoorden. Als m'n moeder, ziet geen diepte en wordt allemaal wat lastiger, op d'r snufferd ligt voor de deur ben ik nog verder van huis.

De vraag ontbrak 'tja wat is wijsheid', 'andere ervaringen' etc.
Dan nog steeds zul je ze formeel (schriftelijk) in gebreke moeten stellen, een termijn moeten bieden en erbij zetten dat je het dan zelf zult laten doen & de kisten zult verhalen.

Dat soort zaken standen vaak bij een rechter omdat niet formeel (aantoonbaar) een uiterste datum etc is genoemd.

Succes uiteraard. . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drharlin
Gisteren stond er een stratemaker op de stoep, Had wat stenen en zand bij zich en heeft het naar tevredenheid opgelost.
Pagina: 1